5.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky?

 

Subaru Levorg sice v hodnocení nárazových Euro NCAP dostalo plný počet hvězd, ochrana posádky ale byla hodnocena spíše jako průměrná.

Euro NCAP zveřejnilo nejnovější výsledky svých již tradičních nárazových zkoušek. Mezi účastníky posledního kola testů bylo i Subaru Levorg, kompaktní kombi oceňované za svoje jízdní vlastnosti. V případě ochrany posádky má ale jisté mezery, a to přestože v hodnocení Euro NCAP získalo plný počet pěti hvězd.

Subaru Levorg se sice prodává v Evropě již od loňského roku, testů Euro NCAP se ale zúčastnilo až nyní. Přece jen z celkového evropského pohledu se jedná o marginální model, navíc se zúčastnil až inovovaných testů podle nové metodiky (více na konci článku).

Do testu byl nasazen model GT-S se zážehovou šestnáctistovkou, jehož pohotovostní hmotnost dle měření činila 1574 kilogramů. Výsledky pak lze aplikovat na všechny nabízené verze tohoto kombíku, který je ostatně na starém kontinentu dostupný s jediným agregátem.

Automobil byl vybaven předními, bočními i hlavovými airbagy, nechyběl ani kolenní airbag řidiče. Tato kombinace tak chrání hlavu posádky vpředu i vzadu a oblast pánve a trupu vpředu. Bezpečnostní výbava dále čítala tříbodové bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech nebo varování před nezapnutým pásem. Systém uchycení dětských autosedaček Isofix se však nachází jen na zadních sedačkách. Z elektronických pomocníků nechybí v základu aktivní brzdění a udržování vozu v jízdním pruhu, naopak omezovač rychlosti pro levorg dostupný není.

Video

Ochrana dospělých

V ochraně dospělých levorg sice získal 35 bodů, což odpovídá v dané kategorii 92 %, bližší výsledky ale ukazují mezní ochranu řidiče a cestujících vzadu u čelních nárazů, a to z důvodu vyšší komprese oblasti hrudníku. V ostatních oblastech byla ochrana posádky převážně adekvátní. V případě bočního nárazu však levorg získal plný počet bodů, v závažnějším nárazu na sloup byla ochrana oblasti hrudníku adekvátní.

Kabina každopádně zůstala po nárazu stabilní, přičemž auto poskytuje podobnou úroveň ochrany osobám různé postavy. Fungování systému automatického brzdění bylo hodnoceno jako dobré.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Levorg7,2715,62,333592%

 [555×192]

Ochrana dětí

Také v případě ochrany dětí není úroveň bezpečnosti nejvyšší. Na figurínách dítěte ve věku šesti let byly při čelním nárazu odhaleny vysoké síly působící na krk a decelerace hrudníku, což bylo hodnoceno jako mezní a slabá ochrana těchto částí těl. V případě desetiletého dítěte je poskytovaná ochrana hodnocena jako dobrá, až na oblast krku (mezní). S bočním nárazem problém nebyl.

Euro NCAP však ocenilo automatické vypnutí airbagu spolujezdce v případě použití autosedačky proti směru jízdy. Výhodou je i fakt, že do levorgu je možné správně instalovat všechny autosedačky, pro něž je vůz navržen.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 – Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Levorg1289124183%

Ochrana chodců

Co se týče ochrany chodců, je na tom levorg převážně dobře. Kapota poskytuje hlavám chodců dobrou úroveň ochrany, samozřejmě s výjimkou tuhých A sloupků, jež jsou snad u všech vozů hodnoceny z hlediska ochrany chodců jako „špatné.“ Ochrana poskytovaná nohám chodců je však v některých částech přídě slabá, zatímco ochrana oblasti pánve je ve všech případech dobrá. Subaru bylo oceněno také za funkci automatického brzdění s detekcí chodců, díky kterému se auto v rámci testování dokázalo vyhnout překážkám za různých situacích.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAutomatické brzděníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Levorg16,14,56531,775%

Bezpečnostní systémy

Hodnocení bezpečnostních systémů má v rámci aktualizované metodiky větší váhu, což levorgu přineslo body. Euro NCAP se líbil standardně dodávaný pomocník pro jízdu v jízdním pruhu, který jemně vrátí automobil do potřebného směru. Funkce automatického brzdění pak funguje i v dálničních rychlostech, přičemž v některých z testovaných situací se automobil plně vyhnul nárazu. V jedné kolonce ale u levorgu přesto svítí nula, vozu totiž zcela chybí omezovač rychlosti, jehož přítomnost Euro NCAP hodnotí.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Levorg032,72,68,368%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru Levorg dostalo v celkovém hodnocení Euro NCAP plný počet pěti hvězd, a to navzdory horší ochraně posádky, a to jak dospělých, tak dětí. Figuríny dospělých totiž ukázaly při čelním nárazu vyšší komprese oblasti hrudníku, zatímco u figurín dětí byly zaznamenány vyšší síly působící na jejich krk a decelerace oblasti hrudníku. Dvojí hodnocení nebylo potřeba, protože levorg nabízí bohatou výbavu bezpečnostních asistentů už v základu.

Euro NCAP 2016 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Levorg3592%4183%31,775%8,368%82,00%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %. Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Spolupracujeme s TipCars.com
Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru

Ostřejší vzhled a přepracovaný podvozek, to jsou hlavní…

Subaru láká na příchod ostrého kombi Levorg STI Subaru láká na příchod ostrého kombi Levorg STI

Subaru už dříve koncepty Levorg S a Levorg STI naznačilo…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…