Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: MG6 – Čtyři hvězd pro čínský liftback

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
MG6 je po 16 letech prvním zcela novým zástupcem této značky.

Z laboratoří Euro NCAP tento automobil, který je v Evropě zatím nabízen jen ve Velké Británii, odjíždí se čtyřmi hvězdami.

Navzdory zcela novému designu není MG6 zcela novou konstrukcí, ale dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002.

Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Automobil, jehož vývoj byl zahájen před devíti lety, na plný počet hvězd podle požadavků Euro NCAP pro letošní rok nedosáhl díky nedostatkům v ochraně dospělých cestujících. Prostor pro zlepšení je ovšem i v ochraně dětí a chodců.

Testován byl pětidveřový hatchback s přeplňovaným zážehovým motorem o obsahu 1,8 l. Vůz s pohotovostní hmotností 1490 kg měl volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava MG obsahovala čelní boční a hlavové airbagy, ESC, bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech a připomínač zapnutí pásů předních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytu Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax-Römer Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax-ROMER Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ačkoli údaje z figurín byly dobré, v airbagu nebyl tlak dostatečný k tomu, aby zabránil nárazu hlavy řidiče na sloupek řízení.

Údaje z figurín zaznamenaly velkou zátěž pro levé stehno, kterým byl během nárazu zlomen ovladač nastavení sloupku řízení.

crashtest mg euroncap crashtest mg euroncap

Při bočním nárazu došlo ke kompresi žeber, ochrana řidičova hrudníku je tedy mezní.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha odpovídající.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla mezní.

MG ukázalo, že vůz s levostranným řízením poskytuje stejnou ochranu jako ten s pravostranným.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,264%6,885%7,493%250%2673%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny dostatečně obklopeny autosedačkou, což minimalizovalo možnost úderu do hlavy.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu není jasná.

MG6 se v současnosti prodává pouze ve Velké Británii. Pro tento trh je nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez vypnutí airbagu dobře vysvětleno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,974%4100%2100%14,983%--
36 měsíční9,781%4100%2100%15,787%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3571%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty nezískala ani jeden bod.

Většina oblastí možného nárazu dětského či dospělého chodce poskytuje špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%00%6100%1542%

Asistenční systémy

Standardním vybavením MG6 je stabilizační systém splňující požadavky Euro NCAP.

Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla.

Omezovač rychlosti není pro MG6 dostupný.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

MG6 má velké mezery v ochraně chodců. Co zlepšovat má i v ochraně řidiče.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3571%1542%571%66%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
5. 12. 2011 10:27
Re: To je posun panečku!
Nebo spíš pozůstalí po tom šoférovi z Octávky budou potřebovat levnější opravu, aby auto dali do AAA, kde ho budou nabízet jako nebourané?
Avatar - eLzyx
4. 12. 2011 01:01
Re: To je posun panečku!
a kde je rozpor v tom, co jsem psal já?
Schválně se podívej, jaké zatížení působilo na figuríny v oktávce. Nižší. Prostor pro posádku zůstal zachovalejší, tudíž má šanci obstát i při nehodě, která se stane v o 10km/h vyšší rychlosti.
3. 12. 2011 23:52
Moc nechápu co tu řešíme:)
Rozumný člověk si tenhle křáp s vědomím, že dá vydělat čínským soudruhům stejně nekoupí.

A zbytku postačí jeden argument. Takový, při kterém jdou ostatní věci stranou: cena.
3. 12. 2011 22:40
Re: To je posun panečku!
S tim nesouhlasim a bohuzel -- zrejme tomu nerozumis. Role karoserie nespociva v tom, ze odola narazu bez poskozeni, ale ze absorbuje kinetickou energii. To absorbovani musi trvat pokud mozno co nejdele, aby se minimalizovalo pretizeni. Lidove receno z toho plyne, ze se musi karoserie pekne pomalu a dukladne zmuchlat tak, aby prostor pro posadku zustal pokud mozno stejny a co nejdele po srazce se jeste pohyboval. Z toho plyne, ze motor se napriklad musi pokud mozno podsunout pod podlahu, kapota zmackat a ne vlezt dovnitr a podobne. Z toho je jasne, ze figl spociva v tom, ze neco tuhe je a neco naopak neni.

Nekde na youtube jsou crashesty americkych aut z 50 a 60 let a je neuveritelne, ze ta auta zustanou temer neposkozena a mozna by mohla i po male oprave odjet. Problem je v tom, ze ridic nema sanci.
Avatar - eLzyx
3. 12. 2011 20:55
Re: To je posun panečku!
ne, to je pravda na 100%. Prostor pro posádku by se neměl deformovat pokud možno vůbec. Tj. podlaha, střecha i A sloupek by měly zůstat celistvé. Deformace má probíhat v přední části vozu, tzn. výztuha nárazníku, nosníky, motor atp. Zátěž na posádku by měly zmírňovat správně fungující předepínače pasů a airbagy. A to vše lépe funguje u Octavie(viz. stránky euroncap). Jak je to možné, když hvězdičky napříč roky nelze srovnávat? Resp. letošní 4* by měla být lepší jak 4* před 7lety.