Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Audi budou potřebovat k plnému nabití méně než 12 minut

Tomáš Dusil
Diskuze (25)
Automobilka Audi slibuje, že její elektrické modely budou nabízet rychlonabíjení, schopné nabít akumulátor za čas kratší než 12 minut!

Nedávno odhalené Audi SUV e-tron, první elektrický crossover ingolstadtské značky, který se již vyrábí, je dle vyjádření automobilky schopný nabít své akumulátory s využitím rychlonabíjecí stanice s výkonem 150 kW za pouhých 30 minut. Akumulátory se však nenabíjí na 100 % své kapacity, ale na osmdesát. S rostoucí kapacitou se totiž zvyšuje elektrický odpor baterky, což by při nabíjení do plné kapacity čas výrazně prodloužilo. Navíc nabíjení na 100 % není pro životnost lithium-iontových akumulátoru úplně vhodné.

Rychlonabíjecí stanice, o níž je v tomto případě řeč, patří do sítě stanic vzniklých ze spojení automobilek Audi, BMW, Ford a Mercedes-Benz. Již nyní je stanice schopná dobíjet baterku elektromobilu výkonem až 350 kW. Naráží však na limity dané současnými akumulátory, které takto velký nabíjecí výkon nezvládnou.

Očekává se, že uvedená technologie baterek by měla být k dispozici už v roce 2020. Na základě toho Audi prohlásilo, že zmíněných dvanáct minut nabídne ve svém voze GT e-tron, který bude po e-tron SUV a A3 e-tron třetím elektrickým modelem značky.

Pokud by se podařilo dobu nabíjení zkrátit na uvedený čas, výrazně by to zlepšilo uživatelskou přívětivost elektromobilů. Neboť natankování prázdné nádrže na jejích 80 procent objemu netrvá o moc kratší čas (Audi uvádí 7 minut včetně placení).

Otázkou je, jak se s tím popere elektrická infrastruktura. V případě rychlonabíječek se počítá s tím, že budou pracovat s velkým vlastním akumulátorem elektrické energie, který by ji ze sítě odebíral v době, kdy je obecně malý odběr ( například v nočních hodinách). Posléze by ji vydával při nabíjení vozidel. Otázkou je, jak by to celé vypadalo v praxi. Otazník také visí nad životností akumulátorů schopných se dobíjet výkonem 350 kW.

Jen doplníme, že podobný závazek si dalo také Porsche u svého připravovaného elektromobilu Taycan, který má na trh dorazit v roce 2020. Porsche slibuje nabíjení za dobu odpovídající přibližně 15 minutám a zároveň dojezd auta skvělých 400 km. Tak uvidíme…

Tomáš Dusil
Diskuze (25)
5. 10. 2018 21:19
Celkem málo
Celkem málo času ne?Moc se v tom neorientuji, ale čekal bych určitě o dost větší čas.
3. 10. 2018 10:21
Rychlonabíjení
Podle mnou dostupných informací má každé zrychlené nabíjení batérií okamžitě vliv na životnost batérií , se vzrůstající rychlostí stoupá teplota a ta snižuje životnost . Toto ochlazování článků je stále ve fázi vývoje.Takže by to bylo rychle nabiješ - brzo zaplatíš nové baterie.V současné době má elektromobil význam pro lidi, kteří vědí ,že za ten den určitě nenajedou více než 100km a v zimních měsících si mohou rozmražení naprogramovat aby se konalo ještě při připojení na dobíjení ,které se provádí přes noc, jinak se automobilky předhání kdo vydá senzačnější zprávu ale garance při prodeji žádná .
Buďme realisté.
Avatar - Katikakus
30. 9. 2018 11:02
Re: Dnes..
Tak se jeste jednou zamysli nad tim, co sis precetl, abys to take pochopil.
Avatar - Katikakus
30. 9. 2018 11:00
Re: To je zoufale moc
Opet jenom prokazujes svou naprostou tupost. Presne o tom totiz mluvim. Uz ted clovek kolikrat stoji frontu a to jsou pumpy na kazdem rohu a tankovani trva 2-3 minuty. Chapu ale, ze pro tvou hlavicku je prilis slozite myslet v sirsich souvislostech a tak nevahas ze sebe udelat naprosteho bIba - opet.
29. 9. 2018 21:34
Re: To je zoufale moc
me prijde ze tady vsichni na benzince prijedou a jsou hned na rade a nikdy v zadne fronte na benzince nestali >:-[] tankovani doslova jak v F1, za 30 vterin odjizdej od stojanu aby mohli zase zavodit :-!