Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: Na českém trhu od 569.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (124)
Dvojče amerického Dodge Journey dorazilo i k českým prodejcům značky Fiat. V nabídce jsou dva stupně výbavy a stejný počet verzí turbodieselu Multijet.

Fiat Freemont, v podstatě americký crossover Dodge Journey s novým interiérem, logem a mírným restylingem exteriéru, se na českém trhu začíná prodávat se dvěma verzemi dvoulitrového turbodieselu Multijet. Ten je kombinován s šestistupňovým manuálem a poháněná jsou výhradně přední kola.

Slabší turbodiesel poskytuje 103 kW (140 k), silnější nabízí 125 kW (170 k), oba při 4000 min-1. Točivý moment 350 Nm je totožný. Maximální rychlost slabší verze je 180 km/h, z nuly na 100 km/h akceleruje za 12,3 s. Výkonnější provedení dosahuje 195 km/h a zrychlí za 11,0 s. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou verzí 6,4 l nafty na 100 km.

Interiér Freemontu nabízí v obou stupních výbavy standardně sedm míst ve třech řadách, pětimístnou konfiguraci lze objednat v rámci volitelné výbavy bez příplatku. Posádka sedí ve třech řadách sedadel, přičemž druhá a třetí řada je oproti předchozím vyvýšená. Přístup na zadní sedačky mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°.

Základní výbava je v ceníku označena jednoduše jako Freemont a obsahuje třízónovou automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač a rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu. Standardem jsou i 17palcová litá kola, mlhovky, kontrola tlaku v pneumatikách, bezklíčkový vstup a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Nad bezpečností bdí čelní, boční i hlavové airbagy, ABS, ESP a Hill Holder. Bez příplatku jsou k dispozici integrované dětské sedáky ve druhé řadě.

Příplatkovou výbavu pro základní verzi představuje například Paket Comfort za 14.100,- Kč, který obsahuje elektricky ovládané sedadlo řidiče a sklopné opěradlo spolujezdce. Součástí paketu Sensor za 17.600,- jsou zadní parkovací senzory, automatické světlomety a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.

Vyšší stupeň Urban přidává Bluetooth, volant a řadicí páku v kůži, zadní parkovací senzory, podélné střešní nosiče, elektricky ovládané sedadlo řidiče, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní boční skla a automatické světlomety.

Pro obě verze jsou k dispozici za příplatek vyhřívaná přední sedadla za 5.600,- Kč, ostřikovače předních světlometů za 3.600,- Kč a metalické laky za 15.500,- Kč. Pouze pro provedení Urban si lze přiobjednat 19palcová litá kola za 10.100,- Kč, sedadla čalouněná kůží za 35.100,- Kč, elektricky ovládané střešní okno za 12.100,- Kč a zadní parkovací kameru za stejnou částku.

Fiat Freemont - Ceny na českém trhu (srpen 2011)
Motor2,0 Multijet II2,0 Multijet II
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]19561956
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4000125/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1500-2000350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]180195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,311,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Pohotovostní hmotnost [kg]18741874
Cena Freemont [Kč]569.900,--
Cena Urban [Kč]619.900,-639.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (124)
12. 8. 2011 21:33
Re: OT: Fiat Freemont jako automobil
>:D ty jsi vážně dokonalý komik >:D
Avatar - Barrichello
12. 8. 2011 17:05
Re: OT: Fiat Freemont jako automobil
Jneže rejžuje jen Fiat.

A chrysler potřebuje:

1) něco místo neonu
2) novou Dakotu
3) nový dodávky místo Sprinteru
4) novej Viper
5) ještě další novej model chrysleru, ale ne prdítko spíš stylovku
6) náhradu Caliberu
7) zmodernzivoat Vyoagera a spol
8) asi ještě miliardu peněz

A zatím nedostal floka jen poskytuje fiatu věci a paltí sá si svýho zisku to že si ho milej fiat koupil, což si jaksi fait měl zacvakat sám...
12. 8. 2011 14:56
Re: OT: Fiat Freemont jako automobil
ja to vidim tak: S prebrandovanim auta nemam problem, navic bylo trochu upraveno pro evropu. Nijak to znacce neuskodi, Freemont bude mit uspech a jeste udela reklamu Americkymu kolegovi. Je to spis o uhlu pohledu. A jak vidis, fiatu to zatim vychazi. Ma sice problemy se svym portfoliem, ale maly auta dela dobre a hlavne levne. Tam je jeho misto a kdyz bude chtit prodat neco vetsiho- pritahne si nejakou ameriku, ktera ma sanci se prodat jako Fiat a prakticky zadnou jako Dodge... Penize na vyvoj jsou smesne a jenom se rejzuje...coz fiat potrebuje ted ze vseho nejvic
Avatar - Barrichello
12. 8. 2011 10:30
Re: OT: Fiat Freemont jako automobil
Hodně smutný no....
A to ještě ty delaři nejsou všichni ani delaery Fiatu, zas se to lepí napůl s někým jiným....
Sem zvědav na tu sít Lancie, která má doted 2 ofiko prodejce v čr, chrysler jcih měl asi 18 >:D
Avatar - Barrichello
12. 8. 2011 10:29
Re: OT: Fiat Freemont jako automobil
Zajímavé bylo, že jako ojetiny se ty káry prodávali velmi dobře.
V ojetinách převálcovali Reanutl Espace, nejbližšího konkurtenta zcela jasně....

Jistě, Magna Chrysleru nepatřila.
Ale Chrysler už neměl zájem tam vyrábět novou generaci a já slyšel právě o kvalitě.

Dnešní Voyager - tedy ten nejnovější co se tu ofiko neprodává má oproti ještě kulaté genraci několik výhod:

1) nový motor 3,6 V6 Pnetastar FlexFuel
2) šestistupnovou převodovku místo 4
3) vzádu už není tuhá zadní
4) interiér je mnohem kvalitnější jak dřív