Dieselové Maserati Ghibli oficiálně: 202 kW a 600 N.m
Maserati to s prodejem 50 tisíc aut ročně myslí opravdu vážně. K řadě GranTurismo/GranCabrio a novému v Detroitu představenému Quattroporte se přidává menší sedan Ghibli. Auto vyšší střední třídy se postaví hlavně proti konkurenci od Audi, BMW a Mercedesu.
Ghibli je také prvním produkčním modelem značky, které si budou moci zákazníci koupit s turbodieselem. Vidlicový šestiválec má třílitrový objem a jedná se o vlastní konstrukci, která vznikla pod vedením Paola Martinelliho. Největší výkon je 202 kW (275 k), točivý moment pak vrcholí rovnými 600 newtonmetry. Vstřikování common-rail pracuje při tlaku 2000 barů. Dieselový sedan umí sprintovat z nuly na 100 km/h za 6,3 s, přitom spotřebuje jen zhruba šest litrů nafty, pochopitelně dle evropských norem. Využití dynamických parametrů vyvolá jistě v nádrži větší vír. Po stisknutí tlačítka Sport na středovém tunelu se ven linou libější zvuky připomínající zážehové motory. Pravda, jsou virtuální, akutátory ve výfuku je sbírají při běžném režimu. Ani dieselový trojzubec ale přece nemůže znít jako nějaký traktor!
Kromě turbodieselu se Ghibli bude vyrábět také s přeplňovaným motorem 3,0 V6. Pohonná jednotka nabízí 243 kW (330 k) výkonu a 500 N.m točivého momentu, přičemž spálí na 100 km jen 9,6 l benzinu. Verze S dostane tentýž agregát se dvěma paralelními turby, 301 kW (409 k)/5500 min-1 a 550 N.m při nízkých 1750 min-1. Devadesát procent této hodnoty je k dispozici už při 1500 otáčkách, červené pole pak začíná v 6500 min-1.
Slabší varianta zrychlí z klidu na stovku během 5,6 s, silnější za 5 s a její maximální rychlost je 285 km/h. Oba zážehové přímovstřikové šestiválce se vyrábějí u Ferrari v Maranellu. „Esko“ se jako jediná varianta dočká pohonu všech kol Q4, verze s pravostranným řízením jej ovšem mít nebudou. Všechny verze mají výhradně osmistupňovou samočinnou převodovku..
Podvozek Ghibli disponuje rozvorem 2,99 m, vpředu se nacházejí dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvková náprava, adaptivní tlumiče Skyhook jsou na přání. Samosvorný diferenciál představuje standard pro všechna provedení a je mechanický. Novinka od Maserati jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, ale klienti si mohou koupit i větší o průměru 19-21 palců. Nejvýkonnější S má vpředu kotoučové brzdy o rozměrech 360 x 32 mm, vzadu 350 x 28 mm. Pevné třmeny Brembo jsou šesti-, respektive čtyřpístkové. Ze stokilometrové rychlosti díky této výbavě auto zastaví na 36 metrech. Ocelový skelet karoserie s délkou 4,99 m doplňují hliníkové prvky.
Čtyřkolka pro Ghibli S je založena na elektronicky řízené vícelamelové spojce v olejové lázni, hnací hřídel ale vede také dopředu. Poháněná jsou však standardně pouze zadní kola, při ztrátě trakce se dokáže až polovina točivého momentu přenést dopředu, a to během 150 milisekund.