Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselové Maserati Ghibli oficiálně: 202 kW a 600 N.m

Aleš Dragoun
Diskuze (165)
Časy se mění. Pod kapotu sériového Maserati se nastěhoval vznětový motor. Ghibli se ve světové premiéře představuje v Šanghaji.

Maserati to s prodejem 50 tisíc aut ročně myslí opravdu vážně. K řadě GranTurismo/GranCabrio a novému v Detroitu představenému Quattroporte se přidává menší sedan Ghibli. Auto vyšší střední třídy se postaví hlavně proti konkurenci od Audi, BMW a Mercedesu.

Ghibli je také prvním produkčním modelem značky, které si budou moci zákazníci koupit s turbodieselem. Vidlicový šestiválec má třílitrový objem a jedná se o vlastní konstrukci, která vznikla pod vedením Paola Martinelliho. Největší výkon je 202 kW (275 k), točivý moment pak vrcholí rovnými 600 newtonmetry. Vstřikování common-rail pracuje při tlaku 2000 barů. Dieselový sedan umí sprintovat z nuly na 100 km/h za 6,3 s, přitom spotřebuje jen zhruba šest litrů nafty, pochopitelně dle evropských norem. Využití dynamických parametrů vyvolá jistě v nádrži větší vír. Po stisknutí tlačítka Sport na středovém tunelu se ven linou libější zvuky připomínající zážehové motory. Pravda, jsou virtuální, akutátory ve výfuku je sbírají při běžném režimu. Ani dieselový trojzubec ale přece nemůže znít jako nějaký traktor!

Kromě turbodieselu se Ghibli bude vyrábět také s přeplňovaným motorem 3,0 V6. Pohonná jednotka nabízí 243 kW (330 k) výkonu a 500 N.m točivého momentu, přičemž spálí na 100 km jen 9,6 l benzinu. Verze S dostane tentýž agregát se dvěma paralelními turby, 301 kW (409 k)/5500 min-1 a 550 N.m při nízkých 1750 min-1. Devadesát procent této hodnoty je k dispozici už při 1500 otáčkách, červené pole pak začíná v 6500 min-1.

Slabší varianta zrychlí z klidu na stovku během 5,6 s, silnější za 5 s a její maximální rychlost je 285 km/h. Oba zážehové přímovstřikové šestiválce se vyrábějí u Ferrari v Maranellu. „Esko“ se jako jediná varianta dočká pohonu všech kol Q4, verze s pravostranným řízením jej ovšem mít nebudou. Všechny verze mají výhradně osmistupňovou samočinnou převodovku..

Podvozek Ghibli disponuje rozvorem 2,99 m, vpředu se nacházejí dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvková náprava, adaptivní tlumiče Skyhook jsou na přání. Samosvorný diferenciál představuje standard pro všechna provedení a je mechanický. Novinka od Maserati jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, ale klienti si mohou koupit i větší o průměru 19-21 palců. Nejvýkonnější S má vpředu kotoučové brzdy o rozměrech 360 x 32 mm, vzadu 350 x 28 mm. Pevné třmeny Brembo jsou šesti-, respektive čtyřpístkové. Ze stokilometrové rychlosti díky této výbavě auto zastaví na 36 metrech. Ocelový skelet karoserie s délkou 4,99 m doplňují hliníkové prvky.

Čtyřkolka pro Ghibli S je založena na elektronicky řízené vícelamelové spojce v olejové lázni, hnací hřídel ale vede také dopředu. Poháněná jsou však standardně pouze zadní kola, při ztrátě trakce se dokáže až polovina točivého momentu přenést dopředu, a to během 150 milisekund.

Aleš Dragoun
Diskuze (165)
24. 4. 2013 11:24
Re: euro byrokratický nesmysl
Nikde jsem také nepsal, že benzíny berou hodně. Spíš mají lidé větší problém se krotit a pod zátěží se u přeplňovaných motorů rozdíl často citelně zvětšuje.

Jsou země, kde je benzín pomalu sprosté slovo. Nafta je přeceňovaná, o tom žádná. Nicméně někomu bude stačit rozdíl na papíře a z toho plynoucí rozdíl v poplatcích a daních. A někomu za to ty dva až tři litry budou stát. Stačí se podívat na Porsche. V Evropě dieselů neprodá zrovna nejméně a začíná je pomalu vyvážet i za louži.
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2013 19:41
Re: euro byrokratický nesmysl
:yes: :yes: :-)
23. 4. 2013 16:27
Re: euro byrokratický nesmysl
>:D - teď moc nechápu o co se přeme :), já tady celou dobu hájím benzin, protože si myslím že tvrzení o velké spotřebě benzínu, která by u luxusního sportovního sedanu ospravedlňovala použití nafty podle mě není na místě. To že mám kamaráda, který jezdil s Octávií II 2.0TDi v průměru za 7 a s Audi má při stejném stylu průměr 11 je fakt a že druhý kamrád s Audi S6 2.7Tdi na tom je úplně stejně a přitom se služební Octávií 1.4 TSI jezdí v průměru za 5.5l benzínu je taky fakt, takž se stojím za tvrzením, že velký naftový motor není na spotřebu žádná výhra.
23. 4. 2013 14:10
Re: euro byrokratický nesmysl
Mně to zase tak velký rozdíl mezi dieselem a benzínem nepřijde. S 535i jsem toho moc nenajezdil, nicméně ustálená 130 znamenala rozdíl asi 1,5 litru. Některé delší trasy zvládala pod 8 litrů. Teď si nejsem jistý, ale myslím, že měla xDrive. Pokud není problém v autě, tak je buď v provozu, kterým jezdíte, nebo mezi sedačkou a volantem.
23. 4. 2013 11:39
Re: euro byrokratický nesmysl
Reklamovat :-) Tak ten byl dobrej >:D >:D >:D , ten kámoš není jedinej s tou zkušeností, vlastně neznám osobně nikoho komu by to žralo takl málo jak uvádíš ty a prostě tomu neuvěřím dokud to neuvidím na vlastní oči, že když člověk bude jezdit normálně, nikoliv jako spořilek, že to bude brát tak málo a že to bude o tolik úspornější než benzín, že by se mě vyplatilo si do auta sportovní značky dát naftu.