Euro NCAP 2017: Ford Mustang – S rozšířenou výbavou si polepšil na tři hvězdy

 

Ford Mustang byl mezi prvními vozy, jejichž hodnocení organizace Euro NCAP zveřejnila začátkem letošního roku a ohromil tehdy ziskem pouhých dvou hvězd. Nové hodnocení přidává jednu hvězdu navíc.

Ford Mustang z testů Euro NCAP koncem letošního ledna odjížděl s hodnocením v podobě pouhých dvou hvězd. Mateřská automobilka s tímto hodnocením samozřejmě nemohla být spokojená, a proto provedla jisté úpravy, jejichž cílem je jeho vylepšení, což se do jisté míry zdařilo.

Ford u vozů modelové řady Mustang objednaných od července letošního roku provedl několik změn ve standardní výbavy, do níž zařadil systémy autonomního nouzové brzdění s detekcí chodců a varováním před nárazem. Podle oficiálních materiálů Euro NCAP došlo i na úpravy bezpečnostních pásů a airbagů řidiče i předního spolujezdce. Tato úprava stojí za přehodnocením v lednu zveřejněných výsledků a udělení trojice hvězd.

Předmětem testu byl Ford Mustang GT 5.0 s dvoudvéřovou karoserií kupé a pohotovostní hmotností 1768 kg.

Bezpečnostní výbava obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční, hlavové i kolenní airbagy pro řidiče s předním spolujezdcem a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro jejich sedadla. Vůz byl dále vybaven aktivní kapotou, systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů. Omezovač rychlosti součástí výbavy nebyl.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté dítě žádná sedačka instalována nebyla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín řidiče a předního spolujezdce indikují dobrou ochranu jejich kolen i stehen. Při původním testu nebyla funkce čelních airbagů stoprocentní a tlak v řidičově airbagu nebyl dostatečný, aby zabránil střetu hlavy s volantem. Podobný problém měl i čelní airbag řidiče, což je u obou čelních airbagů již odstraněno samotnou automobilkou.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče dostatečná, zatímco u cestujícího na zadním sedadle, jenž klouzal pod bezpečnostním pásem, byla špatná, což platí i pro stehna a pánev, zatímco ochrana hlavy byla slabá.

Při bočním nárazovém testu získal Ford Mustang plný počet bodů za ochranu všech kritických částí těl své posádky.

Při náročnějším bočním nárazu na sloup byla ochrana hrudníků posádky dostatečná a ochrana ostatních části těl byla hodnocena jako dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Ford Mustang je v případě vozů objednaných od července letošního roku standardně vybaven systémem automatického nouzového brzdění, jenž při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu fungoval dobře. Nicméně systém nebyl hodnocen, protože pasivní ochrana vozu před nárazem byla nedostatečná.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,94,714,91,2027,772%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla figurína desetiletého dítěte usazena na pomocný polštář a s ohledem na omezený vnitřní prostor byly testy s touto figurínou provedeny samostatně. Ochrana poskytnutá desetiletému dítěti při tomto typu nárazu byla vyhodnocena jako dostatečná, i když ramenní popruh klouzal mezi paží a klíční kostí a Ford Mustang byl proto penalizován.

V případě figuríny šestiletého dítěte při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana hlavy dobrá a hrudníku mezní.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, u níž je hodnocení špatné, protože došlo ke kontaktu s obložením sloupku C.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, splňují požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí9,6402,215,832%

Ochrana chodců

Ford Mustang je vybaven aktivní kapotou, což znamená, že se zvedne, když senzory v nárazníku zaznamenají srážku s chodcem, aby zabránila srážce jeho hlavy i těla s motorem uloženým pod ní. Při testech bylo prokázáno, že systém funguje a kapota poskytuje dobrou ochranu chodcům různých výšek v prakticky celé své ploše.

Ford prokázal, že systém pracoval robustně pro různé stoupání chodců a přes rozsah rychlostí, a proto byly testy provedeny ve zvýšené (nasazené) pozici. Výsledky testů byly dobré téměř na celém povrchu kapoty.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a dostal maximální počet bodů. K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla špatná ve všech testovaných oblastech.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců21065,832,878%

Asistenční systémy

Ford Mustang má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla.

Pro vozy objednané od července letošního roku zavedený systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Standardní výbava nyní zahrnuje i systém sledování jízdního pruhu, ale řidičem nastavitelný omezovač rychlosti v ní chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy022,72,77,461%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Ford Mustang sice poskytuje dostatečnou a ve velké míře i dobrou ochranu svým cestujícím na předních sedadlech, ale v případě pasažérů na zadních sedadlech je situace výrazně horší, což se týká dospělých i dětí.

Původní hodnocení v podobě dvojice hvězd se nyní povedlo vylepšit na tři hvězdy díky rozšíření standardní výbavy o systémy autonomního nouzové brzdění s detekcí chodců a varováním před nárazem. Ford má u modelu Mustang i přesto podle posledního hodnocení organizace Euro NCAP hodně prostoru pro výrazné vylepšení nabídky aktivní i pasivní bezpečnosti.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2872%15,832%3378%7,461%63%
Počet hvězd***

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Ford Mustang (2017)

Video

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroky o holokaustu hýbají Polskem, premiér Morawiecki za něj připsal odpovědnost Židům Výroky o holokaustu hýbají Polskem, premiér Morawiecki za něj připsal odpovědnost Židům

Polský premiér Mateusz Morawiecki dnes vyvolal pobouření,…

Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice Agentura Fitch zlepšila rating Řecku, především díky rostoucí ekonomice

Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings zlepšila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2017: Ford Mustang – S…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

 



Klasický Ford Mustang za 200 tisíc? Nenechte se zmást...! Klasický Ford Mustang za 200 tisíc? Nenechte se zmást...!

Američané mají oblíbenou kratochvíli. Vydávají svá auta…

Mustang Kyle je děsivá kreatura, které daroval orgány Chevrolet Corvette Mustang Kyle je děsivá kreatura, které daroval orgány Chevrolet Corvette

Ken Block je svými fanoušky obdivován a často i…

 



 
Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Dakarský speciál Mitsubishi Pajero oslavil 30 let a zamířil do dražby. Cena je překvapivě nízká

Včera

Hodně unikátní kousek nabídla před pár dny aukční společnost Bring a Trailer.




Blesk.cz

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google testuje App Messaging Preview API již nějakou tu dobu, zatím se ale nedostalo z uzavřeného testování. Od…

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15 centimetrů

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15…

V České republice začne v sobotu odpoledne od jihozápadu sněžit. V jižní polovině území může do nedělního…

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

Smutek zlaté šampionky Ledecké. Musí vynechat sjezd kvůli kolizi programu

Smutek zlaté šampionky Ledecké. Musí vynechat sjezd…

Triumf na lyžích a zpět na „své“ prkno. Ester Ledecká si ještě nevydechla po zlatém super-G a už chce zase zpět…

 

Reflex.cz

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma vypěstovala lidské kosti v laboratoři

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma…

Izraelská biotechnologická společnost Bonus BioGroup právě vkročila do druhého kola testů klinické studie,…

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude komentovat zápas našich hokejistů na olympiádě

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude…

Předvedou naši borci dostatečně kultivovaný výkon? Budou si na střídačce a trestné lavici číst knihy? Zápas…