Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské firmy investují do Saabu 660 mil. eur (16 mld. Kč)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Investoři předpokládají, že do roku 2014 dokážou vrátit Saab zpátky do zisku.

Čínské společnosti Pang Da Automobile Trade a Zhejiang Youngman Lotus Automobile investují do rozvoje problémového švédského výrobce automobilů Saab 660 milionů eur (přes 16 miliard Kč). Vyplývá to z materiálů, které byly v pondělí předloženy věřitelům Saabu. Soud poté rozhodl, že reorganizace Saabu v režimu ochrany před věřiteli může pokračovat. Čínské podniky se minulý týden dohodly na převzetí švédské automobilky za 100 milionů eur.

Firmy předpokládají, že do roku 2014 dokážou vrátit Saab zpátky do zisku. V rámci plánovaného snižování nákladů však počítají se zánikem zhruba 500 pracovních míst. Saab nyní ve své švédské továrně zaměstnává kolem 3400 lidí, napsala agentura Reuters.

V příštím roce by podle čínských investorů automobilka měla prodat 55.000 vozů, v dlouhodobějším horizontu by se měl její prodej vyšplhat až na 205.000 aut ročně. Loni Saab prodal 32.000 vozů, letos v dubnu ale zastavil výrobu, protože jeho dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům.

Pang Da a Youngman podle materiálů plánují poskytnout Saabu okamžitý překlenovací úvěr 50 milionů eur a od příštího roku navíc dlouhodobé finanční prostředky v objemu 610 milionů eur.

"Pang Da a Youngman nehledají rychlou návratnost, jako by tomu bylo u čistě finančního investora," upozornil nucený správce Saabu Guy Lofalk. "Jejich investice do Saabu je motivována podnikatelským zájmem a dlouhodobou strategií," dodal.

Lofalk minulý týden v reakci na předběžnou dohodu o převzetí stáhl svoji dřívější žádost, aby soud ukončil ochranu Saabu před věřiteli. Ochrana má automobilce umožnit reorganizaci aktivit a její konec by prakticky znamenal bankrot podniku.

Pokud bude dohoda o převzetí dokončena, stane se Saab druhou švédskou automobilkou pod čínskou kontrolou. Loni čínská společnost Geely koupila švédského výrobce osobních vozů Volvo Car od amerického koncernu Ford Motor.

Majitelem Saabu je v současnosti nizozemská společnost Swedish Automobile. Ta koupila Saab loni za 400 milionů dolarů (sedm miliard Kč) od americké automobilky General Motors. Transakce tehdy zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém GM rozhodla.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
1. 11. 2011 11:00
Re: Saab 9-3
spis bych to videl na 9-3 tridver a petidver (jak bylo u saabu zvykem). Ale chapu ze pro cinsky trh by byla absence sedanu handicap (takze sedan treba je pro cinu).
S tim ze minimalne petidver by zaslouzil vic mista nad hlavou pro lidi vzadu nez v te skice nahore. Jinak to ma klasicke saabovske linie a to se mi libi.
1. 11. 2011 10:25
Re: Saab 9-3
9-3 udelat ve dvou variantach - elegantni sedan (btw soucasna 9-3 pred faceliftem je nejhezci sedan na svete i ve vesmiru :-) ) a coupe podle skicy (navrat k drivejsi 900 (Saabisti me jiste poopravi, dik), 9-4x je povedene, zakazniky i mimo fanousky si nijakde dost, 9-5 je trefa, proste individualista. 9-1 nevim nevim, to je stylovka a lidi moc penez za maleho Saaba nedaji, staci se podivat na A1...
Avatar - Bristol
1. 11. 2011 08:52
Re: Saab 9-3
saab potřebuje konkurenceschopné 9-3 a hlavně 9-1...toto jsou třídy které tahaj prodeje...a ještě začít prodávat SUV 9-4X to by pro začátek stačilo so myslim...9-5 je dostatečně dobrá... :yes:
1. 11. 2011 07:59
Saab 9-3
Konecne dobre zpravy.
Ted rozjet vyrobu 9-5 kombi a bude se blyskat na lepsi casy.
Pak jeste nepokazit novou generaci 9-3. Pokud bude vypadat jako dle teto skicy ( [odkaz] ) tak to bude jedine dobre. Saab potrebuje navrat ke svym klasickym a originalnim tvarum se kterymi slavil uspech.