Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Evropští poslanci dnes ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně asistenční systémy zaměřené na zvýšení silniční bezpečnosti.

Asistenční systémy mohou v kritických situacích převzít část kontroly nad vozidlem a jejich smyslem je snažit se zabránit nehodě, případně zmírnit její následky.

Systémy - například pro přizpůsobení rychlosti vozidla, pro udržování automobilu v jízdním pruhu nebo automatické brzdné systémy - by měly být podle zatím právně nezávazného parlamentního návrhu součástí základní výbavy všech nových osobních, lehkých užitkových a nákladních vozidel a autobusů.

Návrh se zaměřuje zejména na technologie, které dokážou rozpoznat chodce, cyklisty a motorkáře a pomohou řidičům se jim vyhnout. Nákladní vozidla a autobusy by podle dokumentu měly být kvůli minimalizaci takzvaného mrtvého úhlu povinně vybaveny předními, bočními a zadními kamerami.

"Z našeho pohledu je třeba, aby se podařilo nalézt takové řešení bezpečnosti vozidel, které povede k záchraně lidských životů," řekl český europoslanec Pavel Svoboda (KDU-ČSL), který působí v dopravním výboru Evropského parlamentu. Zároveň je podle něj nezbytné, aby stanovené cíle byly realistické a aby i automobilový sektor byl schopen technologie plynoucí z budoucích pravidel do nových vozidel zavést.

Intenzita silniční dopravy se celosvětově zvyšuje. Na evropských silnicích každoročně zemře 25.000 lidí a 135.000 utrpí vážná zranění, uvedl ve své zprávě parlamentní výbor pro dopravu a turistiku, jenž návrh Evropské komisi a členským státům předložil. Lidská chyba přitom může podle statistik za více než 90 procent veškerých nehod.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
19. 11. 2017 10:58
Bezpečnost silničního provozu a pravidla
Evropští poslanci dnes ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně asistenční systémy zaměřené na zvýšení silniční bezpečnosti......
Možná dobrý nápad (alespoň v něčem), ale provedení a uskutečnění bude opět k ničemu. Povede jen ke zdražením a kšeftům. proč?
Inu
1.Základem bezpečnosti vždy bude řidič a dopravní situace. Pokud tam bude něco, co bude řidiče varovat na jeho stav a t.d. prosím. I když nepozornost jako ohlížení na děti, psy či mobil,cigarety a pod. nikdo nikdy neovlivní. Maximálně onen efekt mikrospánků.
2. Daleko větší vliv má morální stránka řidiče. Ti co "vybržďují", předjíždějí kolony, cpou se před vás s okecáním na ono "zipování (je k ničemu, jen ke střetům. Řidič si má včas rozmyslet a zařadit se dle značek a ne až při sjednocením pruhů). A o rychlosti a jejím dodržováním ani nemluvě. (Každý zná ony "myšky" hlavně motorkářů). S tím souvisí i ono zadržování a vracení řidičských průkazů "těm vlivným".
3. Vzhledem ke zvyšování parametrů aut (viz např. užívání xenonek a t.d.) a s ohledem na přeplněnost silničního provozu jsou předpisy totálně zastaralé. Proč? Např. za snížené viditelnosti na silnicích s 90. nepatří jak jízdní kola, tak všechna vozidla do 60 km/hod. A to hlavně po setmění. PROČ? Při dnešním provozu a výbavě moderních aut si zkuste představit zaregistrování blikátka či koncovky mopedu, když vás oslní 3 či více moderních vozidel s xenonkami, jedoucími v závěsu za sebou. TO JE JASNĚ NA HAVARII. Neboť dosvit potkávaček je cca 50m reakční doba dle výzkumů 0,7-1 sec. a brzdná dráha (ideální) při 90 asi 40m. Plus 25m na reakci (A ta se může hodně lišit). A JSTE V HAVARII. Stejně tak u stojícího blikajícího auta. TOHLE SI JEŠTĚ ŽÁDNÝ Z ODPOVĚDNÝCH POTENTÁTŮ NEDOKÁZAL SPOČÍTAT. Pochopitelně ve dne za dobré viditelnosti je to trochu o něčem jiném, i když skoro stejně nebezpečné pro nevypočitatelnost cyklisty či mopedisty. Proto jediná možnost je PŘENOSNÝ MAJÁK. Podobně je tomu i s chodci - i na přechodech. Jakýsi pásek na rukávu mnohdy i polozakrytý JE K NIČEMU, pokud neuvidíme ozářenou celou figuru - a to DÁLKOVÝMI SVĚTLY. Proto ani chodec na silnice nepatří. Příliv moderní techniky u aut je jasný a viditelný Byrokratické šimly naopak značně líné.
VŠE JE TEDY A JAKO VŽDY ZÁVISLÉ NA ODPOVĚDNÝCH V TOMTO STÁTĚ.
KDY SE NÁM KONEČNĚ ODPOVĚDNÉ ORGÁNY PROBUDÍ???
15. 11. 2017 11:13
Re: Auta zdrazi... Hura
Jedine ceho bych se bal, je utok hackeru nebo selhani systemu....jinak je to skvela vec....Predstavte si situaci...jedete s rodinou nekam, naproti se panovi udela spatne (nebo usne nebo nebude davat pozor-mobil, radio, navigace, tv atd...) a najednou to nasije do Vas a Vasi rodiny...vy jediny prezijete...myslim ze v tu chvili byste si pral aby ten stroj zastavil u krajnice a zabranil nehode, nemyslite? vy jste typickej blb co vidi napis EU, ale ne vse je spatne....EU nemam rad ale když uz někdo vymysli něco ku prospechu, ano budou tam loby atd...a opravdu jedine ceho se bojim je selhani nebo hacker...jinak je to skvela věc a mym znamym to zachranilo život....ale dokud to nepotrebujete, tak melete kraviny...zbytecne mi prijde narizeni o sledovani tlaku v pneu...to si muze každý zkontrolovat sam...ale kdo za vas zastavi u silnice, když dostanete infarkt? ja uz takhle clovek za volantem zachranoval...nic příjemného...takhle je sance na preziti vyssi...nebo vy jste Buh za volantem? Trosku se zamyslete nez zacnete placat o Unii...a takových vecech
Avatar - Jenik3
15. 11. 2017 07:42
Re: Auta zdrazi... Hura
Co naplat, chteli jsme unii, tak ji mame.
15. 11. 2017 07:24
Auta zdrazi... Hura
Idealni cas zdrazovat auta, ze. Proste jakekoliv zvyseni cen se promitne v danovych pokladnach. Zase nekdo reguluje, narizuje. Navic me uplne desi, ze stroj za me v kriticke situaci prevezme kontrolu. Desi me to jeste vic nez fakt, ze nade mnou prebral uz davno kontrolu bruselsky urednik...