Dacia Celebration: Modrá edice reaguje na poptávku (rozhovor)
Dacia se v Ženevě prezentuje až luxusně působící edicí 10th Anniversary, která bude s vyjímkou Dokkeru Van dostupná pro všechny modely značky. Edice oslavuje 10 let od představení prvního Loganu, který zahájil novou éru této rumunské značky.
Edice se prezentuje přesně 10 let od prezentace prvního Loganu, který se světu poprvé ukázal rovněž v Ženevě. Na českém trhu bude edice nazvána Celebration. Nejen o vozech z této edice jsme se na výstavišti Palexpo bavili s PR manažerkou Renault Česká republika Jitkou Skaličkovou.
Dacia nabízí levné vozy, edice Celebration ale působí vcelku hodnotně. Je to typická verze pro tuto značku?
Jsme v segmentu, který naprosto reaguje na poptávku většiny klientů.
Jaké verze se vůbec v případě vozů Dacia prodávají nejvíce? Spíše ty bohatě vybavené, nebo ty s chudší výbavou?
Úplně ty nejchudší verze se neprodávají. Zákazníci si kupují hlavně vozy ve střední a vyšší střední verzi. Množství aut máme ve verzi Arctica. Nemůžu říci, že přijdou lidé, protože chtějí úplně nejlevnější auto na trhu.
Bude výroba edice 10th Anniversary nějakým způsobem omezena?
Tato série se bude prolínat celým rokem.
V Ženevě debutuje také Duster v kombinaci benzinového motoru 1.2 TCe a pohonu všech kol. Jak se daří Dusteru 4x4 na českém trhu?
Česká republika je v tomto směru velice specifická, neboť zastoupení čtyřkolky je většinové. Všude v Evropě je to poměr 70:30, kde se Duster prodává hlavně ve dvojkolkové verzi.
Prodeje Dacie v minulých letech mohutně rostly. Jak dlouho ještě tento trend může pokračovat?
Trend bude pokračovat, protože si myslím, že Dacia je značka, která svým způsobem kompenzuje nákup ojetiny. Nekanibalizuje žádnou jinou značku. Dacie kompenzují ojetiny, ten trh a tento trend tady zůstává.