Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická éra u Audi začíná. Startuje výroba SUV e-tron

David Bureš David Bureš 4. 9. 2018
42
Zobrazit náhledy (42)
Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron
Sériová výroba elektrického SUV e-tron odstartovala ještě před jeho oficiálním odhalením. K tomu dojde až za dva týdny.

Automobilka Audi vstupuje do elektrické éry, když zahajuje výrobu svého prvního elektromobilu, od něhož už čeká slušné prodeje. Jmenuje se e-tron, je to elektrické SUV a vyrábí se v továrně Audi v Bruselu, která byla produkci aut s elektrickým pohonem speciálně přizpůsobena.

Od léta 2016 tak v Bruselu byla rozsáhle přepracována karosárna, lakovna i montážní linka, navíc zde byl vybudován vlastní závod na výrobu baterií. To vše bylo potřeba udělat v továrně, která se dosud specializovala na produkci malého hatchbacku Audi A1. Nově se zaměří na elektromobily, po boku e-tronu tu bude vznikat také připravovaný e-tron Sportback. Výroba A1 se spolu s příchodem nové generace mezitím přesunula do Španělska, k Seatu.

„Továrna Audi Brusel na místě kompenzuje všechny emise vznikající při výrobě. K tomu dochází především prostřednictvím obnovitelných zdrojů energie a také pomocí dalších ekologických projektů,“ vyzdvihuje vlastnosti závodu Peter Kössler, šéf Audi pro výrobu a logistiku.

„Množství výrobních kroků bylo přepracováno, přeplánováno a implementováno zaměstnanci podniku,“ dodává mluvčí vedení Audi Brusel Patrick Danau s tím, že třeba baterie bude na montážní linku převážet speciální autonomní přepravní systém.

Audi si navíc množství techniky pro e-tron vyvinulo samo. Řeč je o bateriích nebo elektrickém ústrojím. O pohon se mají postarat dva elektromotory o výkonu až 300 kW a točivém momentu 664 N.m.

První sériové Audi e-tron je lakováno červeným odstínem Catalunya. Ještě před kompletním odhalením naplánovaným na Audi Summit v San Francisku 17. září automobilka ukázala část jeho přídě. Ta bude ve znamení osmiúhelníkové masky a výrazných světlometů. První zákazníci se auta dočkají na přelomu roku.

Audi slibuje, že pětimístná novinka s rozvorem 2.928 mm bude využitelná každý den. K tomu pomůže dostatečný dojezd a možnost rychlého dobíjení. Dojezd prodlouží mimo jiné inteligentní rekuperace brzdné energie nebo skvělá aerodynamika, kterou bude moci dále vylepšit nahrazení konvenčních zrcátek kamerami.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku