Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická éra u Audi začíná. Startuje výroba SUV e-tron

David Bureš
Diskuze (0)
Sériová výroba elektrického SUV e-tron odstartovala ještě před jeho oficiálním odhalením. K tomu dojde až za dva týdny.

Automobilka Audi vstupuje do elektrické éry, když zahajuje výrobu svého prvního elektromobilu, od něhož už čeká slušné prodeje. Jmenuje se e-tron, je to elektrické SUV a vyrábí se v továrně Audi v Bruselu, která byla produkci aut s elektrickým pohonem speciálně přizpůsobena.

Od léta 2016 tak v Bruselu byla rozsáhle přepracována karosárna, lakovna i montážní linka, navíc zde byl vybudován vlastní závod na výrobu baterií. To vše bylo potřeba udělat v továrně, která se dosud specializovala na produkci malého hatchbacku Audi A1. Nově se zaměří na elektromobily, po boku e-tronu tu bude vznikat také připravovaný e-tron Sportback. Výroba A1 se spolu s příchodem nové generace mezitím přesunula do Španělska, k Seatu.

„Továrna Audi Brusel na místě kompenzuje všechny emise vznikající při výrobě. K tomu dochází především prostřednictvím obnovitelných zdrojů energie a také pomocí dalších ekologických projektů,“ vyzdvihuje vlastnosti závodu Peter Kössler, šéf Audi pro výrobu a logistiku.

„Množství výrobních kroků bylo přepracováno, přeplánováno a implementováno zaměstnanci podniku,“ dodává mluvčí vedení Audi Brusel Patrick Danau s tím, že třeba baterie bude na montážní linku převážet speciální autonomní přepravní systém.

Audi si navíc množství techniky pro e-tron vyvinulo samo. Řeč je o bateriích nebo elektrickém ústrojím. O pohon se mají postarat dva elektromotory o výkonu až 300 kW a točivém momentu 664 N.m.

První sériové Audi e-tron je lakováno červeným odstínem Catalunya. Ještě před kompletním odhalením naplánovaným na Audi Summit v San Francisku 17. září automobilka ukázala část jeho přídě. Ta bude ve znamení osmiúhelníkové masky a výrazných světlometů. První zákazníci se auta dočkají na přelomu roku.

Audi slibuje, že pětimístná novinka s rozvorem 2.928 mm bude využitelná každý den. K tomu pomůže dostatečný dojezd a možnost rychlého dobíjení. Dojezd prodlouží mimo jiné inteligentní rekuperace brzdné energie nebo skvělá aerodynamika, kterou bude moci dále vylepšit nahrazení konvenčních zrcátek kamerami.

David Bureš
Diskuze (0)