Poblíž testovacího areálu Fiatu v italském Baloccu jsme vyzkoušeli modernizované Ducato. Zaujalo novými prvky výbavy.

Inovace nejtěžšího užitkového Fiatu a rovněž nejprodávanějšího modelu (tržní podíl v Evropě za první kvartál činí 20,1 procenta) zasáhla několik jeho oblastí. Když jsme poprvé otevřeli dveře furgonu, potěšily nás opěrky hlavy s měkkým polštářkem místo současného „zábradlí“ z tvrdé gumy. Ostatní prvky na místě řidiče nebyly vidět hned.

ESP standardem

Podle zákonných povinností se v segmentu LUV dostává stabilizační systém ESP mezi povinné prvky. Fiat tento nutný prvek rozšířil o detekci zatížení a elektronickou pomoc proti převrácení. Poslední dva prvky jsme na silnici s běžným provozem ani nezkoušeli prověřit, protože z přísně střeženého testovacího areálu se zakamuflovanými vozidly jsme vyjížděli na okruh v běžném provozu.

Trasa vedla z roviny prostoupené rýžovými poli směrem do Alp, které na nás ukazovaly zasněžené vrcholy. My jsme se dostali do podhůří, ve kterém přišel při rozjíždění vhod standardně dodávaný Hill Holder.

Elektronika na přání

Ducato bylo vybaveno další novinkou, kterou si však zájemci o modernizovaný model připlatí. Tlačítko vzdálené vpravo od výstražných blikačů s písmenem T slibuje zlepšení trakce v případě prokluzu jednoho ze dvou předních kol. Tento systém je velmi dobře známý například u Fiorina Adventure. Pracuje tak, že brzdami zpomalí prokluzující kolo a tím přenese větší část točivého momentu na druhé. V případě slabého motoru tento přínos není nijak oslnivý, ale u modelu Ducato opatřeného tuurbodiesely s pěkným točivým momentem bude zejména v zimních podmínkách přínos značný. U hodně naložené dodávky s pohonem výhradně předních kol jde o jednoduché a účinné zlepšení trakce na nesourodém povrchu či v zatáčce.

Specialita

Ještě větší překvapení může vyvolat nabídka systému pro sjíždění prudkých klesání, která vhodně doplňuje Hill Holder. Stačilo zmáčknout tlačítko známé z off-roadů a Ducato klesalo přibližně 13-15kilometrovou rychlostí, aniž bychom se dotýkali jakéhokoliv pedálu. V testovacím vozu s pečlivě upevněným břemenem o hmotnosti 300 kg byl sjezd klesání na asfaltu spíše zábavou, ale v plné tonáži a na kluzkém terénu bychom tlačítko řízeného sjíždění rádi stiskli. Sundat nohy z pedálů v prudkém klesání však vyžaduje značnou dávku důvěry v elektroniku.

Vychytávky

Vozidlo s dvěma různými provedeními masky chladiče a světlomety s nabídkou příplatkové LED technologie denního svícení poskytuje tři varianty interiéru Classic, Tecno a Lounge. Zmínku zaslouží nová sedadla, nabízející špičkový komfort, nebo držák nápojů zabudovaný zcela dolů do středové konzoly. Nové Ducato charakterizuje exkluzivní multifunkční držák uprostřed přístrojového panelu, který je vhodný pro tablety, chytré telefony i jako držák dokumentů. Držák se vyklápí z již známé příchytky na papíry, takže jde o rozšíření již známé funkce. Novinka je flexibilní co do velikosti uchycovaného předmětu, takže se hodí na jakýkoliv mobil až po velké tablety.

Další velmi výjimečný prvek ve výbavě lehkých užitkových automobilů tvoří hlídání jízdních pruhů. Hodí se zejména pro dlouhé dálniční trasy, ale během jízd velmi pečlivě pracoval i v klikatých úzkých uličkách s vodorovným značením. Po najetí na bílé značení se na příslušné straně rozezněl jasný zvukový signál, který by měl probudit usínajícího řidiče. Po vyzkoušení systému jsme jej v meziměstském provozu vypnuli stiskem tlačítka, protože zvuk byl silný a usnutí nám nehrozilo.

Rozpoznávání dopravních značek

Ducato vyrazilo v modernizované podobě ve stylu hesla: Elektroniky není nikdy dost. Díky kameře umístěné v horní části čelního skla rozeznávalo zákazové značky. Na upraveném přístrojovém štítu se nám objevovaly číslice omezující rychlost a značky zakazující předjíždění. Displej uměl zobrazit obě tato omezení najednou.

Pohon a pneu s nízkým odporem

Výrobce chtěl přinést novým uživatelům úsporu provozních nákladů, proto k dosažení delší životnosti posílil brzdy a přepracoval spojku u motoru 2.3 Multijet II. Verze podvozek s kabinou byla odlehčena o 20 kg, přičemž o patnáct kilogramů byla odlehčena listová pera. Celková hmotnost podvozku stoupla na 4,4 tuny, což je pro nástavbáře zajímavá hodnota. Tato verze obdržela delší vinuté pružiny na přední nápravě s nosností až 2,1 tuny. U Ducata s jednoduchou montáží kol na zadní nápravě lze dosáhnout užitečné zatížení převyšující 2,1 tuny.

Na snížení spotřeby se také podílejí pneumatiky s nízkým valivým odporem. Uživatelé provedení Kombi se mohou těšit na automaticky vysunovací stupínek u pravých posuvných dveří.

Motory

Nové Ducato pohánějí motory MultiJet II Euro 5+. Dvoulitrová jednotka podávající 85 kW a 280 N.m má i nadále pouze pětistupňovou převodovku. Nejprodávanější agregát 2.3 MultiJet s šestistupňovým ústrojím je k dispozici ve dvou verzích 96 a 110 kW. Na vrcholu stojí silný třílitr 3.0 MultiJet 132 kW a 400 N.m. Motory MultiJet 2.3 a 3.0 lze kombinovat s převodovkou Comfort Matic s nastavením pro různé jízdní režimy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 

Štítky Fiat Profi Dodávky

 

Přidat názorDiskuse: Fiat Ducato: Více užitku







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video) Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video)

Fiat Professional si připomněl významné výročí v historii…

Fiat Ducato L2H2 2.3 MJT: Chytrák Fiat Ducato L2H2 2.3 MJT: Chytrák

Modernizované Ducato se kromě funkčních vylepšení může…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…