Euro NCAP 2011: MG6 – Čtyři hvězd pro čínský liftback

Euro NCAP 2011: MG6 – Čtyři hvězd pro čínský liftback

 
 

MG6 je po 16 letech prvním zcela novým zástupcem této značky.

Z laboratoří Euro NCAP tento automobil, který je v Evropě zatím nabízen jen ve Velké Británii, odjíždí se čtyřmi hvězdami.

Navzdory zcela novému designu není MG6 zcela novou konstrukcí, ale dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002.

Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Automobil, jehož vývoj byl zahájen před devíti lety, na plný počet hvězd podle požadavků Euro NCAP pro letošní rok nedosáhl díky nedostatkům v ochraně dospělých cestujících. Prostor pro zlepšení je ovšem i v ochraně dětí a chodců.

Testován byl pětidveřový hatchback s přeplňovaným zážehovým motorem o obsahu 1,8 l. Vůz s pohotovostní hmotností 1490 kg měl volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava MG obsahovala čelní boční a hlavové airbagy, ESC, bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech a připomínač zapnutí pásů předních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytu Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax-Römer Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax-ROMER Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ačkoli údaje z figurín byly dobré, v airbagu nebyl tlak dostatečný k tomu, aby zabránil nárazu hlavy řidiče na sloupek řízení.

Údaje z figurín zaznamenaly velkou zátěž pro levé stehno, kterým byl během nárazu zlomen ovladač nastavení sloupku řízení.

 [555×192]

Při bočním nárazu došlo ke kompresi žeber, ochrana řidičova hrudníku je tedy mezní.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha odpovídající.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla mezní.

MG ukázalo, že vůz s levostranným řízením poskytuje stejnou ochranu jako ten s pravostranným.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,264%6,885%7,493%250%2673%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny dostatečně obklopeny autosedačkou, což minimalizovalo možnost úderu do hlavy.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu není jasná.

MG6 se v současnosti prodává pouze ve Velké Británii. Pro tento trh je nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez vypnutí airbagu dobře vysvětleno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,974%4100%2100%14,983%--
36 měsíční9,781%4100%2100%15,787%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3571%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty nezískala ani jeden bod.

Většina oblastí možného nárazu dětského či dospělého chodce poskytuje špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%00%6100%1542%

Asistenční systémy

Standardním vybavením MG6 je stabilizační systém splňující požadavky Euro NCAP.

Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla.

Omezovač rychlosti není pro MG6 dostupný.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

MG6 má velké mezery v ochraně chodců. Co zlepšovat má i v ochraně řidiče.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3571%1542%571%66%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP MG6 (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy MG Euro NCAP

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




MG 6: Čínský Brit po modernizaci jen s dieselem MG 6: Čínský Brit po modernizaci jen s dieselem

MG 6 se vyrábí necelých pět let. Sedany a liftbacky…

MG 6 dostane výrazně upravený vzhled úspornější turbodiesel MG 6 dostane výrazně upravený vzhled úspornější turbodiesel

Model MG 6 se vyrábí od roku 2010. Vůz střední třídy je…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…