7.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Jaguar XE – Za pět navzdory průměrné ochraně řidiče

 

Nový kočičí sedan střední třídy získal v hodnocení Euro NCAP plný počet hvězd. V ochraně posádky má ale jisté mezery.

Jaguar se letos po šesti letech vrátil do střední třídy, když uvedl na trh model XE. Novinka se ve srovnání s předchůdcem v lecčems liší, ať už povedenějším designem nebo jinou poháněnou nápravou. Zapracovalo se také na bezpečnosti.

XE tak v nárazových testech Euro NCAP získal plný počet pěti hvězd, zatímco někdejší X-Type obdržel v roce 2002 hvězdy čtyři. Euro NCAP X-Type ale víceméně chválil, Jaguar totiž jako první auto dostalo automatické vypnutí airbagu spolujezdce, pokud systém rozpoznal umístění autosedačky na předním sedadlu.

Letos se nárazových testů zúčastnilo XE ve verzi Prestige s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou, které vážilo 1.569 kilogramů (pohotovostní hmotnost). Bezpečnostní výbava byla kompletní, XE je standardně dodáváno s aktivní kapotou, systémem automatického brzdění v různých rychlostech, omezovačem rychlosti i asistentem pro jízdu v pruzích.

Video

Ochrana dospělých

Po čelním nárazu zůstala kabina XE stabilní. Hodnoty změřené figurínami ukázaly dobrou ochranu kolen posádky, v čelním nárazu částí přídě však byla zjištěna je průměrná ochrana hrudní části těla řidiče. V případě nárazu částí šíře auta byl výsledek obdobný – ochrana oblasti kolen dobrá, u hrudníku přiměřená. XE pak poskytuje podobnou úroveň ochrany pro osoby různých výšek a postav.

V případě bočního nárazu získalo XE plný počet bodů. U nárazu na sloup byla ochrana posádky dobrá, až na oblast hrudníku, která byla hodnocena jako přiměřená. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je u řidiče a spolujezdce dobrá, u cestujících vzadu však jen průměrná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,87,915,71,92,935,392%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany 18měsíčního dítěte obdržel Jaguar XE plný počet bodů. Ochrana tříletých dětí ale byla hodnocena jako přiměřená, důvodem bylo naměřené vyšší napětí v oblasti krku figuríny. Při bočním nárazu však figuríny zůstaly na svých místech, riziko kontaktu těla dítěte s částmi kabiny je tudíž minimální. Auto dostalo body také za přehlednou výstrahu vypnutého airbagu spolujezdce a za bezproblémovou montáž běžných typů dětských autosedaček.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,561240,582%

Ochrana chodců

Stejně jako větší XF i XE disponuje aktivní kapotou, která se v případě střetu s chodcem zvedne a snižuje tak riziko kontaktu těla chodce s tvrdými partiemi motorového prostoru. Systém funguje za různých rychlostí a rozezná osoby různých postav. Z tohoto důvodu byla ochrana poskytována kapotou hodnocena převážně jako dobrá. Tradičně byla problémem dolní hrana čelního skla a A sloupky (špatná ochrana), ochrana v místech přední hrany kapoty je smíšená, část byla hodnocena jako dobrá, část jako slabá.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,24,2629,481%

Bezpečnostní systémy

Jaguar XE je standardně vybaven všemi bezpečnostními asistenty sledovanými Euro NCAP, proto v oblasti elektronických pomocníků nastřádal hodně bodů. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,410,782%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Pět hvězd je u automobilů luxusních výrobců v posledních letech více méně povinností, Jaguar XE se však nenechal úkolem vystrašit a na toto hodnocení dosáhl. V ochraně posádky má však jisté mezery. Figuríny naznačily průměrnou ochranu hrudníku řidiče v případě čelního nárazu a průměrnou ochranu krční páteře cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky35,392%40,582%29,481%10,782%86,80%
Počet hvězd*****

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba! Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na…

Testujeme jaguary s pohonem všech kol. V Tyrolsku jsme prohnali XE a XF Testujeme jaguary s pohonem všech kol. V Tyrolsku jsme prohnali XE a XF

Zatímco u vlajkové lodi XJ lze pořídit pohon všech kol…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…