Curtiss Zeus: Elektrický nástupce extrémních dvouválců Confederate se představuje
Severoamerická společnost Confederate Motorycles byla založena v roce 1991 a proslula svým specifickým přístupem k návrhu a konstrukci svých motocyklů, vyráběných ve velmi malých sériích, z nichž lze zmínit například model C2 P-51 Fighter z roku 2015.
Na podzim loňského roku se objevily zprávy o proměně Confederate Motorcycles v Curtiss Motorcycles, za níž má údajně stát skutečnost, že v konstrukci a designu motocyklů s konvenčním motorem se nemá firma pod původním názvem již kam dál rozvíjet. Pod novým jménem se pak má věnovat vývoji a výrobě vlastních elektrických motocyklů.
Nyní Curtiss Motorcycles odhaluje svůj první čistě elektřinou poháněný motocykl, který nese jméno Zeus. Design novinky se nese v podobně radikálním stylu jako u dvouválců značky Confederate, jimž se má vyrovnat i svými výkony.
K technice modelu Zeus se Curtiss Motorcycles prozatím příliš nevyjadřuje, ale podle oficiálních materiálů společnosti se má jednat o první E-Twin, což má znamenat, že k pohonu slouží dvojice elektromotorů, disponující nejvyšším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 394 N.m.
Bližší technické údaje a rovněž i cenu hodlá Curtiss Motorcycles zveřejnit v blízké době, ale již nyní je jisté, že i Zeus a jeho následovníci budou vznikat v menších sériích a představovat podobně exkluzivní zboží jako jejich předchůdci spalující benzin.
Pro příznivce starých pořádků ponechala společnost Curtiss Motorcycles prozatím ve své nabídce i jeden model z dob Confederate Motorcycles, který využívá vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o objemu 2163 cm3 a výkonu 113,5 kW (152 k). Tento model pojmenovaný Curtiss Warhawk má vzniknout v sérii 36 strojů. Základní cena je stanovena na 105.000 amerických dolarů (zhruba 2.280.000 Kč)
Společnost Curtiss Motorcycles chce svými stroji navazovat na motocykly, které na počátku dvacátého století vyvíjel, vyráběl a rovněž s nimi i závodil Glenn Hammond Curtiss (1878-1930). Tento motocyklový a následně i letecký průkopník mimo jiné na motocyklu s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 l a výkonu 30 kW (40 k) vlastní konstrukce dosáhl v roce 1906 rychlosti 219,45 km/h.