Euro NCAP 2017: Mazda CX-5 – Skyactiv a Kodo opět s pěti hvězdami

 

Mazda CX-5 druhé generace jde ve stopách té první nejen svým designem a technikou, ale rovněž i výsledky v testech Euro NCAP.

Mazda CX-5 ve své první generaci v roce 2011 do sériové produkce přinesla designový styl Kodo a moderní technologie zaměřené na snížení spotřeby, souhrnně označované Skyactiv. Testů Euro NCAP se zúčastnila na jaře roku 2012 a získala v nich plný počet pěti hvězd.

Druhá generace modelu CX-5 se představila koncem loňského roku a na evropský trh vstoupila letos na jaře. Podobně jako první generace i ona získala v testech Euro NCAP plný počet hvězd, i když s poněkud horším hodnocením v kategorii asistenčních systémů.

Předmětem testu byla Mazda CX-5 Sports-Line s pětidvéřovou karoserií SUV a pohotovostní hmotností 1645 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti s detekcí chodců a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté rovněž Römer KidFix XP.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Mazda CX-5 prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i figuríny spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena dostatečná ochrana.

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá a Mazda CX-5 v těchto testech získala maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Mazda CX-5 je standardně vybavena systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou. Při všech testovaných rychlostech bylo tímto systémem zabráněno kolizi.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,5162,6336,595%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je špatná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno, že byla mezní.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Euro NCAP uvádí, že by neměly být v nové generaci CX-5 používány některé dětské univerzální zádržné systémy na sedadle předního spolujezdce a prostředním zadním sedadle. Všechny testované dětské zádržné systémy bylo možné správně instalovat na zadní krajní sedadla.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12,98810,539,480%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je většinou špatná, jen v prostoru mezi kraji a středem jsou místa s dobrou nebo dostatečnou ochranou.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců může detekovat nejen chodce, ale i další vozidla. Během testů Euro NCAP fungoval dobře a získal téměř plný počet bodů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,9265,932,878%

Asistenční systémy

Mazda CX-5 má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Systém sledování jízdního pruhu nebyl součástí standardní výbavy a není zahrnut v hodnocení.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,67,159%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda CX-5 druhé generace dosáhla v testech Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž v ochraně chodců, i když zde má podobně jako řada dalších automobilů prostor ke zlepšení.

Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje systém sledování jízdních pruhů, který není součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3795%39,480%3378%759%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mazda CX-5 (2017)

Video

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Džíny přejí investorům Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Džíny přejí investorům

Existence legendárních džínů Lee a Wrangler je v sázce.…

IKEM je o krok blíž k novým pavilonům za 750 milionů. Ve starých nemá dost místa IKEM je o krok blíž k novým pavilonům za 750 milionů. Ve starých nemá dost místa

Modernizace a rozšíření pražského Institutu klinické a…

Slovenský majitel brněnského Zetoru mění svůj název Slovenský majitel brněnského Zetoru mění svůj název

Slovenský HTC Holding, a.s., do kterého patří i brněnský…

Zisk Walmartu klesl téměř o polovinu Zisk Walmartu klesl téměř o polovinu

Konsolidovaný čistý zisk největší maloobchodní…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Mazda Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Nová Mazda CX-5 odhalila české ceny. Kolik stojí? Nová Mazda CX-5 odhalila české ceny. Kolik stojí?

Druhá generace Mazdy CX-5 je dostupná s třemi zážehovými…

Mazda CX-5: Průkopník Kodo a Skyactiv nastupuje v nové generaci Mazda CX-5: Průkopník Kodo a Skyactiv nastupuje v nové generaci

Japonská automobilka Mazda si pro letošní autosalon v Los…

 



 
Brabham se vrací, chce stavět silniční auta a uspět na závodní dráze

Brabham se vrací, chce stavět silniční auta a uspět na závodní dráze

Dnes 15:49

Legendární jméno ožívá, aby se opět vrhlo do automobilového světa. Slyšet o něm máme nejen na závodních okruzích, ale i běžných silnicích.




Blesk.cz

Našly se trosky letadla s 65 mrtvými. Pilot to zřejmě „napálil“ do hory

Našly se trosky letadla s 65 mrtvými. Pilot to…

Íránská armáda našla v úterý ráno po dvou dnech hledání trosky letadla, které se s více než šesti desítkami lidí…

Pád Vydry byl vážnější, než to vypadalo. Potlučená Brožová s rukou v ortéze!

Pád Vydry byl vážnější, než to vypadalo. Potlučená…

Střemhlavý pád Václava Vydry (62) a Kateřiny Brožové (50) z dvoumetrové kulisy během představení v Divadle na…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Kopecký o výkonu Slavie: Strašné zklamání Škoda, stopeři hráli na riziko

Kopecký o výkonu Slavie: Strašné zklamání Škoda,…

Je sice příznivcem fotbalové strategie Jindřicha Trpišovského, ale Slavia ho při sobotní prohře 0:1 v Jihlavě…

 

Reflex.cz

Norské letadlo vytvořilo rekord nad Atlantikem: Z New Yorku do Londýna dorazilo za 5 hodin a 9 minut

Norské letadlo vytvořilo rekord nad Atlantikem: Z…

Letadlo Boeing 787-9 Dreamliner patřící nízkonákladové společnosti Norwegian vytvořilo 8. února nový rychlostní…

Zrůda z Olomouce. Otrávené cukroví poslala do bytu učitele

Zrůda z Olomouce. Otrávené cukroví poslala do bytu učitele

Na začátku následujícího případu stálo nevelké dědictví, jež připadlo dvojici sester. Jednou z nich byla…