Fiat Punto Evo – První jízdní dojmy

Fiat Punto Evo – První jízdní dojmy

 
 

Italové inovovali svůj bestseller Punto a podle jejich názoru jsou změny tak významné, že si vůz zaslouží i změnu názvu, respektive jeho doplnění o přídomek Evo. Jestli byly tyto ambice naplněny, jsme zkoumali, jak jinak, v Itálii.

Ještě před pár lety jsem se vždy upřímně těšil na každou novou generaci auta, nebo přinejmenším na jeho důkladnou modernizaci. Jenže v poslední době jako by celá řada vozů zapomněla stárnout a zatímco se ještě stále se zalíbením ohlížím za tím kterým modelem, výrobce už slibuje jeho novou generaci. Aktuální Fiat Punto, nebo chcete-li Grande Punto, je přesně ten případ. Kdykoli ho vidím, vybaví se mi v podvědomí značka Maserati a jeho design si se zalíbením prohlédnu i teď.

Krok stranou?

Jenže čas nezastavím a konkurence přitvrzuje, takže z Turína dorazil facelift a znova se potvrzuje, že Italové umí design nejlépe hned napoprvé. Nemohu se totiž (zase) zbavit dojmu, že dosavadní verze vypadala lépe. Musím tedy říci, že Punto Evo rozhodně není ošklivé, jako tomu bylo v případě modernizací předchozích dvou generací, ale hezčí než dosavadní tedy určitě ne.

Na druhou stranu ovšem musím ocenit, že si nově Punto nehraje ani na Ferrari, ani na Maserati či Alfu Romeo, ale vypadá teď více jako... Fiat, za což může zcela jistě změna přídě s chromovanou lištou ve stylu stylového Fiatu 500. S ní pochopitelně souvisí další modifikace zevnějšku, asi nejvýznamnější změnu představuje nová optika zadních svítilen.

Decentní retuše
Po usednutí do interiéru zjišťuji, že zůstalo vše důležité při starém – palubní deska velkorysá k pasažérům, rozmístění ovladačů i přístrojů. Zůstal i příjemný posaz za volantem, jenž má ale stále takové profilování, že umožňuje držení prakticky pouze jediným způsobem.

Teprve zkušený fiatista by odhalil, že ačkoli se všechno tváří jako důvěrně známé, změn je více, než by se na první pohled mohlo zdát. Nová je totiž grafika přístrojů i design středového panelu. Naopak prostorové poměry v kabině a třeba i sedadla zůstala beze změny. Nové je pouze čalounění.

O level výš
Zatím to nevypadá na kdovíjakou revoluci, tím méně na rozsah změn, které by si zasloužily přídomek Evo, zvolený tak nešťastně, že by v někom mohl vyvolávat jistě asociace s jednou japonskou potvůrkou. Jenže vzhledem k tomu, že Fiat hodlá s příchodem Eva zaříznout dosavadní Punto Classic a nahradit ho v nabídce současným Grande Puntem, nějaké diference by tu být měly.

A opravdu jsou. Nejvíce změn totiž lze najít tam, kde sice nejsou vidět, ale cítit ano. Ale začněme tou technikou, která zůstala bohužel beze změny. Ačkoli jsou změny ohlášeny i zde, já je nezaznamenal, i když by je možná odhalilo přímé srovnání s GP. Řeč je o řazení. Stále má totiž docela dlouhé a kostrbaté dráhy, a když nepřitlačím spojkový pedál až k podlaze, připadám si jako dentista.

Ale věřte mi, že všechno ostatní, co vás při jízdě bude zajímat, je nové, lepší. Řízení si sice zachovalo svou odtažitost i nadměrný účinek posilovače, je ale o poznání přesnější a působí méně uměle. Další věc, které si všímám již po pár stovkách metrů, je mnohem lepší odhlučnění kabiny. Dovnitř proniká mnohem méně ruchů od motoru i od kol a snad dokonce i aerodynamický svist je méně intenzivní, než tomu bylo dosud. Punto tak při jízdě působí dojmem, že řídíte spíše auto segmentu C.

Ale tím pozitivní vjemy rozhodně nekončí. Nejvíce se změny dotkly naladění podvozku. Ten je nyní o něco tvrdší, což znamená, že se méně pohupuje a více kopíruje povrch vozovky, přitom ale výrazně lépe tlumí rázy od kol. Tohle nastavení trošku připomíná Alfu 147; Alfa Romeo Mito má co dohánět.

Hi-Tech pohonné jednotky
Pro Fiat Punto Evo budou k dispozici i nové motory MultiAir a Multijet. Benzinové MultiAir o objemu 1,4 l mají 77 kW a 99 kW v případě přeplňované verze, naftový o objemu 1,6 l pak 88 kW. Plánoval jsem, že vás alespoň s jedním z nich seznámím, ale někdy se to holt nepovede, takže na mě při zkušební jízdě zbyl důvěrně známý turbodiesel o objemu 1,3 l s výkonem 55 kW. Ten zrovna nevyniká dynamikou a potěší spíše příjemnou pružností a spotřebou. A jak už bylo řečeno, také dobrým odhlučněním.

Už jsem zmínil, že Fiat bude prodávat souběžně Grande Punto a Punto Evo. Rozhodující pro úspěch omlazeného modelu tak bude v první řadě cenová politika.

Italské Evo je rozhodně lepším autem (jestli i hezčím, to je otázkou vkusu), ovšem i GP je stále v dost slušné formě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku! Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře…

Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod taktovkou Andreje Babiše?

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod…

Andrej Babiš už má pohromadě celý menšinový kabinet. Moc do rukou mu dal prezident Miloš Zeman, který ve středu…

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty, odpůrci neuspěli

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty,…

Konec kebabu v Česku ani dalších zemích EU v dohledné době nehrozí. Europoslanci ve středu při hlasování…

 

iSport.cz

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme, že nejsme máčky!

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme,…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Deptala Nizozemky, držela české ambice na semifinále. Předlouho, až do posledních minut. Po…

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…