Dodge Grand Caravan 2011: Nová příď a nový motor 3,6 Pentastar
Modernizovaný Dodge Grand Caravan se může pochlubit podobnými úpravami jako sesterský Chrysler Town & Country. Jeho příď dostala nově stylizovanou masku chladiče, která má velkému MPV spolu s novými hlavními světlomety, nově tvarovanou kapotou motoru a novým nárazníkem dodat agresivnější výraz. Na zádi je upraven tvar nárazníku i výklopné stěny a použity svítilny tvořené světelnými diodami.
V interiéru je zcela nově navržená palubní deska z měkčených plastů s novým přístrojovým štítem a rozmístěním ovládacích prvků ventilace, klimatizace, autorádia a navigačního systému. K novinkám prostoru pro cestující patří středová konzola mezi předními sedadly, která nabízí řadu úložných prostorů. Modernizovaný Grand Caravan dostal i nová pohodlnější a větší Stow ‘n Go sedadla. Další novinky představuje vyhřívaný multifunkční volant a materiály použité na čalounění sedadel, výplně dveří a obložení stropu.
Standardní bezpečnostní výbavu Dodge Grand Caravan pro modelový rok 2011 představují boční airbagy v předních sedadlech, kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, kontrola trakce a systém sledování tlaku v pneumatikách. V nabídce bude také zadní parkovací asistent ParkSense, parkovací kamera v zádi vozu, systém sledování slepého úhlu a dešťový senzor.
Modernizovaný Dodge Grand Caravan bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy. První tři nesou označení Express, Mainstreet a Crew. Čtvrtá verze přijde na trh až na jaře roku 2011 a ponese poprvé v celé historii modelu, jehož první generace vstoupila na trh v roce 1984, označení R/T, které je vyhrazeno pro výkonné modely. Podle tiskových materiálů má toto provedení uspokojit řidiče, kteří chtějí dynamický a zároveň rodinný automobil.
Nejzásadnější novinkou Dodge Grand Caravan pro modelový rok 2011 je nový vidlicový šestiválec Pentastar V-6 s rozvodem DOHC o objemu 3,6 litru. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou a disponuje výkonem 208 kW (283 k) a točivým momentem 353 Nm. Nový motor v případě modernizovaného minivanu nahrazuje hned tři vidlicové šestiválce s objemy 3,3 a 3,8 a 4,0 litru.
K novinkám, které mají vliv na snížení spotřeby paliva, patří Fuel Economizer Mode, který umožňuje řidiči ovladačem upravit postup řazení automatické převodovky. K hospodárnějšímu zacházení s palivem má přispět i o 12 mm nižší světlá výška, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nový spoiler, odlehčené brzdové třmeny a zadní ložiska.
K prodejcům dorazí první vozy koncem letošního roku a výroba modernizované Dodge probíhá v kanadském Windsoru.