Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Hypermotard 1100 a 1100 S (technické info)

Roman Daněk
Diskuze (24)
Prototyp Hypermotard exceloval na výstavě EICMA 2005 a Asociace motocyklových designérů mu přiřkla první místo za nejlepší design. Sériová verze má hned dvě verze: 1100 a 1100 S.

V současné době je třída motardů na vzestupu a řada výrobců motorek na to pružně reaguje rozšířením nabídky modelů pro své zákazníky. První velký motard představilo rakouské KTM v podobě 950 SM. Odpověď přišla po roce od BMW, které na říjnové výstavě Intermot 2006 představilo HP2 Megamoto. Dále se šeptá o Hondě, kde by se mohl objevit litrový model FMX.

Kdo se ale staví do opozice proti rakousko-německému dvojbloku, je italský výrobce motocyklů Ducati. Na domácí výstavě EICMA byla představena sériová podoba veleúspěšného konceptu Hypermotard. Prototyp sbíral kladné body již při své premiéře v roce 2005 a příznivý ohlas poslal motorku do sériové podoby. Funbike se svým trubkovým rámem, červeným zobákem a výfuky, co vypadají jako rakety země-vzduch, zaujme širokou veřejnost a i přes předpokládanou vyšší cenu bude určitě prodejním hitem.

Pár změn se ale oproti konceptu dočkáme: první je nový agregát o objemu 1 078 cmm, který byl představen v cestovní Multistradě. Dvouválec s desmodromickým rozvodem ventilů a přímým vstřikováním paliva má vrtání a zdvih 98 x 71,5 mm. Výkon motoru je 70 kW (95 koní) při 7 750 ot/min. a maximální točivý moment 103 Nm nastupuje v 4 750 otáčkách. Nejvyšší rychlost by měla překročit 200 km/h.

Výborná technologie se odráží i v odpružení a brzdách. Vpředu je vidlice Marzocchi s průměrem 50 mm a kotoučem o průměru 305 mm s radiálním čtyřpístkovými třmeny od firmy Brembo. Vzadu je centrální tlumič Sachs, jednoramenná kyvná vidlice a kotouč o průměru 245 mm. Ve výbavě také nechybí 17palcová kola z lehkých slitin od firmy Marchesini.

Ducati si ale podobně jako u Multistrady připravilo i verzi Hypermotard 1100 S, kde se dočkáme řady fines, jako je např. lepší podvozek s přední vidlicí Marzocchi, s průměrem kluzáků 50 mm, s nastavením odskoku a nízkým třením díky nitridaci titanem na kluzácích; vzadu je plně nastavitelná tlumící jednotka Öhlins. Dále má verze S lepší přední brzdy a suchá hmotnost je o 2 kg nižší, než u základní verze.

Technické údajeDucati Hypermotard 1100
Modelový rok2007
Rozvor / výška sedla1 455 mm / 845 mm
Motor, objem2válec do L, 1078 cm3
Vrtání x zdvih98,0 x 71,5 mm
Počet ventilů / chlazení4 / vzduch
Výkon70 kW (95 k) / 7 750 ot.
Točivý moment103 Nm / 4 750 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 305 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 245 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 50 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Suchá hmotnost179 kg
Poměr (koně na tunu)784
Cenazatím nezveřejněna

Tip: Mrkněte na ceny motocyklů Ducati pro letošní rok.

Roman Daněk
Diskuze (24)
Avatar - da_b0mb
12. 2. 2007 20:14
Re: jen takova mala poznamka.
Nechci machrovat, ale vysvetlil jsem mu to prvni >:D vtip ;-)
12. 2. 2007 08:17
Re: hypermotard
nebo proto, ze to, na rozdil od klasicky ulozenych V-cek, je ulozene do pismene L, teda jeden valec smerem hore a druhy dopredu.
Avatar - Blackblade
11. 2. 2007 12:43
Re: hypermotard
Válce svírají úhel 90 stupňů, je to klasický obrat, který se používá po celém světě. ;-)
Avatar - Blackblade
11. 2. 2007 12:42
Re: jen takova mala poznamka.
Achjoo, zase zbytečné vysvětlování, ale budiž. Větička, která vás rozesmála: "Nejvyšší rychlost by měla překročit 200 km/h.." pochází přímo z ofiko webu ducati.com. Cituji: "This bike offers what no supermotard can: speeds exceeding 200kph (125mph) on the race track..."
Navíc nevím, kolik máte zkušeností s ježděním na naháči či motadru, ale jezdit přes 200 km/h se na těchto strojích dlouhodobě nedá...
Avatar - da_b0mb
11. 2. 2007 10:11
Re: jen takova mala poznamka.
A myslis ze se na tom udrzis ve 250km/h ? Koukam,ze ochrana zadna...stitek zadnej...