Euro NCAP 2016: Renault Scénic – Bez překvapení a s plným počtem hvězd

 

Renault Scénic se testů Euro NCAP zúčastnil již počtvrté a ve své nejnovější podobě ziskem plného počtu hvězd navázal na své předchůdce.

Renault Scénic absolvoval testy Euro NCAP poprvé v roce 2001 a podle tehdejšího hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a dvě hvězdy za chodce. Podruhé zamířil do těchto testů v roce 2003 a byl ohodnocen plným počtem pěti hvězd za ochranu dospělých cestujících, třemi hvězdami za ochranu dětských cestujících a za ochranu chodců tehdy získal dvě hvězdy.

V roce 2009 pak v testech Euro NCAP zastoupil model Scénic jeho delších sourozenec Grand Scénic, který tehdy získal plný počet hvězd. Stejného výsledku pak dosáhla i nejnovější generace tohoto zástupce značky Renault.

Předmětem testu byl Renault Scénic 1.5 DCi, s karosérií pětidvéřové MPV a pohotovostní hmotností 1517 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven systémem AEB a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě instalována autosedačka Römer KidFix a pro desetileté dítě podsedák Graco.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Renault prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá, až na oblast krku, kde byla ochrana vyhodnocena jako špatná. Renault přislíbil modifikace, které tento problém vyřeší. Ochrana hrudníku na zadních sedadlech byla mezní.

V testu bočního nárazu získal Scénic maximální počet bodů. V testu bočního nárazu na sloup poskytl vůz figurínám dobrou ochranu všech částí těla kromě hrudníku, kde byla ochrana dostatečná.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Vůz byl vybaven systémem autonomního brzdění a testy ukázaly dobrou funkci při zabraňování nehod v nízkých rychlostech, při kterých často dochází k poranění krční páteře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,76,515,42,62,434,590%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byly obě figuríny sedačkami ochráněny dobře nebo dostatečně, při bočním nárazu dobře. Airbag předního spolujezdce lze vypnout a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit, umístění sedačky pro nejmenší děti proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce je však díky nejasnostem v manuálu komplikovanější.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,2871040,282%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně dostatečnou ochranu hlavám chodců, výsledky v oblasti čelního skla a A sloupků ukazují špatnou ochranu.

Ochrana pánve je smíšená od slabé po dobrou, ochrana v oblasti nárazníku je naopak dobrá ve všech jeho částech.

Systém autonomního brzdění je standardní výbavou Renaultu Scénic, testy ukázaly dostatečnou výkonnost systému, který některé nárazy zmírnil nebo jim předešel.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců144,663,828,567%

Asistenční systémy

Standardní výbavou modelu Scénic je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systému autonomního brzdění ve vysokých rychlostech si v testech Euro NCAP vedl dostatečně. Omezovač rychlosti rozeznává rychlostní omezení a umožňuje řidiči nastavit omezovač na danou rychlost.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,5301,67,159%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nový Renault Scénic vyšel z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Velmi dobrých výsledků dosáhl v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem pánevní oblast.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3590%40,282%2967%759%78%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Renault Scénic (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Renault Euro NCAP Nové modely Video MPV

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Renault Scénic konečně odhaluje české ceny. Crossover překvapuje výbavou Renault Scénic konečně odhaluje české ceny. Crossover překvapuje výbavou

Už základní výbava Scénicu bude mnohým zákazníkům stačit.…

Jízdní dojmy Renault Scénic a Grand Scénic: Když mégane nestačí a espace je už moc Jízdní dojmy Renault Scénic a Grand Scénic: Když mégane nestačí a espace je už moc

Od premiéry čtvrté generace Renaultu Scénic uplynulo půl…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…