Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodrží konečně Alfa Romeo své sliby? Chystá kladivo na BMW M4 s technikou Formule 1!

David Bureš
Diskuze (34)
Had a kříž se po letech vrátil do Formule 1 a technické know-how hodlá využít i v sériových vozech. A to již brzy!

Alfa Romeo po příchodu nové generace aut v podobě sedanu Giulia a Stelvio chystá další novinku. V době módy SUV by se dal očekávat nějaký sourozenec Stelvia, místo toho ale Alfa hodlá zamířit do segmentu, který bohužel není takovým prodejním trhákem. Pracuje na Giulii kupé, která se má začít prodávat již příští rok!

O kupé odvozeném od sedanu střední třídy se hovořilo již před rokem, kdy se dokonce spekulovalo, že ho uvidíme na tehdejším ženevském autosalonu. K tomu nicméně nedošlo, a tak je otázkou, zda nyní kupé opravdu dostává reálnější obrysy, jak se zákulisní zdroje snaží tvrdit. Petrolheadi by takové auto totiž jistě ocenili, je ale otázkou, zda právě kupé Alfa Romeo právě teď potřebuje, přece jen by se našly jiné koncepce s větší šancí na prodejní úspěch. Co třeba sedmimístné SUV?

Pokud se však Giulie kupé skutečně dočkáme, rozhodně se máme na co těšit. Italská konkurenci pro kupé typu BMW 4, Audi A5 či Mercedes-Benz C má totiž využít techniku vycházející z Formule 1, a to konkrétně systém rekuperace kinetické energie (ERS), který má pomoci se zvýšením výkonu i snížením spotřeby paliva.

Se zástavbou ERS se počítá u dvou motorů. V prvním případě pro dvoulitrový turbočtyřválec, v druhém případě pro 2,9litrový šestiválec z Giulie QV. Jestliže u dvoulitru systém pomůže s navýšením výkonu na 254 kW, šestiválec má díky ERS nabídnout až 471 kW, což už je na dostřel takovému Ferrari 488 GTB! Takové Audi RS 5 s jeho 331 kW by tak novinka strčila do kapsy.

Chystané kupé má tvarově navazovat na sedan Giulia, hlavní odlišnosti uvidíme hlavně na bocích a zádi, lišit se ale patrně bude i agresivnější příď. Dlouhé dveře mají usnadnit přístup na zadní sedadla, v tomto ohledu se hovoří o nečekané praktičnosti.

O novince se vzhledem k technice a velikosti zatím hovoří jako u Giulii kupé, sériová verze se ale s největší pravděpodobností bude jmenovat jinak. Spekuluje se využití historických označení Sprint nebo GTV.

David Bureš
Diskuze (34)
11. 4. 2018 11:02
Re: Podľa mňa to robia dobre
Normalne na diskusie nereagujem, ale neda mi to:
“Vy si skutočne všetci myslíte, že Marchionne je až taký idiot, že očakával, že predá 400 000 Giulií a Stelvií, keď napr. ani BMW nepredá toľko 3 ani X3 globálne dokopy?“

Len x3 sa preda 150K rocne, predaj 3-ky a x3 dokopy za 2016 - 568 861 ;-)
[odkaz]

FIAT potrebuje aby sa cisla Alfy priblizili k 400k. Drzim im palce, Giulia je pekne auto, a som zvedavy na coupe.
Avatar - speedfred
7. 4. 2018 12:27
Re: Podľa mňa to robia dobre
a za koľko si kupoval novú 159 pred 10 rokmi ? Nechce sa mi hľadať nejaký starý cenník.
Giulii sa až tak moc nepredáva aby sa im zaplatil vývoj SW verzie,toť môj názor. Namiesto kombika práskli Stelvio a majú hotovo. Cenniková cena je jedna vec a predajná cena je druhá vec.
6. 4. 2018 18:24
Re: Podľa mňa to robia dobre
Promiň, ale tato bohulibá strategie naši oblíbenou značku pošle v budoucnu tam, kde je dnes Lancia. Ať dělají kupátka atd., ale peníze jim přinese prodej standardnějších modelů, např. kombi. Jsem velký fanda značky, i když nikoliv fanatický, poslední 147 a 159 SW jsem kupoval nové, ale současnost značky mě nutí udržovat nynější 159SW už 10. rok, protože nemám u Alfy náhradu. Současná Giulia je pro mě absencí SW a cenou 1,3M za benzínový Veloce prostě neakceptovatelná, S těžkým srdcem budu brzy řešit náhradu a to jinde, sám nevím, u které značky skončím. Ještě že je současná 159 držák bez investicí a pořád skvěle jezdí i vypadá. Loučit se s ní budu asi se slzou v oku.
Avatar - speedfred
6. 4. 2018 09:02
Re: Podľa mňa to robia dobre
Stelvio sa predáva na úrovni Jagu F-Pace , čo si myslím že nie ja až tak zlé.
Samozrejme že D3 sa nevyrovnajú nikdy.
Avatar - whatever
6. 4. 2018 08:50
Re: Podľa mňa to robia dobre
Vy si skutočne všetci myslíte, že Marchionne je až taký idiot, že očakával, že predá 400 000 Giulií a Stelvií, keď napr. ani BMW nepredá toľko 3 ani X3 globálne dokopy? To, že ich predala tých 150 000 (tipujem, že predaje Giulietty a MiTa sú patetické), je skutočne veľká vec.
Tie predaje môžu prísť, keď príde nová Giulietta a MiTo, ale najskôr si treba získať potenciálnu klientelu.