Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Duben 2005: dovozcům kraluje Hyundai!

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Dubnový žebříček dovozců osobních automobilů vede poprvé v historii korejská značka Hyundai. Prodeje za první čtyři měsíce vzrostly a tak po dvou slabších měsících se nálada obchodníků zlepšuje...

Dubnový žebříček dovozců osobních automobilů vede poprvé v historii korejská značka Hyundai. Prodeje za první čtyři měsíce vzrostly a tak po dvou slabších měsících se nálada obchodníků zlepšuje...

Během dubna se dostal český trh opět nad loňské absolutní počty nově registrovaných automobilů, srovnáváme-li kumulované údaje za první čtyři měsíce roku. Vzhledem k trvající nemožnosti jednoznačné identifikace "přestavbových" vozidel kategorie N1 zveřejňujeme nadále společné počty registrovaných osobních a lehkých užitkových automobilů.

Do konce dubna bylo u nás do provozu zaregistrováno 50679 nových osobních a lehkých užitkových automobilů (OA+LUV), což je o více než 4 % vyšší číslo. Český trh je nadále významně ovlivňován dovozy ojetých automobilů ze zahraničí, kterých se letos zatím zaregistrovalo více než v roce 2004. Konkrétně jde o 43054 ojetých vozidel, které jejich majitelé přihlásili do provozu, tzn. meziroční více než třicetiprocentní nárůst. Připomeňme, že první čtyři měsíce v minulém roce byly posledními před vstupem České republiky do EU. Podíl ojetých dovážených automobilů na celkovém trhu tvoří letos 45,9 % proti lońským 40,3 %.

Z naší první tabulky je vidět první dvacítka značek seřazená dle výsledků letošních prvních čtyř měsíců. U každé značky je vedle celkového počtu zaregistrovaných automobilů (OA+LUV) uveden také podíl lehkých užitkových vozidel. Pouze u několika značek došlo meziročně ke snížení tohoto podílů, osobní vozy v provedení N1 konečně začala ve větším měřítku nabízet také Škoda. Celkový podíl LUV na trhu nových automobillů činí 20,1 %.

Nejprodávanější značky na českém trhu, leden-duben 2005, Zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005 podíl LUV OA + LUV 2004 podíl

LUV

rozdíl 2005-2004 [ks] rozdíl 2005-2004 [%]
1. Škoda 19617 5,9% 19094 0,4% +523 +2,7%
2. Renault 3522 22,6% 2797 24,6% +725 +25,9%
3. Volkswagen 3512 41,1% 3292 36,0% +220 +6,7%
4. Ford 3212 44,1% 3343 37,0% -131 -3,9%
5. Peugeot 2656 31,1% 3243 26,5% -587 -18,1%
6. Hyundai 2085 14,2% 1791 13,2% +294 +16,4%
7. Opel 2074 24,4% 1796 23,9% +278 +15,5%
8. Citroën 1773 34,5% 1979 34,7% -206 -10,4%
9. Toyota 1429 15,1% 1545 12,7% -116 -7,5%
10. Fiat 1258 34,7% 1477 25,6% -219 -14,8%
11. Kia 957 35,2% 622 37,1% +335 +53,9%
12. Seat 905 13,7% 1147 8,2% -242 -21,1%
13. Dacia 874 1,3% 136 44,9% +738 +542,6%
14. Mercedes-Benz 844 53,8% 830 57,3% +14 +1,7%
15. Audi 746 14,7% 495 17,8% +251 +50,7%
16. Nissan 740 40,8% 921 32,1% -181 -19,7%
17. Chevrolet 663 0,0% 710 0,0% -47 -6,6%
18. Mazda 660 18,2% 967 9,4% -307 -31,7%
19. Honda 590 11,7% 545 0,0% +45 +8,3%
20. BMW 529 32,5% 331 18,4% +198 +59,8%
  Celkem 50679 20,1% 48556 16,2% +2123 +4,4%

Prodej automobilů v jednotlivých měsících roku 2005 a v odpovídajícím období roku 2004 je přehledně zachycen v grafu.

