Euro NCAP 2011: MG6 – Čtyři hvězd pro čínský liftback

Euro NCAP 2011: MG6 – Čtyři hvězd pro čínský liftback

 
 

MG6 je po 16 letech prvním zcela novým zástupcem této značky.

Z laboratoří Euro NCAP tento automobil, který je v Evropě zatím nabízen jen ve Velké Británii, odjíždí se čtyřmi hvězdami.

Navzdory zcela novému designu není MG6 zcela novou konstrukcí, ale dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002.

Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Automobil, jehož vývoj byl zahájen před devíti lety, na plný počet hvězd podle požadavků Euro NCAP pro letošní rok nedosáhl díky nedostatkům v ochraně dospělých cestujících. Prostor pro zlepšení je ovšem i v ochraně dětí a chodců.

Testován byl pětidveřový hatchback s přeplňovaným zážehovým motorem o obsahu 1,8 l. Vůz s pohotovostní hmotností 1490 kg měl volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava MG obsahovala čelní boční a hlavové airbagy, ESC, bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech a připomínač zapnutí pásů předních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytu Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax-Römer Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax-ROMER Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ačkoli údaje z figurín byly dobré, v airbagu nebyl tlak dostatečný k tomu, aby zabránil nárazu hlavy řidiče na sloupek řízení.

Údaje z figurín zaznamenaly velkou zátěž pro levé stehno, kterým byl během nárazu zlomen ovladač nastavení sloupku řízení.

 [555×192]

Při bočním nárazu došlo ke kompresi žeber, ochrana řidičova hrudníku je tedy mezní.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha odpovídající.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla mezní.

MG ukázalo, že vůz s levostranným řízením poskytuje stejnou ochranu jako ten s pravostranným.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,264%6,885%7,493%250%2673%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny dostatečně obklopeny autosedačkou, což minimalizovalo možnost úderu do hlavy.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu není jasná.

MG6 se v současnosti prodává pouze ve Velké Británii. Pro tento trh je nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez vypnutí airbagu dobře vysvětleno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,974%4100%2100%14,983%--
36 měsíční9,781%4100%2100%15,787%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3571%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty nezískala ani jeden bod.

Většina oblastí možného nárazu dětského či dospělého chodce poskytuje špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%00%6100%1542%

Asistenční systémy

Standardním vybavením MG6 je stabilizační systém splňující požadavky Euro NCAP.

Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla.

Omezovač rychlosti není pro MG6 dostupný.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

MG6 má velké mezery v ochraně chodců. Co zlepšovat má i v ochraně řidiče.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3571%1542%571%66%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP MG6 (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




MG 6: Čínský Brit po modernizaci jen s dieselem MG 6: Čínský Brit po modernizaci jen s dieselem

MG 6 se vyrábí necelých pět let. Sedany a liftbacky…

MG 6 dostane výrazně upravený vzhled úspornější turbodiesel MG 6 dostane výrazně upravený vzhled úspornější turbodiesel

Model MG 6 se vyrábí od roku 2010. Vůz střední třídy je…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…