reklama


Fiat Punto Evo – První jízdní dojmy

Fiat Punto Evo – První jízdní dojmy

 
 

Italové inovovali svůj bestseller Punto a podle jejich názoru jsou změny tak významné, že si vůz zaslouží i změnu názvu, respektive jeho doplnění o přídomek Evo. Jestli byly tyto ambice naplněny, jsme zkoumali, jak jinak, v Itálii.

Ještě před pár lety jsem se vždy upřímně těšil na každou novou generaci auta, nebo přinejmenším na jeho důkladnou modernizaci. Jenže v poslední době jako by celá řada vozů zapomněla stárnout a zatímco se ještě stále se zalíbením ohlížím za tím kterým modelem, výrobce už slibuje jeho novou generaci. Aktuální Fiat Punto, nebo chcete-li Grande Punto, je přesně ten případ. Kdykoli ho vidím, vybaví se mi v podvědomí značka Maserati a jeho design si se zalíbením prohlédnu i teď.

Krok stranou?

Jenže čas nezastavím a konkurence přitvrzuje, takže z Turína dorazil facelift a znova se potvrzuje, že Italové umí design nejlépe hned napoprvé. Nemohu se totiž (zase) zbavit dojmu, že dosavadní verze vypadala lépe. Musím tedy říci, že Punto Evo rozhodně není ošklivé, jako tomu bylo v případě modernizací předchozích dvou generací, ale hezčí než dosavadní tedy určitě ne.

Na druhou stranu ovšem musím ocenit, že si nově Punto nehraje ani na Ferrari, ani na Maserati či Alfu Romeo, ale vypadá teď více jako... Fiat, za což může zcela jistě změna přídě s chromovanou lištou ve stylu stylového Fiatu 500. S ní pochopitelně souvisí další modifikace zevnějšku, asi nejvýznamnější změnu představuje nová optika zadních svítilen.

Decentní retuše
Po usednutí do interiéru zjišťuji, že zůstalo vše důležité při starém – palubní deska velkorysá k pasažérům, rozmístění ovladačů i přístrojů. Zůstal i příjemný posaz za volantem, jenž má ale stále takové profilování, že umožňuje držení prakticky pouze jediným způsobem.

Teprve zkušený fiatista by odhalil, že ačkoli se všechno tváří jako důvěrně známé, změn je více, než by se na první pohled mohlo zdát. Nová je totiž grafika přístrojů i design středového panelu. Naopak prostorové poměry v kabině a třeba i sedadla zůstala beze změny. Nové je pouze čalounění.

O level výš
Zatím to nevypadá na kdovíjakou revoluci, tím méně na rozsah změn, které by si zasloužily přídomek Evo, zvolený tak nešťastně, že by v někom mohl vyvolávat jistě asociace s jednou japonskou potvůrkou. Jenže vzhledem k tomu, že Fiat hodlá s příchodem Eva zaříznout dosavadní Punto Classic a nahradit ho v nabídce současným Grande Puntem, nějaké diference by tu být měly.

A opravdu jsou. Nejvíce změn totiž lze najít tam, kde sice nejsou vidět, ale cítit ano. Ale začněme tou technikou, která zůstala bohužel beze změny. Ačkoli jsou změny ohlášeny i zde, já je nezaznamenal, i když by je možná odhalilo přímé srovnání s GP. Řeč je o řazení. Stále má totiž docela dlouhé a kostrbaté dráhy, a když nepřitlačím spojkový pedál až k podlaze, připadám si jako dentista.

Ale věřte mi, že všechno ostatní, co vás při jízdě bude zajímat, je nové, lepší. Řízení si sice zachovalo svou odtažitost i nadměrný účinek posilovače, je ale o poznání přesnější a působí méně uměle. Další věc, které si všímám již po pár stovkách metrů, je mnohem lepší odhlučnění kabiny. Dovnitř proniká mnohem méně ruchů od motoru i od kol a snad dokonce i aerodynamický svist je méně intenzivní, než tomu bylo dosud. Punto tak při jízdě působí dojmem, že řídíte spíše auto segmentu C.

Ale tím pozitivní vjemy rozhodně nekončí. Nejvíce se změny dotkly naladění podvozku. Ten je nyní o něco tvrdší, což znamená, že se méně pohupuje a více kopíruje povrch vozovky, přitom ale výrazně lépe tlumí rázy od kol. Tohle nastavení trošku připomíná Alfu 147; Alfa Romeo Mito má co dohánět.

Hi-Tech pohonné jednotky
Pro Fiat Punto Evo budou k dispozici i nové motory MultiAir a Multijet. Benzinové MultiAir o objemu 1,4 l mají 77 kW a 99 kW v případě přeplňované verze, naftový o objemu 1,6 l pak 88 kW. Plánoval jsem, že vás alespoň s jedním z nich seznámím, ale někdy se to holt nepovede, takže na mě při zkušební jízdě zbyl důvěrně známý turbodiesel o objemu 1,3 l s výkonem 55 kW. Ten zrovna nevyniká dynamikou a potěší spíše příjemnou pružností a spotřebou. A jak už bylo řečeno, také dobrým odhlučněním.

Už jsem zmínil, že Fiat bude prodávat souběžně Grande Punto a Punto Evo. Rozhodující pro úspěch omlazeného modelu tak bude v první řadě cenová politika.

Italské Evo je rozhodně lepším autem (jestli i hezčím, to je otázkou vkusu), ovšem i GP je stále v dost slušné formě.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama