Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Opel Zafira Tourer – Pět hvězd pro třetí Zafiru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Opel Zafira Tourer si z testů Euro NCAP letos sice odváží plný počet hvězd, ale v příštím roce by již stejného výsledku nedosáhl.

Nové MPV z Rüsselsheimu předvedlo velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětí a na poli asistenčních systémů, ale v případě ochrany chodců jej zradila kapota. V příštím roce by výsledek 53 % v této katogerii na pátou hvězdu nestačil.

Předmětem testu byl Opel Zafira Tourer 2.0l Diesel CDTI Enjoy s karoserií pětidveřové MPV, s pohotovostní hmotností 1702 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu simulující 18měsíční dítě instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro figurínu představující 3leté dítě pak autosedačka Britax Römer Duo plus instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami prokázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

crashtest opel euroncap mpv crashtest opel euroncap mpv

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla řidiče i spolujezdce dobrá. Při nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana hrudníku tak byla vyhodnocena jako mezní.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%7,391%3,485%3494%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny dostatečně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce je možno vypnout a na sedadlo umístit dětskou autosedačku proti směru jízdy. Řidič má dobrý přehled o stavu airbagu.

Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je upozorněno permanentním štítkem na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,293%4100%2100%17,296%--
36 měsíční10,386%4100%2100%16,391%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4083%

Ochrana chodců

Ochrana ve všechny oblastech možného nárazu hlavy dospělého byla špatná, naproti tomu oblasti možného nárazu dětské hlavy poskytují převážně dobrou.

Hrana kapoty naopak poskytuje špatnou ochranu ve všech testovaných oblastech.

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla převážně dobrá, místy špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%00%4,982%1953%

Asistenční systémy

Opel Zafira splňuje požadavky Euro NCAP elektronickým stabilizačním systémem v základní výbavě. Dále je vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Omezovač rychlosti je však pouze za příplatek.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nové MPV z Rüsselsheimu předvedlo velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětí a na poli asistenčních systémů, ale v případě ochrany chodců jej zradila kapota. V příštím roce by výsledek 53 % v této katogerii na pátou hvězdu nestačil.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4083%1953%686%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)