Druhá tabulka představuje výsledek snažení dealerů v letošním čtvrtém měsíci. Kdybychom tabulku sestavili jen z registrací nových osobních automobilů, první místo by patřilo poprvé v historii českého trhu s automobily korejské značce Hyundai, která se rozhodla do roku 2006 dobýt všechny významnější evropské trhy. Výrazně roste také sesterská Kia a na dveře první desítky již klepe také ostře sledovaná Dacia.

Nejprodávanější značky na českém trhu (OA+LUV), duben 2005, Zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks] OA+LUV 2004[ks] rozdíl

2005-2004[ks]

rozdíl 2005-2004[%]
1. Škoda 6800 5792 +1008 +17,4%
2. Volkswagen 1103 954 +149 +15,6%
3. Ford 1021 934 +87 +9,3%
4. Hyundai 839 563 +276 +49,0%
5. Renault 784 737 +47 +6,4%
6. Peugeot 718 1010 -292 -28,9%
7. Opel 539 460 +79 +17,2%
8. Citroën 511 597 -86 -14,4%
9. Toyota 457 402 +55 +13,7%
10. Kia 390 118 +272 +230,5%
11. Fiat 385 440 -55 -12,5%
12. Dacia 324 99 +225 +227,3%
13. Seat 304 374 -70 -18,7%
14. Mercedes-Benz 255 245 +10 +4,1%
15. Audi 242 150 +92 +61,3%
16. Mazda 226 277 -51 -18,4%
17. Nissan 223 248 -25 -10,1%
18. Honda 215 184 +31 +16,8%
19. Chevrolet 213 242 -29 -12,0%
20. Suzuki 169 72 +97 +134,7%
  Celkem 16517 14474 +2043 +14,1%

V dalších tabulkách jsou výsledky nejúspěšnějších automobilů v jednotlivých třídách za měsíc duben.

Mezi mini vozy se čeká hned na trojici nejmenších z Kolína, a tak na pořadí Panda, Picanto, Atos není nic neobvyklého. Již tento týden se potkáme se třetím z kolínských trojčat: Citroënem C1, jeho sourozence Toyotu Aygo a Peugeot 107 jsme již krátce vyzkoušeli.

Mini vozy (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Fiat PANDA 127
2. Kia PICANTO 135
3. Hyundai ATOS 79
4. Chevrolet MATIZ 34
5. Suzuki WAGON 29
6. Opel AGILA 21
7. Citroën C2 11
8. Renault TWINGO 9
9. Smart 8
10. Ford KA 3

V nejprodávanější třídě malých vozů je na prvním místě nedostižná Fabia, jejíž prodej je nově podporován verzí s možností odpočtu DPH (262 ks z celkového počtu 4096 vozů).

Malé vozy (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Škoda FABIA 4096
2. Hyundai GETZ 390
3. Peugeot 206 327
4. Renault THALIA 300
5. Ford FIESTA 218
6. Volkswagen POLO 216
7. Toyota YARIS 196
8. Citroën C3 183
9. Ford FUSION 153
10. Chevrolet KALOS 119

Nižší střední třída má dovozového krále a tahouna prodejů značky Dacia-model Logan. Podle našich informací, se o něj zajímá stále více lidí, včetně těch, kteří byli zpočátku poněkud nedůvěřiví. Na třetím místě žebříčku třídy není Volkswagen Golf nýbrž jeho odvěký rival Opel Astra, což lze snad připsat nevídané dubnové akci Opelu podporující prodeje.

Nižší střední třída (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Škoda OCTAVIA 1929
2. Dacia Logan 312
3. Opel ASTRA 250
4. Volkswagen GOLF 244
5. Ford FOCUS 178
6. Peugeot 307 176
7. Hyundai ACCENT 158
8. Toyota COROLLA 120
9. Mazda 3 109
10. Renault MEGANE 106

Volkswagen přichystal konkurentům vražedný mix doprodejů starého Passatu a nového Passatu a tak se tento model první pozice ve střední třídě ani na konci životního cyklu nevzdal. V našem prvním krátkém setkání (jízdní dojmy) i v pravidelném testu (TEST:Nový Volkswagen Passat 2.0 TDI) potvrdil nový Passat své kvality, chyby vskutku není snadné najít, takže pak už rozhodnutí závisí především na peněženkách.

