Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero: Nový základní motor a dražší Stepway

David Bureš
Diskuze (43)
Sandero se v rámci modernizace dočkalo inovovaného vzhledu a nové techniky. Vybrané verze zlevnily.

Dacia na letošním pařížském autosalonu představila svoje inovované portfolio, když se logan a sandero dočkaly upraveného vzhledu ve stylu dusteru. Vylepšené automobily už znají i svůj český ceník. Ceny sandera i nadále začínají na částce 174.900 korun.

Přestože základní cenovka zůstává shodná jako dosud, pod kapotou najdeme důležitou změnu. V útrobách se totiž objevuje zážehový tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW z dílny Renaultu, který nahradil letitý čtyřválec 1.2 16V (54 kW). Nový litr známý třeba z Renaultu Twingo (kde má však 52 kW) nicméně bude k dispozici až později, v současné chvíli Dacia nezveřejňuje ani jeho technická data.

Základní výbava Access čítá jen to nejnutnější: 15palcová ocelová kola, přední a boční airbagy nebo sadu na opravu pneumatik. Nárazníky, kryty vnějších zpětných zrcátek i vnější kliky dveří jsou nelakované.

Druhý stupeň se jmenuje nově Ambiance a stojí o 5.000 korun méně než dosavadní Open, s tříválcem 0.9 TCe (66 kW) na LPG přijde na 245.900 korun. Nižší cenovka je však vyvážena užší výbavou, Ambiance postrádá přední mlhovky (+3.000 Kč) nebo rádio (+5.000 Kč), příplatek za manuální klimatizaci pak činí 15.000 korun (dosud 10.000 Kč). Ve výbavě nicméně ani nadále nechybí nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektrické ovládání předních oken.

Ceny třetího stupně Arctica se nemění, z nabídky však vypadl slabší turbodiesel 1.5 dCi s 55 kW. Výbavu v tomto případě doplňuje palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče nebo rádio s ovládáním pod volantem a bluetooth.

Vrcholem zůstává oplastovaná verze Stepway, která plošně podražila o 3.000 korun. V tomto případě vůz disponuje 16palcovými litými koly, koženým volantem nebo tempomatem.

Modernizované sandero poznáte podle přepracované přídě s maskou chladiče inspirované dusterem. Uvnitř pak najdete nový čtyřramenný volant, který doplňují i nové materiály.

Dacia Sandero – ceny na českém trhu
Motor1.0 SCe0.9 TCe LPG0.9 TCe1.5 dCi
Zdvihový objem [cm3]9998988981461
Válce/ventily3/43/43/44/2
Největší výkon [kW/min]55/-66/500066/500066/4000
Točivý moment [N.m/min]?140/2250140/2250220/1750
Převodovka5M5M5M (5A)5M
Max. rychlost [km/h]?175175 (175)173
Zrychlení 0-100 km/h [s]?11,311,1 (11,0)11,8
Komb. spotřeba [l/100 km]?4,94,9 (4,9)3,5
Cena Access [Kč]174.900---
Cena Ambiance [Kč]184.900240.900--
Cena Arctica [Kč]204.900260.900235.900281.900
Cena Stepway [Kč]--264.900310.900

Ceníku se dočkal i modernizovaný sedan logan. Také ten dostal nový základní motor 1.0 SCe (55 kW), který stojí od 169.900 korun. Ve všech výbavách je logan o 5.000 korun levnější než sandero. Naopak kombi Logan MCV je o 15.000 korun dražší. Jedinou výjimkou je verze Stepway, která u sedanu ani kombi dostupná není.

David Bureš
Diskuze (43)
5. 10. 2016 06:05
Re: Kdyby
Tak pozor... na Škodofku nám nesahej ;-) (i když je to pravda)
Avatar - rohYpnol
4. 10. 2016 20:49
Re: Takovému jednoduchému autu
uvidíme, jak se litrový motor popere. Litrové motory jsou základem i u kokurence v kategorii malé vozy. Sandero/Logan sice jsou větší, ale zase díky konstrukci a provedení i lehčí.

Každopádně legendární 1.2 je škoda, byl to skvělý motor. Třeba ale ustoupil legendě nové :-!
Avatar - rohYpnol
4. 10. 2016 20:45
Re: Stepway
Dacia naopak nemá aktuálně s designem sebemenší problém. Design rozhodně převyšuje cenu. Dacie vypadají zcela porovnatelně s jakoukoliv mainstreamovou značkou. Detaily či materiály samozřejmě cenu prozradí, ale design je úplně v pohodě.
Avatar - rohYpnol
4. 10. 2016 20:41
Re: Kdyby
Mám ti jmenovat, co všechno je za pár korun a je to přesto odrbané na Škodovkách za dvojnásobnou cenu jak Dacie.. >:-[] ?
4. 10. 2016 19:44
Gratulujem
Zaujímavá diskusia. Ale musím povedať, že Dacia odstránila najväčšie bolesti predchádzajúcich modelov. Predovšetkým doriešili ovládanie húkačky na volante, ovládanie elektrických okien predných dverí na obvyklom mieste vo dverách. Doplnila výbavu (voliteľnú) o cúvaciu kameru. Prechod k menším motorom beriem ako trend, ktorému sa ani Dacia nevie vyhnúť. V škodovke to nevadilo a čuduj sa svete, litre sa kupujú. Pozrite sa na masku Dacie. Dacia prešla od lacných H4 k drahším a účinnejším H7! Pozrite sa na Fabiu a koľko iných aut sa nehanbí ponúkať zastaralé H4. Nikto nehovorí, že základný motor je vhodný na diaľnice, ale malé turbo ,09 L už nikto nespochybňuje... Som prekvapený, že napriek cenovke na spodku všetkých cenníkov si v Dacii vyberiete vhodný motor, automatickú prevodovku a iné veci za skromné peniaze. Treba pochopiť, že Dacia je dobré auto za ešte lepšie peniaze pre nenáročných motoristov. A pre pretekárov a vyznávačov fajnových výbav hovorím za seba, že radšej Daciu v strednej výbave ako za tú istú cenu 10 ročnú jazdenku s "úplnou výbavou", s nejasným pôvodom, so stočeným tachometrom, a s obavou, že čo sa mi ešte môže pokaziť. Ja viem, s Daciou neohúrite mladú slečnu, ani susedov. Ale viem, že ak ju kúpim novú, tak minimálne 5 rokov a 150 tisíc km budem chodiť iba raz ročne na záručnú prehliadku, že sa nemusím báť poruchy ani neočakávaných investícii za opravy. Nemám Daciu, ale začínam veľmi silne uvažovať nad kúpou Logana s automatickou prevodovkou...