Euro NCAP 2017: BMW X3 – Pět hvězd s prostorem pro zlepšení

 

BMW X3 si z testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd podruhé ve své kariéře, ale především v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů má ještě co zlepšovat.

BMW X3 se testů Euro NCAP účastnilo poprvé v roce 2008 a tehdy získalo po čtyřech hvězdách za ochranu dospělých i dětských cestujících a za ochranu chodců mělo jen jednu hvězdu. Podruhé byl tento model testován v roce 2011 a získal plný počet hvězd, i když jej potrápila kategorie ochrany chodců.

Nejnovější generace oblíbeného SUV značky BMW navazuje na svého přímého předchůdce ziskem pěti hvězd. Větší prostor pro zdokonalení má nyní v kategorii asistenčních systémů.

Předmětem testu bylo BMW X3 xDrive20d      s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1825 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a rovněž aktivní kapotou motoru.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer Kidfix XP a pro desetileté dítě sedačka Osann Topo Rock.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. BMW X3 prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těl figurín řidiče a spolujezdce dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce na zadním sedadle, u nějž byla vyhodnocena jako mezní, zatímco v případě hrudníku řidiče byla uvedena dostatečná ochrana.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a BMW X3 získalo maximální počet bodů.

V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní a u ostatních částí jeho těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění získal maximální počet bodů a při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz vždy zabránil srážce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,315,32,4335,493%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá až na krk, kde byla ochrana mezní. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku i krku vyhodnocena jako dostatečná, zatímco u hlavy jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na sedadla BMW X3 lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,2871241,284%

Ochrana chodců

BMW X3 je vybaveno aktivní kapotou, ta se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací a pro chodce různých tělesných typů. Výsledky testu byly téměř vždy dobré nebo dostatečné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla v celé šíři vozu špatná.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,506429,570%

Asistenční systémy

BMW X3 je standardně vybaveno systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Standardem je i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených při dálničních rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,57,058%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW X3 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků, i když s jistým prostorem pro další zdokonalení dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce značky BMW i v ochraně chodců, když v ní má velký prostor pro zlepšení v oblasti, kde dochází při nehodách k nárazu do pánve chodce.

V kategorii asistenčních systémů si nová generace modelu X3 nevedla nejhůře, ale má prostor pro zlepšení v systému automatického nouzového brzdění a systém sledování jízdních pruhů je k dispozici jen v rámci příplatkové výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3593%41,284%3070%7,058%80%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP BMW X3 (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Apple zaplatí daňový nedoplatek Irsku - víc než tři sta miliard korun Apple zaplatí daňový nedoplatek Irsku - víc než tři sta miliard korun

Americká technologická společnost Apple začne v květnu…

Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy BMW Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Nové BMW X3 poprvé naživo: Nehraje na objem, jede fitness! Nové BMW X3 poprvé naživo: Nehraje na objem, jede fitness!

Jednou z hlavních novinek BMW ve Frankfurtu je nová…

Nové BMW X3 odhalilo český ceník. Známe i cenu vrcholného M40i! Nové BMW X3 odhalilo český ceník. Známe i cenu vrcholného M40i!

Třetí generace BMW X3 dorazila do prodeje se třemi…

 



 
Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Závod vodíkových autíček: Proč nestačila dráha?

Dnes 17:56

Ve vstupní hale stavební fakulty ČVUT v Dejvicích je živo. Hlahol bezmála stovky pubertálních výrostků se míchá se svištivým bzučením dvanácti aut na dálkové ovládání, která se docela zostra míhají po závodním oválu rozestavěném přes celou halu.




Blesk.cz

Jen navoněná bída? Štikovi si na luxus hrají, oficiálně nemají nic

Jen navoněná bída? Štikovi si na luxus hrají,…

V televizní show Štiky se rodina Štikových prezentují jako boháči, kteří si potrpí na luxus. Ve skutečnosti…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…