Faralli & Mazzanti: ANTAS V8 GT
Inspirováni zlatým věkem automobilu sestrojili pánové Faralli & Mazzanti nový automobil, který přebírá z italské automobilové historie let třicátých až šedesátých jen to nejlepší.
Restaurátorská a renovační dílna Faralli & Mazzanti se prezentuje na výstavě ojedinělých automobilů v Monaku prototypem vozu ANTAS V8 GT. Modrý prototyp je nejen retrospektivním pohledem do minulosti italské automobilové krásy, ale také techniky a technologie stavby aut. Místo virtuálního prototypingu za podpory výkonných počítačových stanic využili tvůrci jen a pouze prostředky, které dlouho před příchodem počítačů musely všem automobilovým inženýrům vystačit.
Na ocelovém rámu je připevněna hliníková ručně vyrobená karoserie dlouhá 4,75 m. Pod dlouho kapotou je vpředu uložený vidlicový osmiválec Maserati 4719 cm3 se čtyřmi karburátory Weber, který dává nejvyšší výkon 228 kW při 6000 ot./min a točivý moment 421 Nm při 3500 ot./min. Zadní kola jsou poháněna prostřednictvím pětistupňové manuálně řazené převodovky ZF.
Nejvyšší rychlost udává výrobce na metě 270 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá přibližně 5 sekund.
To vše ale není tak důležité jako péče, kterou v Itálii věnovali designu a provedení tohoto 4750 mm dlouhého, 1780 mm širokého a 1200 mm vysokého vozu. O výrobě, byť jen malosériové, není v tuto chvíli rozhodnuto.