Euro NCAP 2017: Kia Rio – Dvě hodnocení s rozdílem dvou hvězd

 

Organizace Euro NCAP pro Kia Rio zveřejnila dvě různá hodnocení. Podle prvního dosáhl tento vůz pouze na tři hvězdy a podle druhého, do nějž se promítlo vybavení systémy AEB, má plný počet pěti hvězd.

Kia Rio patří podobně jako menší model Picanto mezi vozy, které jsou vybaveny systém automatického nouzového brzdění jen za příplatek. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Kia Rio je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model tři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává pět hvězd.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu bylo Kia Rio 1.2 GLS s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1040 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy automatického nouzového brzdění a sledování jízdního pruhu, které byly ve výbavě vozu oceněného pěti hvězdami, zatímco omezovač rychlosti, který je rovněž v nabídce příplatkové výbavy, nebyl v žádném z testovaných vozů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix II XP a pro desetileté Graco Junior III.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Airbag řidiče nebyl zcela nafouknut a podle toho bylo upraveno hodnocení ochrany hlavy, které je ale i přesto dostatečné. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Kia Rio prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče i cestujícího na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá, resp. v případě hrudníku dostatečná.

Kia Rio dosáhla maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytovala při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá mezní ochrana krční páteře.

Kia Rio má pouze v rámci příplatkového paketu dostupný systém automatického nouzového brzdění, což se promítlo do celkového hodnocení. Euro NCAP pak uvádí, že u vozu, jenž jím byl vybaven, tento systém v rychlostech typických pro městský provoz fungoval dobře a zabraňuje kolizím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,87,61620/332,4/35,485/93

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte vyhodnocena v oblasti hrudníku jako mezní a krku figuríny desetiletého dítěte dostatečná ale jinak byla ochrana obou figurín dobrá.

Při testu bočního nárazu byla ochrana obou figuríny dětských cestujících dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,48711,841,284%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a dostatečnou ochranu, zatímco její kraje mezní a slabou ochranu jeho hlavě. V oblasti v okolí A sloupků je pak ochrana špatná.

Nárazník získal maximální počet bodů a na všech testovaných místech poskytoval dobrou ochranu nohám chodců. Stejného výsledku dosáhla oblast, v níž dochází nejčastěji ke kontaktu s pánví chodce.

Volitelný automatický systém nouzového brzdění předvedl, že dokáže detekovat chodce i další možné překážky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14660/3,826/29,862/71

Asistenční systémy

Standardní výbavou Kia Rio je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze v rámci příplatkového paketu a jeho výsledky v testech provedených při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dobré.

Bezpečnostní paket obsahuje také systém varování při neúmyslném vyjetí z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy030/1,50/2,63/7,125/59

Celkový výsledek: Tři a pět hvězd

Euro NCAP testoval Kia Rio ve standardním provedení i s příplatkovým paketem, zahrnujícím systémy automatického nouzového brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

V kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících a rovněž v ochraně chodců předvedl model Rio vyrovnané výkony na dobré úrovni. Plného počtu pěti ovšem dosahuje pouze s příplatkovými asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,4/35,485/9341,284%26/29,862/713/7,125/5968/80
Počet hvězd***/*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Kia Rio – Tři hvězdy (2017)

Euro NCAP Kia Rio – Pět hvězd (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

Cla, dluhy a úřady. Teslu v Číně čeká řada výzev Cla, dluhy a úřady. Teslu v Číně čeká řada výzev

Americký výrobce elektromobilů Tesla se rozhodl postavit…

Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají

Na českém automobilovém trhu zatím stále jasně dominují…

Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20 Ekonomický růst je méně synchronizovaný, shodli se zástupci G20

Globální hospodářský růst je méně synchronizovaný a čelí…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Kia má další malý crossover. Po Stonicu přichází Rio X-Line Kia má další malý crossover. Po Stonicu přichází Rio X-Line

Novinka korejské značky vychází z designu malého modelu…

Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma

Kia má nové auto a osvědčený motor, Toyota právě naopak.…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Dnes 16:57

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…