Dieselové Maserati Ghibli oficiálně: 202 kW a 600 N.m

 

Časy se mění. Pod kapotu sériového Maserati se nastěhoval vznětový motor. Ghibli se ve světové premiéře představuje v Šanghaji.

Maserati to s prodejem 50 tisíc aut ročně myslí opravdu vážně. K řadě GranTurismo/GranCabrio a novému v Detroitu představenému Quattroporte se přidává menší sedan Ghibli. Auto vyšší střední třídy se postaví hlavně proti konkurenci od Audi, BMW a Mercedesu.

Ghibli je také prvním produkčním modelem značky, které si budou moci zákazníci koupit s turbodieselem. Vidlicový šestiválec má třílitrový objem a jedná se o vlastní konstrukci, která vznikla pod vedením Paola Martinelliho. Největší výkon je 202 kW (275 k), točivý moment pak vrcholí rovnými 600 newtonmetry. Vstřikování common-rail pracuje při tlaku 2000 barů. Dieselový sedan umí sprintovat z nuly na 100 km/h za 6,3 s, přitom spotřebuje jen zhruba šest litrů nafty, pochopitelně dle evropských norem. Využití dynamických parametrů vyvolá jistě v nádrži větší vír. Po stisknutí tlačítka Sport na středovém tunelu se ven linou libější zvuky připomínající zážehové motory. Pravda, jsou virtuální, akutátory ve výfuku je sbírají při běžném režimu. Ani dieselový trojzubec ale přece nemůže znít jako nějaký traktor!

Kromě turbodieselu se Ghibli bude vyrábět také s přeplňovaným motorem 3,0 V6. Pohonná jednotka nabízí 243 kW (330 k) výkonu a 500 N.m točivého momentu, přičemž spálí na 100 km jen 9,6 l benzinu. Verze S dostane tentýž agregát se dvěma paralelními turby, 301 kW (409 k)/5500 min-1 a 550 N.m při nízkých 1750 min-1. Devadesát procent této hodnoty je k dispozici už při 1500 otáčkách, červené pole pak začíná v 6500 min-1.

Slabší varianta zrychlí z klidu na stovku během 5,6 s, silnější za 5 s a její maximální rychlost je 285 km/h. Oba zážehové přímovstřikové šestiválce se vyrábějí u Ferrari v Maranellu. „Esko“ se jako jediná varianta dočká pohonu všech kol Q4, verze s pravostranným řízením jej ovšem mít nebudou. Všechny verze mají výhradně osmistupňovou samočinnou převodovku..

Podvozek Ghibli disponuje rozvorem 2,99 m, vpředu se nacházejí dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvková náprava, adaptivní tlumiče Skyhook jsou na přání. Samosvorný diferenciál představuje standard pro všechna provedení a je mechanický. Novinka od Maserati jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, ale klienti si mohou koupit i větší o průměru 19-21 palců. Nejvýkonnější S má vpředu kotoučové brzdy o rozměrech 360 x 32 mm, vzadu 350 x 28 mm. Pevné třmeny Brembo jsou šesti-, respektive čtyřpístkové. Ze stokilometrové rychlosti díky této výbavě auto zastaví na 36 metrech. Ocelový skelet karoserie s délkou 4,99 m doplňují hliníkové prvky.

Čtyřkolka pro Ghibli S je založena na elektronicky řízené vícelamelové spojce v olejové lázni, hnací hřídel ale vede také dopředu. Poháněná jsou však standardně pouze zadní kola, při ztrátě trakce se dokáže až polovina točivého momentu přenést dopředu, a to během 150 milisekund.

JAKE.AUTO.CZ: Maserati Ghibli (přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dieselové Maserati Ghibli oficiálně: 202…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Pohřebák Maserati: Na druhou stranu stylově Pohřebák Maserati: Na druhou stranu stylově

Maserati Ghibli je krásný sedan a tak není divu, že je…

Maserati v listopadu zastaví výrobu Maserati v listopadu zastaví výrobu

Marchionneho plány na ovládnutí světa začínají dostávat…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude Rumuny v Plzni čekat peklo

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude…

Zpracoval si míč, odstavil obránce a prásk! Míč rozvlnil síť a Viktoria Plzeň po trefě Michaela Krmenčíka…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…