Ducati Hypermotard 1100 a 1100 S (technické info)
V současné době je třída motardů na vzestupu a řada výrobců motorek na to pružně reaguje rozšířením nabídky modelů pro své zákazníky. První velký motard představilo rakouské KTM v podobě 950 SM. Odpověď přišla po roce od BMW, které na říjnové výstavě Intermot 2006 představilo HP2 Megamoto. Dále se šeptá o Hondě, kde by se mohl objevit litrový model FMX.
Kdo se ale staví do opozice proti rakousko-německému dvojbloku, je italský výrobce motocyklů Ducati. Na domácí výstavě EICMA byla představena sériová podoba veleúspěšného konceptu Hypermotard. Prototyp sbíral kladné body již při své premiéře v roce 2005 a příznivý ohlas poslal motorku do sériové podoby. Funbike se svým trubkovým rámem, červeným zobákem a výfuky, co vypadají jako rakety země-vzduch, zaujme širokou veřejnost a i přes předpokládanou vyšší cenu bude určitě prodejním hitem.
Pár změn se ale oproti konceptu dočkáme: první je nový agregát o objemu 1 078 cmm, který byl představen v cestovní Multistradě. Dvouválec s desmodromickým rozvodem ventilů a přímým vstřikováním paliva má vrtání a zdvih 98 x 71,5 mm. Výkon motoru je 70 kW (95 koní) při 7 750 ot/min. a maximální točivý moment 103 Nm nastupuje v 4 750 otáčkách. Nejvyšší rychlost by měla překročit 200 km/h.
Výborná technologie se odráží i v odpružení a brzdách. Vpředu je vidlice Marzocchi s průměrem 50 mm a kotoučem o průměru 305 mm s radiálním čtyřpístkovými třmeny od firmy Brembo. Vzadu je centrální tlumič Sachs, jednoramenná kyvná vidlice a kotouč o průměru 245 mm. Ve výbavě také nechybí 17palcová kola z lehkých slitin od firmy Marchesini.
Ducati si ale podobně jako u Multistrady připravilo i verzi Hypermotard 1100 S, kde se dočkáme řady fines, jako je např. lepší podvozek s přední vidlicí Marzocchi, s průměrem kluzáků 50 mm, s nastavením odskoku a nízkým třením díky nitridaci titanem na kluzácích; vzadu je plně nastavitelná tlumící jednotka Öhlins. Dále má verze S lepší přední brzdy a suchá hmotnost je o 2 kg nižší, než u základní verze.
Technické údaje | Ducati Hypermotard 1100 |
Modelový rok | 2007 |
Rozvor / výška sedla | 1 455 mm / 845 mm |
Motor, objem | 2válec do L, 1078 cm3 |
Vrtání x zdvih | 98,0 x 71,5 mm |
Počet ventilů / chlazení | 4 / vzduch |
Výkon | 70 kW (95 k) / 7 750 ot. |
Točivý moment | 103 Nm / 4 750 ot. |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 305 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 245 mm, 2pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 50 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Suchá hmotnost | 179 kg |
Poměr (koně na tunu) | 784 |
Cena | zatím nezveřejněna |
Tip: Mrkněte na ceny motocyklů Ducati pro letošní rok.