reklama


VW Passat 2.0 TDI (103 kW) – Boj o etalon

VW Passat 2.0 TDI (103 kW) – Boj o etalon

 
 

Firemní vozové parky čeká etapa závisti. Než si všichni ředitelé obmění auta, budou všichni závidět tomu prvnímu, který nový Passat dostal. Svezli jsme se a moc nepřeháníme.

Firemní vozové parky čeká etapa závisti. Než si všichni ředitelé obmění auta, budou všichni závidět tomu prvnímu, který nový Passat dostal. Svezli jsme se a moc nepřeháníme.

Za dvaatřicet let toho Volkswagen Passat stihl poměrně dost. Z původní nižší střední třídy povyrostl do třídy střední a každá generace znamená další nárůst rozměrů. V první třetině života pomohl do své kategorie prosadit turbodiesely a základní motorizace pod 40 kW je již také minulostí… Vzhledem k vyváženosti ceny, výkonu a komfortu byl také většinu času brán za vzor pro svou kategorii a firemní vozové parky se Passaty jen hemží. Otázka je jasná – udrží nová generace vozu získané pozice?

Černý lak a nápadně chromovaná maska chladiče kombinovaná se světlomety zakousnutými do nárazníku odkazují na luxus vskutku nesmlouvavě a připomínají zepředu americké limuzíny. Dominantní logo ale odkazuje zpět do Evropy a jediným překvapujícím detailem jsou miniaturní a v dolní části nárazníku utopené přední směrovky. Pohled z profilu je o trochu rozporuplnější – spodní linie oken i lišta v dolní části dveří stoupající směrem k zádi přispívají k pocitu dynamiky, nadprůměrně dlouhý „kufr“ ale auto opticky zatěžuje. Záď může být vykládána také dvojím způsobem – designem odkazuje k Phaetonu, podélně protažené sdružené svítilny zasahující do víka kufru ale auto opticky zužují. Celek působí velmi vyváženě, perfekcionistům se lze zavděčit koly o větším průměru – standardní šestnáctipalcová se mohou vzhledem k hmotě nad nimi zdát malá.

Interiér bude zjevně jednou z hlavních konkurenčních výhod vozu – pohodlí a perfektní zpracování doplňuje i skokové zlepšení designu. Dominantním prvkem je skloněný středový panel s přehledně uspořádanými ovladači a přístrojová deska se samostatně zapuštěnými kruhovými ukazateli. Vládne tu hliník a kvalitní plasty a každým pohledem lze v interiéru nalézt drobná překvapení: například „rýha“ odlehčující opticky prostor pod čelním sklem, je protažená až ke dveřím a pokračuje šikmou linií v jejich čalounění. Dveřní madlo s tradiční sadou ovladačů oken sice připomíná předchůdce, zmizel ale pocit, že stejný prvek lze nalézt v 80% vozů koncernu – a totéž platí i o dříve proslulých páčkách pod volantem. Otvor vpravo od volantu pojme čipový klíč, jehož postupné zasouvání nahradilo jinak tradiční otáčení - závěrečným stiskem lze nastartovat a opětovným stiskem klíč vysunout a vypnout motor – jednoduché. Vlevo od volantu lze nalézt tlačítko elektrohydraulické parkovací brzdy, která funguje bezchybně. Vyzkoušeli jsme i nouzové brzdění z 50 km/h a účinek se přesně podle deklarace výrobce přenášel na všechna kola – zastavili jsme sice o pár metrů dál než s provozními brzdami, ale o výrazný kus blíž než s klasickou „parkovačkou“.

Sedadla poskočila kvalitou i bočním vedením o velký kus a v kombinaci s nadprůměrnou šířkou a délkou prostoru pro cestující poskytují cestujícím komfort na špici střední třídy. Oproti např. Audi A4 je výrazně více místa především pro kolena cestujících vzadu, naopak případný pátý pasažér bude spokojen pouze při převozu na krátké vzdálenosti. Pokračující kouzla s uložením motoru (nyní je znovu napříč) umožnily zúžení středové konzoly a kolena vpředu sedících tak mají o něco větší možnost rozletu. Ve výplni řidičových dveří najdeme otvor pro uložení skládacího deštníku.

Mohutná záď se po vzoru Seatů odklápí zatlačením na kruhové logo a první překvapení se ukrývá hned v kinematice otevírání. Místo očekávatelného paralelogramu zvedá víko zavazadelníku jen dvojice ohnutých trubek, které jsou ale způsobně ukryty v bocích kufru a prostor pro zavazadla nezmenšují. Základní objem 485 litrů není špatný, zvláště ve spojení s plnohodnotným rezervním kolem, na špici třídy ale nedosahuje.

