6.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP otestoval mikroauta pro patnáctileté. Totální propadák!

 

Na miniaturní auta pro řidiče od 15 let se vztahují mírnější pravidla než na běžná osobní auta. Proto nabízí nižší úroveň bezpečnosti.

Když v roce 2014 organizace Euro NCAP otestovala minivozítka pro mladé řidiče (tzv. quadricycle), potvrdilo se, že nehýří zrovna vysokou úrovní bezpečnosti. Nyní Euro NCAP provedl nárazové testy u dalších takových aut. Propadla také.

Euro NCAP chtěl pomocí opětovných crash testů zjistit, co se v segmentu aut primárně určených pro řidiče od 15 let za dva roky změnilo. Hodnocení úrovně bezpečnosti těchto aut totiž bylo nedávno zpřísněno. Přestože výsledky nejsou nijak zázračné, k mírnému zlepšení bezpečnosti přece jen došlo. Nulu hvězdiček jako Club Car Villager LSV a Ligier IXO JS v roce 2014 tentokrát nikdo nezískal, Chatenet CH30 pak dokonce obdržel hned dvě hvězdičky, stejně jako před dvěma lety Renault Twizy.

Ve srovnání s běžnými osobními automobily jsou ale výsledky stále špatné. Způsobeno je to tím, že na tato autíčka se vztahují méně přísné normy než na standardní osobáky. Přestože je úroveň bezpečnosti těchto aut slabá, platné normy splňují. Euro NCAP tyto mírné normy kritizuje a upozorňuje majitele těchto autíček, aby na ně mysleli.

Na nízkou úroveň bezpečnosti přitom Euro NCAP upozorňuje právě provedenými crash testy. Ty Euro NCAP provedl podle pravidel, kterými hodnotí i běžná osobní auta. Testované mikrovozy v něm dosáhly na maximálně dvě hvězdičky, přitom ne o tolik větší Smart ForTwo v roce 2014 obdržel v hodnocení Euro NCAP hned čtyři hvězdy. Právě ve srovnání se Smartem je bezpečnost mikroaut opravdu nízká.

„Je zklamání vidět, že mikroautům stále chybí základní bezpečnostní prvky, které jsou běžné u miniaut. Kvůli nevybídnutí výrobců udělat více vytváří zákonodárci mylný dojem, že tato vozidla jsou vhodná pro daný účel,“ říká k výsledkům Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP.

Mikroautům chybí například i takový základní prvek, jako je airbag. Pouze Microcar M.GO je nafukovacím vakem řidiče vybaven, a to pouze za příplatek. V jeho případě ale bezpečnosti moc nepomohl, kvůli minimální tuhosti karoserie je airbag neúčinný a ve finále působí jen jako marketingové lákadlo. Van Ratingen si přitom myslí, že k výraznému vylepšení bezpečnosti by mohly stačit jen minimální konstrukční změny, které by ani tolik nezvýšily cenu takového auta nebo jeho hmotnost.

Jak již bylo řečeno, na nejlepší výsledek tentokrát dosáhl Chatenet CH30. I tak však Euro NCAP upozorňuje na nízkou ochranu hlavy řidiče při čelním nárazu a nízkou úroveň ochrany oblasti hrudníku při bočním nárazu. Hlava figuríny totiž při čelním nárazu narazila do volantu. Nejhůře dopadl Aixam Crossover GTR, u něhož jeden ze šroubů zadního zavěšení trefil palivovou nádrž. Podle Euro NCAP by při vážnějším nárazu mohl šroub nádrž prorazit, a proto Aixamu doporučuje tuto část vozidla přepracovat.

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP otestoval mikroauta pro…






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…