Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2017: Hyundai druhý a propad Fiatu

David Bureš
Diskuze (79)
Letošní srpen byl na českém trhu ve znamení různorodých výsledků jednotlivých značek. Zatímco prodeje Suzuki a Dacie výrazně rostly, VW, Kia, Audi nebo Fiat se propadly.

Prodeje na českém trhu letos zatím s výjimkou dubna rostly, v srpnu se však růst zastavil. Počet prodaných automobilů zůstal na stejné úrovni jako před rokem, když bylo u nás registrováno 21.192 automobilů, o bezvýznamné tři desetiny procenta méně než loni. Vyplývá to z pravidelně zveřejňovaných statistik Svazu dovozců automobilů.

Tento výsledek má za následek to, že v tabulce nejžádanějších značek najdeme hned několik překvapení. Na druhé místo se tentokrát vyšplhal Hyundai, jehož 1.755 registrovaných vozů je o 1,2 % více než před rokem. Korejská značka tímto číslem překonala tradičně druhý Volkswagen, který se kvůli meziročnímu poklesu registrací o 27,9 % musel v srpnu smířit s třetí příčkou.

Nejvýše je samozřejmě domácí Škoda, jejíž 6.253 registrovaných aut je o 9,5 % více než loni v srpnu. Čtvrté místo pak opět obsadila Dacia, která s 1.516 registrovanými vozy překonala obvykle čtvrtý Ford, který v srpnu skončil pátý. Americká značka si sice meziročně pomohla o 14,3 %, jenže na skok té rumunské, o 32,3 %, to tentokrát nestačilo.

Zatímco Dacia patří společně se Suzuki, jehož registrace proti loňskému srpnu vyskočily o 43,1 %, mezi značky s výrazným nárůstem prodejů, jinde tak veselo nebylo. Množství značek v top 20 hlásí pokles prodejů, mimo jiné Kia (-27,9 %), Opel (-18,4 %), Audi (-50 %) nebo Fiat (-40 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 8/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda6253+9,529,51
2.Hyundai1755+1,28,28
3.Volkswagen1590-27,97,5
4.Dacia1516+32,37,15
5.Ford1250+14,35,9
6.Renault808+10,73,81
7.-8.Kia730-27,93,44
7.-8.Mercedes-Benz730-5,73,44
9.BMW719+7,23,39
10.Seat702-15,63,31
11.Opel687-18,43,24
12.Peugeot683+10,33,22
13.Toyota590+3,52,78
14.Citroën492+12,12,32
15.Nissan455+13,52,15
16.Suzuki405+43,11,91
17.Audi288-501,36
18.Mazda284+8,81,34
19.Mitsubishi190+6,70,9
20.Fiat185-40,10,87
-CELKEM21192-0,3-

Srpnový mírný pokles prodejů každopádně nezměnil nic na tom, že letos prodeje aut na českém trhu rostou. V období leden až srpen bylo u nás registrováno 185.292 aut, o 7,3 % více než za stejné období minulého roku.

Nejvýše je Škoda s 56.851 registracemi, což je o 3,7 % více než před rokem. Za ní se seřadily Volkswagen, Hyundai, Ford a Dacia, které za osm měsíců roku překonaly hranici 10.000 registrovaných vozů.

Většině značek z nejlepší dvacítky prodeje rostou, najdou se ale i výjimky. Těmi jsou Opel (-6,7 %), Audi (-29,2 %), Fiat (-0,6 %) a Mitsubishi (-10,5 %). Z menších značek pak zmiňme, že třeba Porsche letos u nás už překonalo hranici 300 registrací (celkem 306, o 64 více než před rokem), čímž jasně poráží třeba Jaguar (225) či Lexus (185). Tesla mimochodem hlásí 52 registrací (+108 %), Lada 141 (+135 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-8/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda56851+3,730,68
2.Volkswagen18598+7,910,04
3.Hyundai14265+3,77,7
4.Ford11006+12,75,94
5.Dacia10596+25,45,72
6.Renault7233+15,13,9
7.Kia6286+0,43,39
8.Peugeot6013+5,63,25
9.Mercedes-Benz5915+23,93,19
10.Seat5622+3,83,03
11.Toyota5553+58,73,00
12.Opel5375-6,72,9
13.BMW5050+13,92,73
14.Nissan3972+22,92,14
15.Citroën3947+6,52,13
16.Audi3086-29,21,67
17.Suzuki2508+20,61,35
18.Fiat2242-0,61,21
19.Mazda2191+2,41,18
20.Mitsubishi1594-10,50,86
-CELKEM185.292+7,3-

Nejprodávanějším modelem na českém trhu zůstává Škoda Octavia, po letošní modernizaci je ale počet jejích registrací stále nižší než loni. Naopak druhá Fabia a třetí Rapid rostou. Mezi nejprodávanější modely na trhu už patří také Kodiaq, celkově osmý, s 3.538 registracemi. Nejprodávanějším autem zahraniční značky zůstává v Nošovicích vyráběný Hyundai i30 (celkově pátý, 4.769 registrací), nejprodávanějším dováženým autem je Volkswagen Golf (šestý, 4.671 kusů).

