12.5. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat Tipo: Kompletní technická data chystaného kombíku a hatchbacku

 

V nově nabízených karosářských variantách Tipa bude k dispozici i přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka nebo kombinace turbodieselu s automatem.

Fiat konečně postupně obměňuje svoje zastoupení v nižší střední třídě novou modelovou řadou Tipo. Již prodávaný sedan nahradil Lineu, hatchback zastoupí Bravo, které se v Evropě přestalo prodávat v roce 2014. Kombíkem se pak Fiat do segmentu po letech vrací, posledním jeho kompaktním kombíkem na evropských trzích bylo Stilo MultiWagon, jež skončilo v roce 2007.

Pětidveřové tipo a tipo s karoserií kombi se prezentovalo již na ženevském autosalonu, do prodeje ale vstoupí až v druhé polovině roku, a tak v tomto mezidobí Fiat alespoň uvolnil další informace o těchto karosářských verzích. Díky tomu už známe i jejich podrobná technická data. O nabídce firma tvrdí, že je sice jednoduchá, má ale splňovat požadavky privátních i firemních zákazníků.

Jestliže v testu tipa sedan jsme smutnili nad chybějícím turbobenzinem v nabídce, hatchback a kombi tuto mezeru zaplní. Oba modely totiž budou dostupné s přeplňovaný čtyřválcem 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW, který podle některých zpráv bude později nabídnut i pro sedan. Motor s 215 N.m je standardně kombinován se šestistupňovým manuálem, k dispozici bude i verze schopná vedle benzinu spalovat i LPG.

Nabídka turbodieselů stejně jako v případě sedanu zahrne 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Menší jednotka standardně spolupracuje s pětistupňovým manuálem, ručně řazená převodovka u té větší má o stupeň více. Šestnáctistovku bude navíc možné pořídit i ve verzi Eco, která u obou karosářských verzí sníží udávanou kombinovanou spotřebu z 3,7 l/100 km na 3,4 l/100 km. Turbodiesel 1.6 MultiJet bude možné pořídit i se šestistupňovým automatem, tato kombinace ale zatím nebyla homologována, a tak jsou její technická data zatím jen předběžná.

Fiat Tipo Station Wagon – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,811,712,310,1 (10,4*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (-)
Pohotovostní h. [kg]12801380139513751395 (1425)
*Předběžná technická data

Pětidveřové tipo je 4.368 mm dlouhým, 1.792 mm širokým a 1.495 mm vysokým vozem. To kombík je natažen o 203 mm (na celkových 4.571 mm), jeho výška pak činí 1.514 mm (proti hatchbacku +19 mm). Rozvor 2.638 mm je shodný pro obě verze, přičemž je o nepatrné dva milimetry delší než u sedanu.

Fiat Tipo SW – porovnání rozměrů kombi s konkurencí
ModelFiat Tipo SWFord Focus kombiKia Cee'dOpel Astra STSeat Leon STŠkoda Octavia Combi
Délka [mm]457145604505470245434659
Šířka [mm]179218231780180918161814
Výška [mm]151414921485151014361465
Rozvor [mm]263826482650266226312686
Objem zav. prostoru [l]550490528540587610

Zatímco hatchback se pochlubí slušným zavazadelníkem o objemu 440 litrů, objem 550 litrů tipa sw je v kategorii kompaktních kombíků spíše průměrná hodnota, mnozí soupeři překonávají hranici 600 litrů. Palivová nádrž je u obou verzí padesátilitrová, vejde se do ní tak o pět litrů více paliva než u tříprostorové verze.

Rodina modelů tipo byla navržena v italském Turíně u Fiatu, jejich vývoj však probíhal v Turecku ve spolupráci s tamější firmou Tofas, v jejíž továrně se trio aut bude vyrábět. Na tříletém procesu vývoje se podílelo na 2.000 lidí, prototypy během testování najely 8,7 milionu kilometrů za různých podmínek. Automobil byl vyvíjen hlavně s ohledem na praktičnost a nízké provozní náklady, mottem vývojářů bylo „schopnosti, žádné zbytečné parádičky.“

Fiat Tipo 5Doors – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,19,611,512,010,1 (10,2*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (3,7*)
Pohotovostní h. [kg]12701350138513651370 (1395)
*Předběžná technická data
Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Tipo: Kompletní technická data…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Fiat Tipo Kombi: Jak funguje na českých silnicích? Fiat Tipo Kombi: Jak funguje na českých silnicích?

Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…