Ferrari uvažuje o stavbě prototypu LMP1 pro Le Mans
Kde jsou ty časy, kdy Audi drtilo Le Mans, protože ve třídě P1 nemělo žádnou adekvátní konkurenci. Jestli všechno půjde dobře, budou už na startu přespříštího Le Mans stát značky, které mu bude závidět i sama formule 1. K loňskému vstupu Toyoty do třídy prototypů LMP1 se v roce 2014 přidá Porsche a o rok později by tuto skupinku mohlo doplnit dokonce Ferrari!
Nejnovější informace z Maranella tvrdí, že chystaný přeplňovaný motor V6 1,6 l pro efjedničkovou sezonu 2014 půjde velmi snadno upravit tak, aby splňoval regule ACO pro závod Le Mans i související série WEC a ELS a díky tomu Ferrari vážně uvažuje o tom, že hybridní turbospeciál pro vytrvalostní soutěže postaví. Rozhodnutí, jestli se do tohoto projektu pustí, by mělo padnout do konce letošního roku, což dá vývojovému týmu dost (více než rok) času na stavbu auta a vyladění techniky. V takovém případě by se tovární tým Ferrari s P1 prototypem objevil už na Le Mans 2015.
Aktivity výrobců, ochotných závodit v Le Mans se zážehovými motory, je jistě chvályhodná, otázkou ovšem je, zda se vůbec může podařit sladit pravidla pro benziňáky i nafťáky tak, aby byly síly vyrovnané. Audi se svým dieselovým hybridem zatím stále těží z nerovně nastavených regulí, které se ACO každoročně (neúspěšně) snaží kompenzovat.