Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat zůstává hlavním zájemcem o Saab

Diskuze (36)
O Fiatu se v souvislosti s koncernem GM mluví nejčastěji jako o zájemci o koupi Opelu. Sergio Marchionne ovšem potvrdil, že italská automobilka se i nadále uchází také o další značku ze skupiny GM Europe, a to o švédský Saab.

Saab je nyní z právního hlediska v podobném postavení jako Chrysler – automobilka vyhlásila 23. února bankrot a soud minulý měsíc tento režim prodloužil. Na rozdíl od Chrysleru, kde byl Fiat jediným vážným zájemcem o převzetí, ale švédská vláda tvrdí, že o automobilku projevilo zájem až deset různých podniků.

Postoj švédské vlády je poněkud odlišný od toho, co vídáme v západoevropských zemích i severní Americe. Hlavním cílem sice je udržení pracovních míst, ministryně hospodářství Maud Olofsson už ale několikrát potvrdila, že nebude trvat na tom, aby hlavním předmětem podnikání Saabu byla i nadále výroba automobilů. Při odmítání zestátnění firmy se řídí heslem, že zájmem daňových poplatníků není vlastnit automobilku, a nechce ani poskytnout záruky pro udržení nerentabilní výroby.

Co zatím není jasné, je důvod, proč Fiat o Saab usiluje. Marchionne dosud neodtajnil, jak švédská značka zapadá do právě budovaného „impéria“ Fiatu. Chrysler, Dodge a Jeep se s italským Fiatem, Alfou Romeo a Lancií téměř ideálně doplňuje, Opel zase může po případném sloučení s Fiatem dotvořit silnou alianci evropských mainstreamových značek. Saab ovšem nyní prochází krizí, která není vyvolaná jen celkovým poklesem trhu, a jeho pozice na trhu je v mnoha ohledech podobná Lancii, popř. Alfě Romeo.

Prodeje švédské automobilky se navíc letos ve srovnání s loňským rokem propadly o polovinu. Kromě toho vše nasvědčuje tomu, že připravované modely Saabu budou nejen technologicky, ale i výrobně závislé na Opelu. Koupě švédské automobilky tak pro Fiat bude mít pravděpodobně význam jen v případě, pokud se mu podaří současně získat Opel.

Diskuze (36)
29. 5. 2009 17:03
Re: Quo vadis?
aha, tak to jsme se nepochopili. Ale ono i s Oplem se můžou částečně doplňovat - malých aut se bude prodávat furt hafo, takže tady problém není. Nižší střední je při neochotě Fiatu udělat k Bravu minimálně kombík taky překryt jenom u klasického hatchbacku. Střední má Opel, Fiat spíš něco mezi střední a MPV ve formě Cromy. Opel pak má i klasické MPV jako Zafiru, nějaké SUV Antaru.

no nic, jdu domů, uvidíme co bude příští týden nového v této kauze :-!
29. 5. 2009 16:21
Re: Quo vadis?
U Chrysleru ano, ale u Opelu?
Tam jsou portfolia z větší části překryty. Z toho mi vychází jedno, to co se překrývá redukovat. A sebe Fiat redukovat určitě nehodlá. :-!
29. 5. 2009 16:14
Re: Quo vadis?
ti ten Fiat leží nějak v žaludku ;-)

tohle není charita. Chrysler je k mání, Fiat má nabídku, nikdo jiný se do toho moc nehrne, nevidím důvod aby to bylo jinak. Jejich technologie by se mohli slušně doplnit. :-!
29. 5. 2009 16:03
Re: Quo vadis?
Jo a za toto všechno nabídne co? Jako další technologie a žádný peníze? >:D

To jsou teda teorie...
29. 5. 2009 15:59
Re: Quo vadis?
FIAT má především dluhy (které si stále táhne ze svých neúspěšných let) a mizerný rating. Takže tvé výlevy jsou směšné. Pokud si myslíš opak, jdi přesvědčit finančníky, kteří mu ten rating udělili - že jako udělali chybu a ty máš jiný čísla. >:D
Fiat nemá na rozhazování. Na krku mu visí Lancia a Alfa Romeo, které samy potřebují zvýšenou péči, aby brzy nedopadly jako zde propíraný SAAB.

Vzhledem k tomu, jak se FIAT chová - takový to přizdisráčství, kdy chce "půlku" společnosti, ale nabídne pouze "technologie", tohle je nic jiného než hyenismus a parazitování. Jsem zvědav, kdo mu na to ještě skočí.

PS: Kdyby Fiat ty prachy měl a byl ve vatě, tak je v klidu použije (třebu u AR/Lancie). Leč není, tak zkouší nakupovat tímto handlem. :no: