Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny – Pouhé tři hvězdy pro novou generaci
Suzuki Jimny zamířilo do testu Euro NCAP poprvé a nezískalo v nich právě nejpřesvědčivější výsledky. Problémy se objevily při čelních nárazech v ochraně dospělých cestujících i v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů. Nejlepších výsledků malý terénní vůz dosáhl v ochraně dětských cestujících.
Předmětem testu bylo Suzuki Jimny 1.5 GLX s třídvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1095 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a byl zdeformován zejména kolem rámu dveří. Airbag řidiče neměl dostatečný tlak a nedokázal zabránit kontaktu hlavy s volantem. Ochrana řidiče byla v oblasti hrudníku slabá a u ostatních částí těla mezní až dostačující. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla mezní až dobrá.
crashtest suzuki euroncap video
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla vyhodnocena jako mezní. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla slabá ochrana hlavy, mezní u hrudníku a dobrá u nohou.
Ochrana řidiče při bočním nárazu i při náročnějším nárazu bokem vozu na sloup byla hodnocena jako dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 4,6 | 5,8 | 16 | 1,6 | 0 | 27,9 | 73% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krků obou figurín, u nichž bylo hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15,4 | 8 | 6 | 12 | 41,4 | 84% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a dostačující ochranu jeho hlavě. Výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana mezní až nedostačující, což platí i pro pánev. Nohy jsou chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 14,4 | 3,9 | 6 | 0,8 | 25,1 | 52% |
Asistenční systémy
Suzuki Jimny má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz předvedl podle hodnocení Euro NCAP dostačující funkčnost. Asistent sledování jízdních pruhů pracoval pouze jako výstražný systém, který nezasahoval do řízení.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 0,3 | 2 | 6,5 | 50% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
Suzuki Jimny v testech Euro NCAP získal pouze tři hvězdy. Za tímto hodnocením stojí především výsledky ochrany dospělých cestujících při čelních nárazech a rovněž výsledky v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.
Nejlépe si tento malý terénní automobil vedl v ochranně dětských cestujících na zadních sedadlech, kde dosáhl podobných výsledků jako větší vozy.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 28 | 73% | 41,4 | 84% | 25 | 52% | 6,5 | 50% | 66% |
Počet hvězd | *** |