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 1-8/2017 [ks]Prodeje v 1-8/2016 [ks]
1.Škoda Octavia1824719072
2.Škoda Fabia1494214477
3.Škoda Rapid77547595
4.Škoda Superb62927513
5.Hyundai i3047695158
6.VW Golf46714047
7.Škoda Yeti37033910
8.Škoda Kodiaq3538-
9.VW Passat33943440
10.Dacia Duster32802880
11.Hyundai ix2031542943
12.Seat Leon28962826
13.Ford Fiesta26163386
14.Kia Cee'd25442384
15.Dacia Sandero25381907

David Bureš
Diskuze (79)
Avatar - Avanti
10. 9. 2017 23:52
Re: tak sa zda
Nic lepsie nemusim mat ako to, ze Tipo sa predava celosvetovo viac ako bajecne. Ono Europa nie je pupok sveta ale aj napriek tomu, ze ty cestou na chalupu alebo do prace nevidis viac ako 1 Tipo - to nie je neuspech Tipa. Tipo sa neporovnava s Golfom, to by si ako znalec, ktory komentuje kazdy clanok - mal vediet. Tipo je auto pre masy, ktore potrebuju auto pre denno denne vyuzivanie s bohatym priestorom, jednoduchym interierom a nepotrebuju si nakonfigurovat Golfa za 30 000 €, aby mohli mavanim ruky prechadzat svoje USB skladieb. Si z vychodu SK a tvojmu pohladu nemoze ujst to, ze zakaznici Tipa su ti standardni ludia, ktori potrebuju lacne, bezpecne, robustne a zaroven krasne auto na denno denne dochadzanie. Tito zakaznici na Tipo chodia a denne ich beru, objednavaju. Je to fakt a nezmenis to. Fiat trafil a Tipo je to, co mu dlhodobo chybalo.

Ked tu bolo Stilo, hresilo sa na to, ake je drahe a ako chce Fiat preplavat do premiovych tried vybavou a nema na to. Je tu Tipo, ktore prezentuje presne tu medzeru medzi Sanderom a Golfom, ktoru je potrebne vyplnit a primerane je k tomu stanovena aj cena a hresi sa debilmi ako ty na to, ze nie je ako Golf. Co potom chces? Naco komentujes Tipo? Funguje skvelo a preda sa ho viac nez 1 milion, to viem. A preco? Pretoze funguje perfektne. :-!
Avatar - Emel
9. 9. 2017 09:39
Re: Hjondé
To by bylo taky padlé na hlavu, půjčovat auto jen majitelům Meganu, nemyslíš? No, jenže Hyundai má mindrák ze Škodovky a ne z Renaultu, tak je to holt Octavie. Dobře, je to jejich boj... na mě osobně to působí zoufale zamindrákovaně, ale třeba si to svou cílovku najde.

Já být v Hyundai, soustředím pozornost na N, na Genesis, na účast ve WRC... Hyundai má dost vlastních karet, co by mohlo hrát... místo okopávání kotníků.
8. 9. 2017 22:37
Re: Hjondé
No a kdyby půjčovali majitelům Megánů a majiteli Octavie ne,tak by také bylo keců,zbytečných.
Pujč si tedy auto na týden u jiné značky grátis.Že ti ho nepůjčí,tak se jim směj,křečovitě.

Zoufalci jsou lidi,kteří brečí kvůli reklamám,kvůli manažerům,že by si pak do takového auta nesedli no a pak brečí že jim ho zase nechtějí půjčit.
To jsou zoufalci,nikdo jiný,pořád si stěžují brečí,nebo křečovitě smějí.

Když mě kvalitativně zklamal koncern VW,tak i kdyby nabízeli takovéto zapůjčení vozu zdarma,tak se o to ani nebudu zajímat a už vůbec rozebírat jejich podmínky.
Avatar - Emel
8. 9. 2017 08:34
Re: Hjondé
Ať si je klidně určuje... a my se mu můžeme klidně smát. Tohle je fakt ujetý. Půjčí i30 kombi jen majiteli Octavie, ale třeba majitelovi Megana ne? Jsou to zoufalci.
7. 9. 2017 21:30
Re: Hjondé
No tak vyzkoušej si půjčit auto jinde,jiné značky,třeba Ti auto půjčí na týden zadarmo, bez podmínek.Ale spíše ne.
Oni tu výpujčku nikomu nenutí s pistolí u hlavy.A vždy kdo půjčuje,určuje pravidla,at' jsou sebepodivnější ;-)
Takže nemocný mi přijde ten,kdo chce půjčku a nemá na ni,nebo kdo si myslí že si bude půjčovat a rozhodovat o pravidlech půjčky.