Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Curtiss Zeus: Elektrický nástupce extrémních dvouválců Confederate se představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Severoamerická společnost Confederate Motorcycles se úspěšně proměnila v Curtiss Motorcycles a pod novým jménem se vrhá do světa výrobců elektrických motocyklů, v němž hodlá šokovat designem i výkony svých strojů.

Severoamerická společnost Confederate Motorycles byla založena v roce 1991 a proslula svým specifickým přístupem k návrhu a konstrukci svých motocyklů, vyráběných ve velmi malých sériích, z nichž lze zmínit například model C2 P-51 Fighter z roku 2015.

Na podzim loňského roku se objevily zprávy o proměně Confederate Motorcycles v Curtiss Motorcycles, za níž má údajně stát skutečnost, že v konstrukci a designu motocyklů s konvenčním motorem se nemá firma pod původním názvem již kam dál rozvíjet. Pod novým jménem se pak má věnovat vývoji a výrobě vlastních elektrických motocyklů.

Nyní Curtiss Motorcycles odhaluje svůj první čistě elektřinou poháněný motocykl, který nese jméno Zeus. Design novinky se nese v podobně radikálním stylu jako u dvouválců značky Confederate, jimž se má vyrovnat i svými výkony.

K technice modelu Zeus se Curtiss Motorcycles prozatím příliš nevyjadřuje, ale podle oficiálních materiálů společnosti se má jednat o první E-Twin, což má znamenat, že k pohonu slouží dvojice elektromotorů, disponující nejvyšším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 394 N.m.

Bližší technické údaje a rovněž i cenu hodlá Curtiss Motorcycles zveřejnit v blízké době, ale již nyní je jisté, že i Zeus a jeho následovníci budou vznikat v menších sériích a představovat podobně exkluzivní zboží jako jejich předchůdci spalující benzin.

Pro příznivce starých pořádků ponechala společnost Curtiss Motorcycles prozatím ve své nabídce i jeden model z dob Confederate Motorcycles, který využívá vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o objemu 2163 cm3 a výkonu 113,5 kW (152 k). Tento model pojmenovaný Curtiss Warhawk má vzniknout v sérii 36 strojů. Základní cena je stanovena na 105.000 amerických dolarů (zhruba 2.280.000 Kč)

Společnost Curtiss Motorcycles chce svými stroji navazovat na motocykly, které na počátku dvacátého století vyvíjel, vyráběl a rovněž s nimi i závodil Glenn Hammond Curtiss (1878-1930). Tento motocyklový a následně i letecký průkopník mimo jiné na motocyklu s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 l a výkonu 30 kW (40 k) vlastní konstrukce dosáhl v roce 1906 rychlosti 219,45 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
16. 5. 2018 12:56
Re: Bláboly
Tady ovšem taky píší, že toho dosáhl se 40 HP. [odkaz] a tady taky [odkaz]
Pokud se to dá nazvat standardním motocyklem. ;-)
Avatar - Dzakobo
16. 5. 2018 09:12
Bláboly
Na standardním motocyklu o výkonu 40k se nedá dosáhnout rychlosti téměř 220 km/h. Se 140k už by to šlo.