DAF představuje modelové řady CF a XF nové generace

 

Společnost DAF Trucks připravila nové generace modelových řad CF a XF s důkladně přepracovanými pohonnými jednotkami i podvozky, optimalizovanou aerodynamikou a novými interiéry.

Vozidla DAF CF a XF mají ve své nejnovější podobě podle svého výrobce nastavit nový standard pro efektivitu dopravy a pohodlí. Za tímto účelem došlo k významným inovacím, po nichž jsou vozidla těchto dvou modelových řad uváděna jako nová generace zástupců své značky.

Pro zdůraznění velkého množství novinek, s nimiž nové modely CF a XF přicházejí, se jejich exteriér dočkal řady nových prvků, jako je například identifikační štítek na schůdku kabiny u řady XF. Akcenty v nárazníku a sluneční cloně mají vozidlům dodávat nádech luxusu, stejně jako dekorativní pruhy v mřížce a nová struktura masky chladiče u modelu XF.

Za účelem dosažení nejnižší možné spotřeby paliva byla upravena aerodynamika vozidel, a to díky již zmiňované sluneční cloně pro modely CF a XF. Kromě toho je nový DAF XF vybaven nově tvarovanými blatníky a deflektory pro lepší proudění vzduchu. Za tímto účelem byla změněna i mřížka chladiče a zlepšilo se i obtékání vzduchu kolem motorového prostoru.

Vyšší výkon nižší spotřeba paliva

Ve snaze o maximální využití každé kapky paliva a tím i snížení celkových nákladů na provoz vozidla v souladu s filozofií programu DAF Transport Efficiency došlo na kompletní optimalizaci pohonné soustavy.

Sání vzduchu motorů PACCAR MX bylo upraveno díky využití nového a účinnějšího turbodmychadla, nového systému EGR a nového řízení ventilů. Došlo ke zlepšení tepelné účinnosti díky vývoji nového systému spalování, včetně nových pístů, vstřikovačů a časování vstřikování, přičemž se používá vyšší kompresní poměr.

Pro dosažení co nejnižší spotřeby paliva jsou použita nová čerpadla s proměnlivými otáčkami pro oběh chladicí kapaliny, oleje posilovače řízení a oleje mazání motoru.

DAF XF získal titul Fleet Truck of the Year 2016

Cílem při vývoji nových poháněcích soustav bylo snížení otáček motoru pro maximální úsporu paliva. Aby bylo možné snížit otáčky motoru, výrazně se zvýšil maximální točivý moment motorů PACCAR MX-11 a MX-13, který je k dispozici již od 900 min-1.

Motor PACCAR MX-13 je k dispozici s výkony 315, 355 nebo 390 kW, jimž odpovídají hodnoty nejvyššího točivého momentu 2300, 2500 a 2600 N.m, z nichž ten poslední uvedený je jako jediný dosahován až při 1000 min-1. Motor PACCAR MX-11 pak nabízí výkony od 220 do 330 kW a točivý moment 1350 až 2300 N.m, dostupný vždy při 900 min-1.

Nejnovější generace automatizovaných převodovek TraXon je u vozidel nové modelové řady CF a XF s 12stupňovými převody ve standardní výbavě, a v 16stupňových verzích je na přání zákazníka.

Kromě výkonu motoru byl vylepšen i výkon motorové brzdy MX Engine Brake. Maximální brzdný výkon motoru PACCAR MX-11 vzrostl z 320 kW na 340 kW. A ještě působivější je zvýšení brzdné síly mezi 1000 a 1500 min-1 o 20 %. Maximální brzdná síla motoru MX-13 je přes 360 kW a v důležitém rozsahu od 1200 do 1500 min-1 se brzdná síla zvýšila až o 30 %.

Zadní nápravy

Konstrukce zadní nápravy byla vylepšena a je možné volit stálý převod pouhých 2,05 : 1, který při 85 km/h cestovní rychlosti dovoluje otáčky motoru pouze 1000 až 1040 min-1, v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy.

Diferenciály zadní nápravy mají nový design talířového kola a pastorku, jehož cílem je nejvyšší odolnost a efektivita, stejně jako co nejnižší hladina hluku. Použití olejů s nízkou viskozitou a menší objem olejové náplně zadních náprav mají rovněž přispívat k vyšší úspoře paliva, stejně jako ložiska kol s nízkým třením.

Pokročilý software

Nové modely CF a XF jsou vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických prvků. Uvádějí na trh novou řídicí jednotku vozidla pro speciální integraci poháněcí soustavy. Obsahuje vylepšené funkce EcoRoll a tempomatu, jako je například Dynamický tempomat. Tato nová funkce přizpůsobí charakter tempomatu různým okolnostem jízdy.

