Čínské firmy investují do Saabu 660 mil. eur (16 mld. Kč)

Čínské firmy investují do Saabu 660 mil. eur (16 mld. Kč)

 
 

Investoři předpokládají, že do roku 2014 dokážou vrátit Saab zpátky do zisku.

Čínské společnosti Pang Da Automobile Trade a Zhejiang Youngman Lotus Automobile investují do rozvoje problémového švédského výrobce automobilů Saab 660 milionů eur (přes 16 miliard Kč). Vyplývá to z materiálů, které byly v pondělí předloženy věřitelům Saabu. Soud poté rozhodl, že reorganizace Saabu v režimu ochrany před věřiteli může pokračovat. Čínské podniky se minulý týden dohodly na převzetí švédské automobilky za 100 milionů eur.

Firmy předpokládají, že do roku 2014 dokážou vrátit Saab zpátky do zisku. V rámci plánovaného snižování nákladů však počítají se zánikem zhruba 500 pracovních míst. Saab nyní ve své švédské továrně zaměstnává kolem 3400 lidí, napsala agentura Reuters.

V příštím roce by podle čínských investorů automobilka měla prodat 55.000 vozů, v dlouhodobějším horizontu by se měl její prodej vyšplhat až na 205.000 aut ročně. Loni Saab prodal 32.000 vozů, letos v dubnu ale zastavil výrobu, protože jeho dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům.

Pang Da a Youngman podle materiálů plánují poskytnout Saabu okamžitý překlenovací úvěr 50 milionů eur a od příštího roku navíc dlouhodobé finanční prostředky v objemu 610 milionů eur.

"Pang Da a Youngman nehledají rychlou návratnost, jako by tomu bylo u čistě finančního investora," upozornil nucený správce Saabu Guy Lofalk. "Jejich investice do Saabu je motivována podnikatelským zájmem a dlouhodobou strategií," dodal.

Lofalk minulý týden v reakci na předběžnou dohodu o převzetí stáhl svoji dřívější žádost, aby soud ukončil ochranu Saabu před věřiteli. Ochrana má automobilce umožnit reorganizaci aktivit a její konec by prakticky znamenal bankrot podniku.

Pokud bude dohoda o převzetí dokončena, stane se Saab druhou švédskou automobilkou pod čínskou kontrolou. Loni čínská společnost Geely koupila švédského výrobce osobních vozů Volvo Car od amerického koncernu Ford Motor.

Majitelem Saabu je v současnosti nizozemská společnost Swedish Automobile. Ta koupila Saab loni za 400 milionů dolarů (sedm miliard Kč) od americké automobilky General Motors. Transakce tehdy zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém GM rozhodla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…