Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brněnský Motortec má první autosalon v ČR, kde je Fiat a Chrysler Group pod jednou střechou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Výše investice činí 35 milionů korun.

Firma Motortec dnes v Brně otevřela první autosalon v zemi, který zahrnuje společně vozy značek Fiat a Chrysler. Na prodejní ploše 850 metrů čtverečních najdou zákazníci vozy Fiat, Alfa Romeo, Lancia a Jeep. Výše investice činí 35 milionů korun.

"Investice není návratná, ale podporuje podstatný růst prodeje automobilů v tomto regionu," uvedl majitel Motortecu Karel Losenický. Partnerství Fiatu a Chrysleru má podle něj velký potenciál uspět. "Právě doplňující rozložení modelových řad nám umožní oslovení širokého spektra zákazníků," uvedl Losenický.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Roha bude nyní Fiat s Chryslerem častěji pod jednou satřechou. "Je to důsledek postupující akvizice Chrysleru Fiatem," uvedl Roh. Fiat už vlastní 30procentní podíl v Chrysleru, na dalších 16 procent má vyčleněnu hotovost. "Zbylých pět procent koupí Fiat až poté, co Chrysler splatí státní pomoc," uvedl Roh.

Podle něj v posledních měsících roste poptávka po automobilech v Evropě i USA. Zákazníci se také poohlíží po dražších autech, což znovu posouvá do popředí automobilky jako BMW či Daimler. Odhadovat zájem českých zákazníků nechtěl.

Motortec počítá se zvýšením návštěvnosti a zájmu o nové typy vozidel. Automobilka Fiat plánuje do tří let představit více než 30 nových modelů včetně nového modelu Fiat Panda. "Rok 2010 byl pro nás rokem integrace s Chryslerem. Měli jsme práci na spojení skupin. Letošní rok bude rokem naší produktové ofenzivy," uvedla ředitelka Fiatu v ČR Lucyna Boguszová. Do roku 2014 uvede na trh 34 nových modelů. "Myslím, že toto číslo je neuvěřitelné a jiná skupina tolik vozů na trh neuvede," poznamenala Boguszová.

Upozornila například na vozy značky Lancia, která v ČR příliš zastoupena není. "Rok 2011 bude rokem této značky," uvedla Boguszová. V Brně dnes ukázala novou Lancii Y. Na trhu bude tento pětidveřový vůz od července. Navýšení tržních podílů si Fiat slibuje i od vozů Jeep. Chce jimi pokrýt novou cílovou skupinu zákazníků, kteří mají zájem o off road auta.

Motortec na trhu působí 20 let. Firma byla prvním distributorem vozů Fiat v Československu. Prodala už více než 6000 nových vozů značek Fiat, Alfa Romeo a Lancia. Nejprodávanějším modelem je dlouhodobě Fiat Panda.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
7. 5. 2011 11:37
Fantastický blábol
Zcela objektivně si stačí rozebrat hlášky v tomto článku a můžeme vidět, proč je celý FIAT tam, kde je. Pořád tady čteme, jak jsou produkty tohodle koncernu úžasné a nedoceněné a že za všechno může jenom marketing.....inu, tady máme marketing jako vyšitý. Paní Lucyna Boguszová to předvávdí vícě než názorně. Zřejmně si myslí, že lidé si nic nepamatují, neumí číst a neumí počítat....

- rok 2010 byl pro nás rokem integrace s Chryslerem - o kus dál četme (zde po stopadesáté), kdy kolik procent FIAT získá a přitom máme už rok 2011 a soudný člověk, který se setkal s fúzí i mnohem méně komplikovaných firem ví, že získání podílů je teprve začátek fúze a ne její konec

- modelová ofenzíva představuje v jednom odstavci 30 modelů během tří let včetně nové Pandy a ob odstavec níž už je těch modelů 34 do roku 2014

- rok Lancie u nás je nesporně zajímavý, prodejní čísla hovoří již sama za sebe, stačí se podívat na měsíční přehledy a skvělá prodejní čísla etalonů třídy Bravo i Deltu ve vyšší střední....

- nezapomenu, jak před deseti lety (kdy u nás měl zastoupení i Lexus...o německých prémiích ani nemluvě) se zde Lancie neprodávaly, protože u FIATu usoudili, že Česká republika je příliš chudý region a zdejší trh není pro tak luxusní auta dost vyspělý - prodejce AR, odkud jsem měl tehdejší Alfu mi to sděloval s nabubřelou důležitostí, která mně už tehdy dost pobavila a to jsme měl většinu hororových zkušeností se 156kou teprve před sebou

- možná by hochům (i děvčatům) od FIATu stačilo, kdyby se začali učit počítat a spíše mlčeli něž neustále něco vykládali - po prověření časem ( akolikrát jsou to týdny a měsíce - nemuseli jsme čekat léta, abychom se přesvědčili, že Bravo není - mírně řečeno, žádná sláva a z hlediska Evropy je to zcela nevýznamný a okrajový model...) a skutečnostmi působí jako nesvéprávné blábolení plně ve stylu pokleslé italské frašky s panem účetním v hlavní roli

Jinak je mi trochu líto Chrysleru a doufám, že tu modelovou "ofenzívu" spočívající v likvidaci prodejní sítě v Evropě a v přelepování znaků a popisek na své produkty, které jsou zcela jistě lepší než výrobky zpoza Apenin (s vyjímkou modelů Ferrari a oné Pandy) přežije alespoň v Americe ve zdraví. Nakonec, kdo přežil fúzi s Mercedesem, toho FIAT neporazí......
6. 5. 2011 18:03
Re: Chrysler končí
Tak to mě připomělo tohle:
[odkaz]
Avatar - Barrichello
6. 5. 2011 12:37
Chrysler končí
takže neměl být titulek Fiat a Jeep pod jednou střechou???

Jo jedna vlaštovka jaro nedělá, Chrysler a Dodge měl asi 15 ofiko dealerů v rámcie Mercedesu, Lancia má ted kolik? 3?
To je teda velké číslo, to si zákazníci hodně polepší >:D

Jinak ty nové Lancie, pardon Chrysler y jiným logem budou v prodeji až na podzim resp. od ledna 2012.
Takže to produktová ofenziva bude letos vskutku obří, navíc většina prodejců MB na základě smlouvy s Fiat čr andále pokračuje v prodejích značky Jeep, neb fiat to zatím nemá kde prodávat >:D
Chrysler končí definitvně tento měsíc, pár Voyagerů jim ještě zbylo, tak nevím co s nima budou dělat >:D