Díky pokročilejší integraci prediktivního tempomatu a funkce EcoRoll dokáže nyní funkce PCC při jízdě do kopce aktivovat funkci EcoRoll dříve, pokud obě technologie odhadnou, že setrvačnost vozidla postačuje k překonání vrcholu stoupání (je zařazen neutrál).

Výrazné snížení hmotnosti

Pro nové modely CF a XF vyvinula společnost DAF nový a kompaktní systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů (EAS). Výsledkem je více prostoru na podvozku, například pro palivové nádrže o větším objemu, čerpadla, kompresory, skříně na nářadí nebo opěrné nohy jeřábu.

DAF XF 440: Jedenáct litrů

Pokročilá technologie umožňuje až 40% snížení celkového objemu jednotky EAS, a to i bez snížení zpětného tlaku nebo zkrácení intervalů regenerace filtru pevných částic nebo snížení účinnosti katalyzátoru DeNOx při odstraňování oxidů dusíku. Kompaktní skříň se ve skutečnosti rychleji zahřívá, což motoru umožňuje pracovat více v rozsahu nejvyšší úspory paliva.

Další výhodou nové, kompaktní jednotky EAS je nižší hmotnost, která činí přibližně 50 kilogramů. Díky dalším opatřením, jako je optimalizace hmotnosti motoru a podvozku, se hmotnost vozidel nové modelové řady CF a XF celkově snížila o 100 kilogramů, což znamená přímé zvýšení užitného zatížení o 100 kilogramů nebo nižší spotřebu paliva.

Komfortní pracoviště

Podobně jako dosavadní zástupci modelových řad CF a XF mají i jejích nejnovější provedení vynikat prostornými a pohodlnými kabinami. DAF uvádí, že kabina XF Super Space Cab je nejprostornější kabinou na trhu, s celkovým objemem více než 12,6 m3.

Posádky vozidel nové generace se mohou těšit na nové řešení obložení interiéru, modernizované přístrojové desky i rozvržení palubní desky, spínače podle preferencí řidiče s funkcí Plug and play či nové ovládání topení a klimatizace (HVAC).

Čtyřnápravové podvozky DAF: FAQ a FAK

Vrcholem luxusu a pohodlí u nové generace vozidel značky DAF je pak nová řada Exclusive Line, která je dostupná jak pro modely CF, tak XF. Tato novinka se vyznačuje palubní deskou v koňakovém odstínu a stejně jsou zbarveny i výplně dveří u řady XF a kožená sedadla i ventilační otvory. Standardem pro tyto luxusní verze modelů CF a XF bude volant s koženým potahem.

Maximální doba provozuschopnosti

Servisní intervaly nových vozidel DAF CF a XF lze prodloužit o 50.000 na 200.000 km. Jednotka EAS se i přes své kompaktní rozměry pyšní nadprůměrnými funkčními charakteristikami a například intervaly čištění filtru pevných částic jsou až 500.000 km.

Systém pro správu vozového parku

Pro novou generaci vozidel řad CF a XF je k dispozici služba DAF Connect, představující moderní systém pro správu vozového parku, který provozovateli nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase.

Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány na on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.

Stavební vozidla: DAF Construction

Funkce Live Fleet View poskytuje potřebné informace o poloze vozidel celého vozového parku, takže je možné optimálně plánovat například ujeté vzdálenosti, trasy a dobu jízdy pro jednotlivá vozidla a řidiče.

Začátek výroby

Výroba nových modelů CF a XF začne letos v létě, v konfiguracích 4 × 2, jako tahače 6 ×2 FTG s vodicí řízenou nápravou a novým, lehkým odpružením (–29 kg) a ve verzi FTP s vodicí nápravou s 18” koly. Dále jako podvozky pro montáž nástaveb 6 × 2 s jednoduchou vlečenou nápravou (FAR). Další verze budou následovat na podzim.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

 
Zdroj: DAF Trucks

Štítky DAF Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 





 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici a ohrožovalo řidiče! Zahnali je strážníci na koních

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici…

Pohled, jenž v Praze vůbec nečekali, se naskytl ve čtvrtek dopoledne řidičům, kteří projížděli po rušné…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a loket ve slabinách

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a…

Teplický záložník Tomáš Kučera je prvním fotbalistou v historii české ligy, který nejdříve urazil Spartu…

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má ještě šanci Slavia?

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má…

Zdálo se to jako hotová věc. Přestup Martina Haška mladšího z Bohemians do Sparty měl být s ohledem na právo…

 

Reflex.cz

Můj brexit, můj milášek! Ve virálním videu hraje britskou premiérku Glum z Pána prstenů

Můj brexit, můj milášek! Ve virálním videu hraje…

Geniální mim a kouzelník s vlastním obličejem Andy Serkis, který ztvárnil Gluma v trilogii Pána prstenů či…

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…