Dvoulitrový přeplňovaný vznětový čtyřválec o výkonu 103 kW jsme testovali například již ve Škodě Octavia, Audi A3, Audi A4 nebo Seatu Toledo. Univerzální agregát s kroutícím momentem 320 Nm poskytuje i Passatu velmi dobré dynamické vlastnosti, jejichž jedinou stinnou stránkou je vcelku výrazný bručivý zvuk, daný použitím technologie čerpadlo-tryska. Přesto je odhlučnění o mnoho lepší než u minulé generace Passatu. Nesporným pozitivem motoru je ovšem příznivá spotřeba (průměr za celý test 6,6 l/100km, ve městě pak 7,9 l/100 km a skvělý soulad se šestistupňovou manuální převodovkou.

Jízda s Passatem představuje oproti předchozí verzi rozdíl vskutku generační. Auto působí na řidiče ovladatelněji a nechá si mnohem více líbit. Nedotáčivost se projevuje až při úporné snaze o její dosažení – ponory přídě i boční náklony sice zůstaly, ale auto se zadní víceprvkovou nápravou se drží stopy o poznání pevněji než předchůdce. Na dálnici i ve vysokých rychlostech je vůz dostatečně stabilní a řízení poskytuje řidiči dostatek zpětné vazby. V zatáčkovitých úsecích jsme si naopak užívali agility podvozku, srovnatelné se špičkovým Fordem Mondeo. Účinek brzd je dostatečný a neslábne ani při opakovaném použití, v námi testovaném exempláři měl jejich účinek ale o trochu razantnější nástup, než bychom od sedanu čekali. Relativní slabinou je výhled z vozu – silné přední sloupky bychom díky bezpečnostnímu přínosu odpustili, ale vcelku malá zpětná zrcátka a hlavně téměř nulový výhled za auto byly méně příjemné stránky jízdy s Passatem. Ale i tady je vše relativní. Výhled dozadu alespoň částečně zachraňuje příplatkový parkovací asistent, který v kombinaci s nadstandardním rejdem umožňuje pohodlné manévrování i na malém prostoru.

Passat se opět ubytoval v blízkosti špičky segmentu a radost z něj budou mít především manažeři firemních vozových parků – při nesporném nárůstu kvality stojí téměř stejně jako předchozí generace.

Základní cena vozu: 649.900,- (1.6/75 kW, Trendline)

Základní cena vozu s testovanou motorizací: 796.600,- (2.0 TDI, Trendline)

Základní cena testovaného vozu: 920.200,- (2.0 TDI, Highline)

Cena testovaného vozu vč. příplatků: 974.300,-

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 920 200 Kč Cena v testované výbavě: 974 300 Kč

Základní výbava:čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, ABS, EDS, ASR, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu i vzadu, ISOFIX, dvouzónová klimatizace Climatronic, rádio s CD přehrávačem, 4x repro, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, vnitřní zpětné zrcátko s aut. Clonou, centrální zamykání s dálk. Ovládáním, elektromechanická parkovací brzda, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, dešťový senzor, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem, vyhřívané trysky ostřikovačů, tempomat, kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55 R16, plnohodnotná rezerva, zadní směrová a koncová a brzdová světla s LED diodami, chromované orámování a žebra masky chladiče, přístrojová deska obložená hliníkem nebo ořechovým dřevem, vyhřívaná sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče a spolujezdce el. nastavitelné s bederní opěrkou páteře, potahy sedadel Alcantara/kůže

Výbava testovaného vozu:černý lak (+4.400,-), parkovací asistent vpředu i vzadu (+16.700,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+33.000,-)

Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí

Šéf Strany svobodných občanů (Svobodní) Petr Mach dnes…

Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos

Prezident Gambie Yahya Jammeh odmítl výsledky nedávných…

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

 
Technické údaje
Motor VW Passat 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1454 / 606
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4765
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2709
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení VW Passat 2.0 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Včera

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve Virginii staví střelnici

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve…

Zatímco Evropská unie uvažuje o omezení střelných zbraní, v jiných částech světa je na ozbrojování nahlíženo…

 

iSport.cz

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v bodování NHL

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v…

Hokejový útočník Jakub Voráček ve druhém utkání NHL za sebou zaznamenal gól a tři asistence. Philadelphia i díky…

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně soustředěný na sebe

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně…

Jen čtyři závody nové sezony musel jednadvacetiletý skokan na lyžích Vojtěch Štursa čekat na první výlet do…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama