7.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Jaguar XE – Za pět navzdory průměrné ochraně řidiče

 

Nový kočičí sedan střední třídy získal v hodnocení Euro NCAP plný počet hvězd. V ochraně posádky má ale jisté mezery.

Jaguar se letos po šesti letech vrátil do střední třídy, když uvedl na trh model XE. Novinka se ve srovnání s předchůdcem v lecčems liší, ať už povedenějším designem nebo jinou poháněnou nápravou. Zapracovalo se také na bezpečnosti.

XE tak v nárazových testech Euro NCAP získal plný počet pěti hvězd, zatímco někdejší X-Type obdržel v roce 2002 hvězdy čtyři. Euro NCAP X-Type ale víceméně chválil, Jaguar totiž jako první auto dostalo automatické vypnutí airbagu spolujezdce, pokud systém rozpoznal umístění autosedačky na předním sedadlu.

Letos se nárazových testů zúčastnilo XE ve verzi Prestige s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou, které vážilo 1.569 kilogramů (pohotovostní hmotnost). Bezpečnostní výbava byla kompletní, XE je standardně dodáváno s aktivní kapotou, systémem automatického brzdění v různých rychlostech, omezovačem rychlosti i asistentem pro jízdu v pruzích.

Video

Ochrana dospělých

Po čelním nárazu zůstala kabina XE stabilní. Hodnoty změřené figurínami ukázaly dobrou ochranu kolen posádky, v čelním nárazu částí přídě však byla zjištěna je průměrná ochrana hrudní části těla řidiče. V případě nárazu částí šíře auta byl výsledek obdobný – ochrana oblasti kolen dobrá, u hrudníku přiměřená. XE pak poskytuje podobnou úroveň ochrany pro osoby různých výšek a postav.

V případě bočního nárazu získalo XE plný počet bodů. U nárazu na sloup byla ochrana posádky dobrá, až na oblast hrudníku, která byla hodnocena jako přiměřená. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je u řidiče a spolujezdce dobrá, u cestujících vzadu však jen průměrná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,87,915,71,92,935,392%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany 18měsíčního dítěte obdržel Jaguar XE plný počet bodů. Ochrana tříletých dětí ale byla hodnocena jako přiměřená, důvodem bylo naměřené vyšší napětí v oblasti krku figuríny. Při bočním nárazu však figuríny zůstaly na svých místech, riziko kontaktu těla dítěte s částmi kabiny je tudíž minimální. Auto dostalo body také za přehlednou výstrahu vypnutého airbagu spolujezdce a za bezproblémovou montáž běžných typů dětských autosedaček.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,561240,582%

Ochrana chodců

Stejně jako větší XF i XE disponuje aktivní kapotou, která se v případě střetu s chodcem zvedne a snižuje tak riziko kontaktu těla chodce s tvrdými partiemi motorového prostoru. Systém funguje za různých rychlostí a rozezná osoby různých postav. Z tohoto důvodu byla ochrana poskytována kapotou hodnocena převážně jako dobrá. Tradičně byla problémem dolní hrana čelního skla a A sloupky (špatná ochrana), ochrana v místech přední hrany kapoty je smíšená, část byla hodnocena jako dobrá, část jako slabá.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,24,2629,481%

Bezpečnostní systémy

Jaguar XE je standardně vybaven všemi bezpečnostními asistenty sledovanými Euro NCAP, proto v oblasti elektronických pomocníků nastřádal hodně bodů. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,410,782%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Pět hvězd je u automobilů luxusních výrobců v posledních letech více méně povinností, Jaguar XE se však nenechal úkolem vystrašit a na toto hodnocení dosáhl. V ochraně posádky má však jisté mezery. Figuríny naznačily průměrnou ochranu hrudníku řidiče v případě čelního nárazu a průměrnou ochranu krční páteře cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky35,392%40,582%29,481%10,782%86,80%
Počet hvězd*****

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



Je to oficiální: Nejrychlejším sedanem na Nürburgringu je Jaguar XE SV Project 8! Je to oficiální: Nejrychlejším sedanem na Nürburgringu je Jaguar XE SV Project 8!

Před několika týdny unikly špionážní záběry modelu XE SV…

Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní! Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní!

Vrcholná verze Jaguaru XE se stává nejvýkonnějším…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…