19.9. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Fiat Ducato: Více užitku

 

Poblíž testovacího areálu Fiatu v italském Baloccu jsme vyzkoušeli modernizované Ducato. Zaujalo novými prvky výbavy.

Inovace nejtěžšího užitkového Fiatu a rovněž nejprodávanějšího modelu (tržní podíl v Evropě za první kvartál činí 20,1 procenta) zasáhla několik jeho oblastí. Když jsme poprvé otevřeli dveře furgonu, potěšily nás opěrky hlavy s měkkým polštářkem místo současného „zábradlí“ z tvrdé gumy. Ostatní prvky na místě řidiče nebyly vidět hned.

ESP standardem

Podle zákonných povinností se v segmentu LUV dostává stabilizační systém ESP mezi povinné prvky. Fiat tento nutný prvek rozšířil o detekci zatížení a elektronickou pomoc proti převrácení. Poslední dva prvky jsme na silnici s běžným provozem ani nezkoušeli prověřit, protože z přísně střeženého testovacího areálu se zakamuflovanými vozidly jsme vyjížděli na okruh v běžném provozu.

Trasa vedla z roviny prostoupené rýžovými poli směrem do Alp, které na nás ukazovaly zasněžené vrcholy. My jsme se dostali do podhůří, ve kterém přišel při rozjíždění vhod standardně dodávaný Hill Holder.

Elektronika na přání

Ducato bylo vybaveno další novinkou, kterou si však zájemci o modernizovaný model připlatí. Tlačítko vzdálené vpravo od výstražných blikačů s písmenem T slibuje zlepšení trakce v případě prokluzu jednoho ze dvou předních kol. Tento systém je velmi dobře známý například u Fiorina Adventure. Pracuje tak, že brzdami zpomalí prokluzující kolo a tím přenese větší část točivého momentu na druhé. V případě slabého motoru tento přínos není nijak oslnivý, ale u modelu Ducato opatřeného tuurbodiesely s pěkným točivým momentem bude zejména v zimních podmínkách přínos značný. U hodně naložené dodávky s pohonem výhradně předních kol jde o jednoduché a účinné zlepšení trakce na nesourodém povrchu či v zatáčce.

Specialita

Ještě větší překvapení může vyvolat nabídka systému pro sjíždění prudkých klesání, která vhodně doplňuje Hill Holder. Stačilo zmáčknout tlačítko známé z off-roadů a Ducato klesalo přibližně 13-15kilometrovou rychlostí, aniž bychom se dotýkali jakéhokoliv pedálu. V testovacím vozu s pečlivě upevněným břemenem o hmotnosti 300 kg byl sjezd klesání na asfaltu spíše zábavou, ale v plné tonáži a na kluzkém terénu bychom tlačítko řízeného sjíždění rádi stiskli. Sundat nohy z pedálů v prudkém klesání však vyžaduje značnou dávku důvěry v elektroniku.

Vychytávky

Vozidlo s dvěma různými provedeními masky chladiče a světlomety s nabídkou příplatkové LED technologie denního svícení poskytuje tři varianty interiéru Classic, Tecno a Lounge. Zmínku zaslouží nová sedadla, nabízející špičkový komfort, nebo držák nápojů zabudovaný zcela dolů do středové konzoly. Nové Ducato charakterizuje exkluzivní multifunkční držák uprostřed přístrojového panelu, který je vhodný pro tablety, chytré telefony i jako držák dokumentů. Držák se vyklápí z již známé příchytky na papíry, takže jde o rozšíření již známé funkce. Novinka je flexibilní co do velikosti uchycovaného předmětu, takže se hodí na jakýkoliv mobil až po velké tablety.

Další velmi výjimečný prvek ve výbavě lehkých užitkových automobilů tvoří hlídání jízdních pruhů. Hodí se zejména pro dlouhé dálniční trasy, ale během jízd velmi pečlivě pracoval i v klikatých úzkých uličkách s vodorovným značením. Po najetí na bílé značení se na příslušné straně rozezněl jasný zvukový signál, který by měl probudit usínajícího řidiče. Po vyzkoušení systému jsme jej v meziměstském provozu vypnuli stiskem tlačítka, protože zvuk byl silný a usnutí nám nehrozilo.

Rozpoznávání dopravních značek

Ducato vyrazilo v modernizované podobě ve stylu hesla: Elektroniky není nikdy dost. Díky kameře umístěné v horní části čelního skla rozeznávalo zákazové značky. Na upraveném přístrojovém štítu se nám objevovaly číslice omezující rychlost a značky zakazující předjíždění. Displej uměl zobrazit obě tato omezení najednou.

Pohon a pneu s nízkým odporem

Výrobce chtěl přinést novým uživatelům úsporu provozních nákladů, proto k dosažení delší životnosti posílil brzdy a přepracoval spojku u motoru 2.3 Multijet II. Verze podvozek s kabinou byla odlehčena o 20 kg, přičemž o patnáct kilogramů byla odlehčena listová pera. Celková hmotnost podvozku stoupla na 4,4 tuny, což je pro nástavbáře zajímavá hodnota. Tato verze obdržela delší vinuté pružiny na přední nápravě s nosností až 2,1 tuny. U Ducata s jednoduchou montáží kol na zadní nápravě lze dosáhnout užitečné zatížení převyšující 2,1 tuny.

Na snížení spotřeby se také podílejí pneumatiky s nízkým valivým odporem. Uživatelé provedení Kombi se mohou těšit na automaticky vysunovací stupínek u pravých posuvných dveří.

Motory

Nové Ducato pohánějí motory MultiJet II Euro 5+. Dvoulitrová jednotka podávající 85 kW a 280 N.m má i nadále pouze pětistupňovou převodovku. Nejprodávanější agregát 2.3 MultiJet s šestistupňovým ústrojím je k dispozici ve dvou verzích 96 a 110 kW. Na vrcholu stojí silný třílitr 3.0 MultiJet 132 kW a 400 N.m. Motory MultiJet 2.3 a 3.0 lze kombinovat s převodovkou Comfort Matic s nastavením pro různé jízdní režimy.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 

Štítky Fiat Profi Dodávky

 

Přidat názorDiskuse: Fiat Ducato: Více užitku







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video) Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video)

Fiat Professional si připomněl významné výročí v historii…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…