Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané milují jezevčíky. Prohlédněte si prodlouženou A4, X1 nebo třídu E!

David Bureš
Diskuze (7)
Čínský trh je natolik velký, že se automobilkám vyplatí stavět speciální modely pro tuto zemi. Těmi nejoblíbenějšími jsou natažené verze již prodávaných aut.

Preference zákazníků z různých koutů světa jsou velice odlišné. Evropané mají v oblibě kombíky, Japonci miniauta a Američané zase doslova milují pick-upy. Číňané pak žádají velký vnitřní prostor, a tak pro ně vznikají speciální natažené verze známých modelů. Hned několik takových aut debutuje i na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu.

Čínská obliba automobilů s prodlouženým rozvorem má několik důvodů. Velikost je na čínském trhu otázkou prestiže, a tak cokoliv většího je lepšího. To je způsobeno i tím, že množství čínských klientů využívá služeb řidičů, a tak je pro ně nutný velký prostor na zadních sedadlech. A to, jak známo, není právě oblast, v níž by modely prémiových značek zrovna bodovaly. Proto je řešením natáhnout jejich rozvor.

Vozy s nataženým rozvorem se v posledních letech staly v Říši středu natolik populární, že se bez nich luxusní výrobci už neobejdou. U nás známé verze se tak v Číně už ani neprodávají – třeba Audi A6 byste v nabídce čínského zastoupení hledali marně, jedinou možností je A6L. Trend navíc dále pokračuje, přičemž se neomezuje jen na sedany. Na čínském trhu jsou totiž dostupná i natažená SUV.

Právě nové BMW X1 Long Wheelbase je zástupcem takových SUV. Se svojí délkou 4.560 mm a výškou 1.620 mm je X1 Long Wheelbase o významných 241 mm delší a 22 mm vyšší než v Evropě prodávaná X1. Prodloužené SUV se bude vyrábět přímo v Číně, a to v závodě Tchie-si, který BMW provozuje společně s automobilkou Brilliance.

Nabídka motorů se omezí na benzinové jednotky, zahrne tříválec se 100 kW a dva čtyřválce, se 141 kW a 170 kW. Standardem je automat, šestistupňový u tříválcového agregátu a osmistupňový u čtyřválců. U nejsilnější jednotky je pak standardem pohon všech kol, který se dá dokoupit i pro slabší čtyřválec.

Konkurenti BMW se letos v Pekingu vytasili s novými prodlouženými sedany. Nová generace Audi A4L se bude snažit navázat na úspěch větší A6L, která na počátku třetího tisíciletí boom natažených aut úspěšně odstartovala. Novinka s rozvorem 2,91 metru je dlouhá 4,81 metru, což je o čtyři centimetry více než u předchůdce a o 84 mm více než u v Evropě prodávané A4 sedan.

Čínští zákazníci budou moci novou A4L objednávat s dvěma verzemi přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI se 140 a 185 kW, které jsou spárovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a za příplatek také s pohonem všech kol.

Mercedes-Benz míří s prodlouženou třídou E o segment výše než Audi s A4L. Prodloužené éčko na délku měří 5.063 mm a jeho rozvor činí 3.079 mm, což je v obou případech o 140 mm více než u v Evropě prodávané verze. Automobilka tvrdí, že pasažéři na zadních sedadlech mají díky tomu o 134 mm více místa v oblasti kolenou.

Mercedes Číňanům nabídne i v nové generaci natažené E-Classe dvě designové varianty. Základní s klasickou trojcípou hvězdou na kapotě doplní sportovně laděná s velkým logem značky v masce chladiče. Ve srovnání s evropským provedením se čínský jezevčík liší dodatečnými okny v C sloupcích.

Mercedes-Benzu E LWB bude chtít konkurovat i novinka z dílny Jaguaru. Také model XFL se proti XF natáhl o 140 mm, a to na výsledných 5.094 mm. Rozvor pak činí 3.100 mm. Díky tomu mají mít cestující vzadu o 116 mm více místa v oblasti kolenou. Pasažéři vzadu navíc mohou využívat služeb čtyřzónové klimatizace s ionizací vzduchu nebo zábavního systému s osmipalcovými obrazovkami zakomponovanými do hlavových opěrek předních sedadel.

Oproti u nás známé varianty je XFL asi o 200 kilogramů těžší, z motorů nabízí dvě verze přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce (se 147 a 177 kW) a kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW. XFL bude vůbec prvním modelem značky vyráběným v nově vybudované továrně v čínském Čchang-šu, kterou Jaguar Land Rover provozuje s firmou Chery.

Na letošním pekingském autosalonu debutují především prodloužená auta luxusních značek. Tento trend se však neomezuje jen na ně, nezapomeňme na to, že se v Číně třeba s nataženým rozvorem prodává také Škoda Yeti

David Bureš
Diskuze (7)
26. 4. 2016 20:18
Nejen Číňané
Řekl bych Číňané a Češi..

Superb už je třetí generace nataženého Passatu :-)
Avatar - Pekelná Micinka
26. 4. 2016 01:50
Re: XFL
:-)
25. 4. 2016 19:44
Re: XFL
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
25. 4. 2016 18:27
Re: XFL
Trolling level 1?
25. 4. 2016 17:31
Re: XFL
Ja si myslim, ze to bude pusobit moc kratky.