Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DR Zero: Čínský Chery QQ na italském trhu

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Čínské automobilky se snaží o průnik do Evropy již několik let. Na italských silnicích jejich výrobky sem tam i potkáte. Firma DR Motor uvádí na tamní trh druhou generaci Chery QQ.

Druhý Chery QQ se vyrábí od ledna 2013 a na rozdíl od původní série s kódem S11 není kopií Daewoo Matiz M100/150 s usměvavou přídí (změnila se až při posledním faceliftu před třemi lety) a lehce odlišnou zádí, ze kterého na originál pasovaly dokonce boční dveře. V mnohém ale připomíná ve středočeském Kolíně vyráběný Citroën C1. Ten první. Podobná jsou hlavní světla a zadní partie včetně výklopných pátých dveří v podobě skla, v jednoduchém interiéru pak přístrojová kaplička a kulaté výdechy ventilace. Na Apeninském poloostrově jej nově nabízí místní firma DR Motor pod názvem Zero. Společnost založil Massimo di Risio před devíti lety v Macchia d'Isernia, kde má také vlastní továrnu. Těžko říci, proč si vybrala zrovna ten (anglicky nula). O elektromobil rozhodně nejde a z hlediska marketingu to asi není nejlepší nápad.

Chery QQ alias DR Zero má podvozek s rozvorem 2340 mm, také shodným s první generací kolínských trojčat. Je 3564 mm dlouhý, 1620 mm široký a 1527 mm vysoký. Upřímně, zaujme na něm hlavně klika zadních dveří, která se nachází až u spodní hrany bočního okna. Třídveřová verze ani neexistuje. Autíčko vlastně i přes podobnost se zmíněným citroënem vypadá docela sympaticky. Zero se od QQ liší logy a přídí s unikátní černou chromem orámovanou mřížkou místo znovu použitého „úsměvu“, na firemních fotografiích je ovšem „originál“. Dodává se i ve dvoubarevném lakování, dovnitř se vejdou klasicky čtyři cestující a zavazadelník má objem více než skromných 156 l.

Jedinou motorizací je litrový tříválec s výkonem 51 kW (původně se hovořilo o čtyřválci) spojený s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. DR Motor dokonce nabízí i plynovou verzi na LPG, v Itálii tolik oblíbený. Základní výbava není nijak chudá, obsahuje čtyři airbagy, základní balíček elektronických pomocníků (ABS, EBD a ESP). dnes již v EU povinný senzor tlaku v pneumatikách, litá kola, mlhovky, parkovací čidlo vzadu (někdo ho prostě potřebuje i při skromné délce). elektrická zrcátka a všechna okna, dálkové centrální zamykání, klimatizaci, palubní počítač a audio s MP3, USB portem, Bluetooth a čtečkou SD karet. To na druhou stranu nezní úplně špatně...

Základní verze nazvaná Base přijde na 7.980 eur (219.100 Kč). Vyšší stupeň Chrome stojí 8.380 eur (230.100 Kč) a plynová je dražší o další tisícovku, tedy v přepočtu cca o 27,5 tisíce korun. Částky nevycházejí úplně dumpingové, pravda, ale výbava je více než slušná. Chery QQ se vyrábí kromě Číny mimochodem i v Brazílii, tam jezdí na zde populární ethanol, může mít pětistupňový automat a dokonce plynulou převodovku CVT.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
27. 4. 2015 12:46
A co pasivní bezpečnost?
To autíčko na pohled vůbec nevypadá zle, otázka je ovšem kvalita dílenského zpracování a hlavně úroveň pasivní bezpečnosti. Bylo by velmi zajímavé vidět, jak by toto vozítko dopadlo v testech Euro NCAP... :-O
27. 4. 2015 12:45
Re: Bič na rendlíky
To už je fakt diagnóza, Ádo jdi se léčit a neotravuj tady normální lidi! :-O 8-s
Avatar - pumpkin
27. 4. 2015 12:36
Re: Bič na rendlíky
Pokojne si to kúp. A rovno s tým môžeš osobne spraviť crash test...
27. 4. 2015 08:55
za 250?
To si koupim jiný auto, určitě ne nějaký čínský. Stačí ze je cinska každá druhá, možná každá první věc kolem nás... :no:
26. 4. 2015 21:37
citroën?
vypadá to jak laciná verze citroenu. i ten znak připomíná oltcit... :-)