31.1. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Představuje se další český výrobce aut! Co čekat od lehoučkého sporťáku Sigma TN?

 

První dílo plzeňského výrobce je lehoučký sporťák s motorem uprostřed. Auto poháněné přeplňovaným čtyřválcem nabízí výkon až 199 kW.

Portfolio českých automobilových značek se rozšiřuje o dalšího výrobce. Škodu, Tatru, Avii, SOR, Gordon nebo Kaipan doplňuje firma Sigma Motor. V Plzni sídlící společnost míří do stejné kategorie jako Gordon a Kaipan, její první dílo Sigma TN je lehoučký sporťák s otevřenou karoserií.

Sigma TN je konstruován jako tzv. open wheeler s odhalenými koly bez blatníků. Dvoumístný automobil je prezentován jako nekompromisní sporťák pro zákazníky, kteří chtějí opravdu řídit. Tomu odpovídá i spartánský interiér jen s tím nejnutnějším – výškově a podélně nastavitelným, odnímatelným volantem, elektronickými přístroji, kompozitovými sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo podélně stavitelnými pedály. Není to přitom závodní speciál pro okruhy, ale silniční vůz, který je u nás homologován pro veřejné cesty. Sigma Motor zdůrazňuje, že vůz splňuje i emisní limity.

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

V útrobách pracuje uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec, který lze naladit na 113 až 199 kW, respektive na 240 až 330 N.m. Motor o objemu 1598 cm3 s hliníkovým blokem je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Zábava za volantem by tak měla být zajištěna, stejně jako dostatečná rychlost. Údaje o zrychlení nebo maximální rychlosti nicméně výrobce v tuto chvíli neuvádí.

Sigma TN je opravdu kompaktním sporťákem, jeho délka činí pouhých 3.152 mm, rozvor má 2.300 mm. Jejím základem je příhradový rám z tenkostěnných chrommolybdenových trubek, které zajišťují jak nízkou hmotnost, tak vysokou torzní tuhost. Panely karoserie jsou kompozitové. Lehké materiály v kombinaci s kompaktními rozměry znamenají, že suchá hmotnost činí jen 595 kilogramů. S řidičem za volantem a palivem v nádrži auto váží 704 kilogramů.

Nápravy jsou lichoběžníkové, se šikmou osou kývání pro co nejlepší kinematiku, odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pak snižuje neodpružené hmoty. O zastavení se starají větrané kotouče (na všech kolech), které spolupracují se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny (vpředu i vzadu).

Za projektem stojí tým lidí s dlouholetou praxí v oblastí konstrukce automobilů, jejich prototypovou a kusovou výrobou. Jeho členové přitom nesbírali zkušenosti jen u českých značek jako Škoda a Tatra, ale dokonce ve Španělsku, u tamějšího výrobce sporťáků Tramontana. Právě tomu má Sigma TN poměrně blízko, co se týče koncepce otevřeného sporťáku s odhalenými koly.

Sigma Motor zatím blíže nehovoří o budoucích plánech, o datu zahájení výroby nebo ceně je tak předčasné mluvit. Firma pouze zdůrazňuje, že výroba sporťáku TN bude kusová, díky čemuž každé z postavených aut bude možné přizpůsobit svému majiteli. Jsme tak zvědavi, jak to s tou produkcí dopadne, protože se jedná o nepochybně zajímavý projekt!

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Kolik má brát politik Glosa Jany Havligerové: Kolik má brát politik

Poslanci zasedli do lavic a čeká je horký týden. Nejen…

Šéfem Senátu bude Jaroslav Kubera Šéfem Senátu bude Jaroslav Kubera

Novým předsedou Senátu se stal Jaroslav Kubera z ODS. Ve…

Komentář Roberta Maleckého: Palermský atentát Komentář Roberta Maleckého: Palermský atentát

V roce 2018 se „Sarajevo“ proměnilo v „Palermo“. Premiér…

Růst české ekonomiky zpomaluje Růst české ekonomiky zpomaluje

Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila meziroční…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

TEST: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

Dnes 12:50

Loni představená už pátá generace Hondy CR-V se na první pohled liší jen málo od svého předchůdce. Pod podobnými tvary karoserie přitom ukrývá od základu novou techniku!




Blesk.cz

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a hrdiny, které chceme vidět

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a…

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny jsou v kinech. Nový příběh J. K. Rowlingové se staronovými postavami…

V krokodýlím výběhu našli boty, kraťasy a krev: VIDEO odhalilo něco šokujícího

V krokodýlím výběhu našli boty, kraťasy a krev:…

Když zoologové ze zvířecí farmy na Floridě přišli do výběhu krokodýlů, nestačili se divit. Vedle 3,5 metru…

 

iSport.cz

Bitva ve hře FIFA 19! Jankto porazil Krejčího a prozradil, proč je tak dobrý

Bitva ve hře FIFA 19! Jankto porazil Krejčího a…

Bylo to utkání staré a nové školy. Fotbaloví reprezentanti Ladislav Krejčí (26) a Jakub Jankto (22) si to před…

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?  Vrátil se i ke konci ve Slavii

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?…

Dostal do ruky rozháraný národní tým pochybující ve vlastní schopnosti. Během osmi pracovních dnů zatočil…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Opozice už Babišovo vzteklé vysvětlování nepotřebuje. Vláda padne, nebo ne

Karel Steigerwald: Opozice už Babišovo vzteklé…

Důležité není, jestli byl Babiš estébákem kdysi, význam má, že je estébákem dnes. Jeho argumentace má všechny…

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu. Získal skoro dvakrát víc hlasů než jeho konkurent

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu.…

Ve druhém kole volby získal Kubera (71), který je senátorem už 18 let, 46 hlasů, zatímco kandidát KDU-ČSL Václav…