Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 Airscape: koncept velkého kupé-kabrioletu pro IAA (nové fotografie)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
Pro autosalon ve Frankfurtu, jehož brány se otevřou za necelý měsíc si francouzská automobilka Citroën připravila koncept kupé-kabrioletu pojmenovaný C5 Airscape. S největší pravděpodobností se bude jednat o předobraz sériového sedanu C5.

Nový koncept C5 Airscape má na autosalonu ve Frankfurtu svými liniemi navnadit veřejnost na druhou generaci modelu C5, který by se ve své sériové podobě měl představit na příštím autosalonu v Ženevě.

Mezi mnohými lákadly konceptu je tím nejviditelnějším bezpochyby jeho skládací střecha. Ta je vyrobena převážně z uhlíkových vláken a svou strukturou připomíná střechy klasických kabrioletů. Skládání této střechy je plně automatické.

V interiéru vozu převažuje hnědá kůže, která má ladit s lakem karoserie. Sedadla mají střední část sedáků a opěradel vyvedenu ve stylu náramků hodinek. Vedle kůže je v interiéru použit také chrom, který našel své místo například na řadicí páce nebo středové konzole. Volant konceptu má stejně jako u modelů řady C4 pevný střed s množstvím ovládacích prvků a dá se očekávat, že si najde cestu i do sériového modelu C5.

K pohonu konceptu slouží šestiválcový turbodiesel o objemu 2,7 litru s výkonem 150 kW (208 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 440 Nm při 1900 ot./min. Pohonná jednotka může spalovat i bionaftu a její výfukové potrubí je vybaveno filtrem pevných částic. Sílu motoru přenáší ke kolům šestistupňová automatická převodovka.

C5 Airscape vedle vznětové pohonné jednotky využívá také systému UrbanHybrid, který v případě, že se automobil pohybuje rychlostí nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdě, vypne motor a opět jej sám nastartuje v okamžiku, kdy je uvolněn pedál brzdy. Při zastavování a stání například na křižovatkách je tedy vypínán vznětový motor a v kombinované provozu se snižuje spotřeba a také emise C02 o 24 gramů. Navíc vybavení vozu, které ke svému provozu využívá elektřinu je napájeno energií získanou při zpomalování a brzdění vozu.

Citroën myslí také na aktivní bezpečnost a na konceptu C5 Airscape představuje nový systém kontroly trakce, pojmenovaný SnowMotion, který by měl jízdní vlastnosti konceptu na kluzkém povrchu, jakým je například sníh, společně se s použitím zimních pneumatik, dostat na podobnu úroveň jako u vozů s pohonem všech čtyř kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
5. 9. 2007 20:58
Re: pneumatiky
asi preto ze na niektorych foto ma inu sadu diskov... tak preto :-!
5. 9. 2007 19:59
Re: 10/10
Víte, nic proti, věřím že se to stalo, ale porušil jste zásadu č.1 při koupi vozu: nikdy nekupovat nové auto. A nové auto je vždy aspoň do faceliftu. To platí u všech značek. Kdybyste koupil teď Lagunu II., vaše šance na bezproblémové auto jsou mnohem vyšší.
Avatar - CountachSV
5. 9. 2007 11:56
paráda
já říkam... todle je po x letech auto, který se mi líbí ABSOLUTNĚ CELÝ.... tzn. i celkové proporce při pohledu čistě zpředu, nikoli detaily, či iso pohledy. i to blbý zbarvení rámu čelního skla je geniální nápad. Nádherná boční linie, štíhlá a plavná. Nejsem a nikdy jsem nebyl citroënář, ale tohle teda... mě dostalo.
Avatar - Ghostyx
21. 8. 2007 21:34
Re: 10/10
V jizdnich vlastnostech, celkove kultivovanosti a verim, ze i ve spolehlivosti, ale to az cas ukaze, nebudeme predbihat... ;-) :yes:
Avatar - Ghostyx
21. 8. 2007 21:31
Re: 10/10
Ty ale tady placas hochu pekny nesmysly, ze?... Nechapu, jak muze byt nekdo takovy lofas a po "totalne spatne" zkusenosti s Lagunou II, jak pises, si poridi hned dalsiho Rendla a to bratru hned VelSatis a jeste v nejvyssi vybave za vic jak 1,4 mega. :no: Nezlob se na me, ale takhle se normalni clovek nechova po spatne zkusenosti... >:-[] To co tady vykladas jsou jenom tvoje fantasmagorie a tvoje zbozne prani...