Autosalon Ženeva:EDAG Light Car – Open Source – Snesitelná lehkost světla

Autosalon Ženeva:EDAG Light Car – Open Source – Snesitelná lehkost světla

 
 

Německá vývojářská společnost EDAG představuje na 79. Ženevském autosalonu studii s názvem Light Car – Open Source.

Koncept využívá několika nových technických řešení. Karoserie je například zhotovena z tzv. basalt fibre, tedy lehkého materiálu na bázi přírodních minerálů. Ten je lehčí než například hojně používaný karbon nebo hliník, je také stoprocentně recyklovatelný. Podvozek je pak modulární koncepce, tedy umožňuje snadnou výměnu různých druhů karoserií dle potřeby.

Délka studie odpovídá dnešním malým vozům, dosahuje zhruba čtyř metrů, šířka pak činí 1,70 m. Díky své konstrukci ovšem vozidlo disponuje velkorysým rozvorem náprav 2,90 m, který je srovnatelný se současnými luxusními automobily. Konstruktéři se totiž vrátili ke kořenům – elektromotory jsou umístěné v kolech. Myšlenka nikterak nová, naopak, tato koncepce se objevila například u elektromobilu Lohner-Porsche v roce 1900. Samozřejmě, vývoj za 110 let pokročil mílovými kroky a k napájení slouží veskrze moderní lithiové baterie, které by měly zaručit dojezd až 150 km. V kolech je také integrován systém, který sdružuje řízení, brzdy a zavěšení, vůz postrádá klasické převodné ústrojí i jakékoli mechanické vazby.

Studie také využívá nejmodernější diodovou techniku OLED (Organic Light Emitting Device). Diodami s vysokou svítivostí a kontrastem je vůz doslova protkán, jsou použity jak v předních světlometech, tak i ve světelném vějířovitém panelu na zádi. Jejich tvar i velikost navíc může nastavit přímo řidič zevnitř vozu. Kromě toho automobil disponuje systémem, který zobrazuje varovné signály na zadní stěnu, ta tedy slouží jako projekční plátno. Ostatní řidiči se tak mohou včas dozvědět o případných dopravních či rychlostních omezeních, zácpách a jiných potenciálních nebezpečích. O veškerém dění vpředu jsou informováni tím nejjednodušším způsobem – pomocí dopravních značek.

Na závěr ještě jedna zajímavost – interiér, či spíše kokpit. Přístrojový panel je plně konfigurovatelný, takže si řidič může zvolit rozvržení, jaké chce a na které je zvyklý, nastavit lze i velikost jednotlivých budíků. Jistě, tato funkce nápadně připomíná to, co známe z pracovních ploch našich počítačů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 

Štítky Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…