DAF představuje tahače s řízenou vlečenou nápravou
Tahače DAF modelových řad CF a XF s řízenou vlečenou zadní nápravou jsou určeny především pro aplikace, které vyžadují možnost vysokého zatížení v kombinaci s co nejlepší ovladatelností celé soupravy.
Nové verze tahačů v nabídce společnosti DAF jsou vybaveny řízenou vlečenou zadní nápravou, která je umístěna za zadní poháněnou nápravou a poskytuje nosnost 7,5 tuny.
Vedle zvýšení nosnosti vozidla je hlavní předností použitého řešení výrazné zlepšení jeho manévrovacích schopností v omezených prostorách. Navíc jsou právě tyto třínápravové tahače vhodné k montáži jeřábu za kabinu, což z nich dělá ideální vozidla pro přepravu stavebního materiálu.
DAF uvádí, že nové třínápravové tahače modelových řad CF a XF budou nabízený s motory PACCAR MX-11 o objemu 10,8 l a PACCAR MX-13 o objemu 12,9 l. Tyto pohonné jednotky pak budou k dispozici s výkony od 291 kW (396 k) do 375 kW (510 k).
I pro tyto verze bude samozřejmosti režim Eco Mode, snižující točivý moment motoru o 10 % při zrychlování na prvních jedenáct rychlostních stupňů, čímž přispívá k dosažení nižší spotřeby paliva. K dosažení stejného cíle pak může přispět i prediktivní tempomat.
Tahače CF s řízenou vlečenou nápravou jsou již nyní k dispozici s kabinami Day Cab, Sleeper Cab a Space Cab, zatímco pro modelovou řadu XF jsou pro tato třínápravová vozidla určeny kabiny Space Cab a Super Space Cab.