Význam tohoto modelu pro český trh ukazuje také zájem čtenářů Auto.cz, kteří v diskuzním fóru u našich jízdních dojmů z nového Passatu vložili přes 440 příspěvků.

Střední třída (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Volkswagen PASSAT 150
2. Mazda 6 71
3. Peugeot 407 62
4. Renault LAGUNA 60
5. Audi A4 59
6. Ford MONDEO 58
6. Toyota AVENSIS 58
8. Opel VECTRA 47
9. BMW 3 37
10. Subaru LEGACY 36

Vyšší střední třída hlásí klid, vede Superb, v závěsu za ním jsou manažerské modely od Audi, BMW a Mercedesu. 17 z dvaceti Allroadů bylo v dubnu přihlášeno jako vozidlo kat. N1 s odpočtem DPH.

Vyšší střední třída (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Škoda SUPERB 174
2. Audi A6 74
3. BMW 5 30
4. Audi ALLROAD QUATTRO 20
5. Mercedes-Benz E 20
6. Peugeot 607 15
7. Volvo 60 9
8. Volvo 80 9
9. Volvo 70 8
10. Jaguar S-TYPE 3

Měsíce kralování Audi A8 mezi luxusními limuzínami střídá sportovní elegance CLS od Mercedesu a jen málokomu asi vadí, že pod chytlavými tvary je technika bližší spíše menšímu, ale snad až příliš obyčejnému Mercedesu E. Test Mercedesu CLS 350 jsme zveřejnili na konci letošní zimy.

Luxusní vozy (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Mercedes-Benz CLS 14
2. Audi A8 8
3. BMW 7 6
4. Mercedes-Benz S 3
5. Volkswagen PHAETON 2
6. Jaguar XJ 1

Hyundai jakoby už konečně povolil menší sestře Kia "rozjet" prodej nového Sportage ve velkém. Apríl byl měsícem SUV se značkou Kia-prodávaly se jak nové Sportage (48 ks ze 65 bylo prodáno jako LUV), tak i starší, ale stále atraktivní Sorenta. Renesanci prožívá Honda CR-V díky odpočtům DPH (34 ks z dubnových 49) a skvělému dieselu (celkem v dubnu prodáno 34 kusů). Test Hondy CR-V 2.2 i-CDTi.

Terénní vozy (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Kia SPORTAGE 65
2. Honda CR-V 49
3. Hyundai TUCSON 42
4. Kia SORENTO 35
5. Subaru FORESTER 35
6. Volkswagen TOUAREG 34
7. BMW X 3 33
8. Volvo XC90 32
9. Hyundai SANTAFE 31
10. Toyota RAV4 26

Neuvěřitelně husto je ve třídě velkoprostorových vozů, kde je současně hodnoceno přes 50 různých modelů. Zákazníci zájem rozdělují poměrně rovnoměrně i v první desítce, jak je vidět z naší poslední tabulky.

MPV (OA+LUV), duben 2005, zdroj: SDA
  Značka OA+LUV 2005[ks]
1. Ford Focus C MAX 50
2. Volkswagen TOURAN 48
3. Opel ZAFIRA 37
4. Opel MERIVA 32
4. Renault MEGANE SCENIC 32
4. Toyota COROLLA VERSO 32
7. Citroën XSARA PICASSO 31
8. Mercedes-Benz A 27
9. Honda FR-V 24
9. Renault MODUS 24
Ondřej Láník
Diskuze (28)
17. 5. 2005 19:10
Re: GTI maže, ale nejede
JO, to jsou důvodu které chápu. Já speciálně pro Česko píšu, že nechápu volbu Y místo F. Protože se tu vyrábí. Ten Golfík, toho jsi neměl opustit Napiš prosím, jak jsi s Y spokojený, co poruchovost a tak. Ciello tu pěje ódy na bezporuchovost.
17. 5. 2005 18:07
Re: GTI maže, ale nejede
Doufám, že u toho vysvětlování nebudu mít roubík a klepeta