reklama


Chevrolet Corvette: Všechny generace pohromadě

Chevrolet Corvette: Všechny generace pohromadě

Chevrolet Corvette je jedním z nejznámějších a zároveň nejopěvovanějších automobilových symbolů Spojených státu.

Dvoumístný sportovní automobil, který byl navržen jako vůz snů a odpověď na poválečnou generaci sportovních vozů z Evropy v čele s Jaguary a MG, se za více než šedesát let své aktivní kariéry dokázal proměnit z líbivého roadsteru ve stroj schopný konkurovat těm nejlepším supersportům.

Historie Chevroletu Corvette je natolik obsáhlá, že vydá na několik knih, které lze rozdělit například na sedm svazků podle generací. Navíc je mohou doplňovat další knihy o závodním nasazení prakticky všech generací a jako bonus lze přidat svazek o množství projektů a studií nových Corvette, z nichž se řada dočkala realizace v podobě funkčních prototypů a nakonec i posloužila při vývoji nových modelů.

Chevrolet Corvette byl dlouhá léta uváděn jako jediný skutečný sportovní vůz ze severoamerického kontinentu. Pojďte se podívat, jak se tenhle sporťák za uplynulých dvaašedesátých let proměnil.

Chevrolet Corvette C1 (1953-1962)

Když se začátkem padesátých let pozornost mnoha Američanů toužících po sportovním automobilu začala odvracet od pohodlných, ale poněkud těžkopádných strojů domácí produkce, byl to právě Chevrolet, který se pokusil vytvořit důstojného konkurenta britským, německým a italským strojům.

V lednu roku 1953 se na výstavě Motoroma v New Yorku v hotelu Waldorf Astoria veřejnosti poprvé představil sněhobílý roadster s kódovým označením EX-122, který dostal jméno Corvette. Pod ladnými liniemi laminátové karoserie se ukrývala tradiční technika v podobě konvečního žebřinového rámu s tuhou zadní nápravou.

Největší anachronismus k futuristickým tvarům karoserie ovšem představoval řadový šestiválec Blue Flame o objemu 3,9 litru s výkonem 110 kW (150 k) spojený s dvoustupňovou automatickou převodovkou.

Do konce roku 1953 bylo vyrobeno jen 300 Corvette a prakticky v průběhu výroby se řešily dětské nemoci, z nichž ty největší představoval vzhledem k použití plastové karoserie elektroinstalace. Problémy byly i se zatékající provizorní stříškou, o absenci klasických bočních oken nemluvě.

S řadovým šestiválcem si Corvette musela vystačit i v roce 1954, kdy bylo vyrobeno již 3640 vozů. Teprve v roce 1955 je karoserie vozu ve své původní podobě spojena s odpovídající motorizací v podobě vidlicového osmiválce o objemu 4,3 litru a výkonu 145 kW (195 k).

V roce 1956 přichází první zásadní modernizace, která přináší prakticky zcela novou karoserii. Přední světlomety již nejsou zapuštěny do blatníků, zatímco zadní svítilny jsou součástí blatníků a na bocích se objevují slavné prolisy.

Rok 1958 přinesl novou příď se čtyřmi světlomety a v roce 1961 nastupují zcela nové zadní partie, které poprvé nesou čtveřici kulatých koncových svítilen, z nichž se stalo poznávací znamení Corvetty až do dnešních dnů.

Na konci své kariéry Corvette první generace nabízela z osmiválce o objemu 5,4 litru výkon 270 kW (360 k). V letech 1953 až 1962 bylo vyrobeno celkem 69.015 Corvette.

Chevrolet Corvette C1 – šedesátiletá ikona


Chevrolet Corvette C1 (1953-1962)
 

1/7 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Corvette: Všechny generace pohromadě



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Video: Největší automobilový motor má objem 16 litrů a neskutečný zvuk Video: Největší automobilový motor má objem 16 litrů a neskutečný zvuk

Dánský nadšenec postavil unikátní motor pro Chevrolet…

Sluchátka mají pořád. Co ale poslouchají dnešní jezdci formule 1? Sluchátka mají pořád. Co ale poslouchají dnešní jezdci formule 1?

Lidé mají různý hudební vkus a o pilotech formule 1 to…

 



 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama