Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Mitsubishi Outlander PHEV – Pět hvězd i pro plug-in hybrid

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mitsubishi Outlander PHEV i přes rozdíly v pohonném systému a vyšší hmotnost dosáhlo v letošních testech Euro NCAP podobných výsledku jako konveční verze v loňském roce.

Ve své třetí generaci podstoupilo Mitsubishi Outlander se vznětovým motorem testy Euro NCAP koncem loňského roku. Letos bylo otestováno plug-in hybridní provedení Outlander PHEV, které především díky své vyšší hmotnosti absolvovalo většinu hlavních testů, včetně testu ESC. Protože se změnil způsob testování ochrany chodců, byly i tyto testy provedeny znovu.

Předmětem testu bylo Mitsubishi Outlander PHEV, plug-in hybrid vybavený dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem a elektromotorem, s výbavou Intense+, pětidveřovou karoserií SUV, pohotovostní hmotností 1810 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována po směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací po směru jízdy.

crashtest mitsubishi euroncap hybrid novemodely crashtest mitsubishi euroncap hybrid novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích. Údaje z čidla na řidičově holenní kosti poukázaly na mezní ochranu této části těla.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Při nárazu na sloup prokázal vůz mezní ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,786%8100%6,986%3,383%3288%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín při dynamických testech získal Outlander maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb hlavy figurín dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a míra ochrany hrudníku byla vyhodnocena jako přiměřená. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny sedačkami před kontaktem s interiérem vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu. Na nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez předchozího vypnutí airbagu je v autě dostatečně upozorněno.

Mistubishi zaktualizovalo uživatelskou příručku o seznam sedaček vhodných pro použití v Outlanderu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,393%788%1275%4184%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Naopak přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu pánevní oblasti chodců a nezískala ani jeden bod. Povrch kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu, v okolí čelního skla je ochrana špatná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců17,171%00%6100%2364%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Mitsubishi Outlander je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla a omezovač rychlosti, který splňuje požadavky Euro NCAP pro svou kategorii.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mitsubishi Outlander PHEV má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4184%2364%781%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2013 12:52
Outlander je super auticko
mal som tu cest, sice len asi 15km jazdy ale stalo to za to, nehanbim sa priznat ze v tejto triede by som bral prave toto auto :yes:

a najkrajsie je biele na tychto kolesach [odkaz] len cena okolo 33 tisic eur a vyssie nie je zrovna lacny spas ;-\