3.12. 2018 ČTK

Jaká auta najdeme ve firemních flotilách? Polovinu tvoří vozy VW a Škoda, třetinu Toyota

 

Přestože 58 procent dotázaných považuje hybridní vozy za vhodné pro vozové parky firem, nejpreferovanějším pohonem jsou diesely.

Nejrozšířenějšími značkami aut v tuzemských firemních flotilách jsou Volkswagen a Škoda. Koncernové vozy jsou celkově zastoupené ve více než polovině podnikových vozových parků, značka Toyota jezdí ve třetině flotil. Podíl v jednotkách procent mají Hyundai, Renault a Ford. Vyplývá to z průzkumu, který zpracovala agentura NMS Market Research mezi fleetovými manažery.

Téměř tři čtvrtiny (72 procent) vozových parků tvoří různé značky různých koncernů, v pětině (18 procent) jsou zastoupeny pouze značky jedné skupiny a desetinu parků tvoří vozy jedné značky.

Obecně je za fleetovou značku nejčastěji považována Škoda, kterou uvádí 65 procent respondentů, dále Volkswagen s 58 procenty a Toyota (41 procent).

Nejdůležitějším kritériem při výběru značky vozu do firemní flotily je pro polovinu respondentů spolehlivost, 29 procent uvádí výši splátky. Důležitá je také spotřeba vozu a poskytnutá sleva. Jen málokdo ale tyto aspekty považuje při rozhodování za hlavní. Loajalitu ke značce jako kritérium pro výběr uvádí jen tři procenta respondentů.

Přestože 58 procent dotázaných považuje hybridní vozy za vhodné pro vozové parky firem, nejpreferovanějším pohonem jsou diesely, které volí polovina firem, pro benzinové agregáty pak 29 podniků. Hybridy si zatím pořídilo jen 18 procent firem.

Psali jsme: Clarkson a spol. koupili Relianty Robin jako firemní vozítka (+videa)

O přechodu na hybridní vozy uvažuje 55 procent podniků. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů, kterou jako hlavní důvod uvádí 55 procent zájemců o tyto vozy. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.

Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).

Celkem 77 procent firem pořizuje auta prostřednictvím finančních produktů, zbytek platí hotově. Z finančních produktů je nejoblíbenější operativní leasing, který využívá 67 procent zákazníků, půjčku pak volí 11 procent, stejně jako klasický leasing.

Krátkodobý operativní leasing se podle jednatele Toyota Financial Services Aleše Kamaryta firmám vyplatí pouze tehdy, pokud mají zájem vozy rychle obnovovat a je-li výše měsíční splátky pro ni akceptovatelná v porovnání vůči jiným délkám smluv o operativním leasingu. "Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12 až 24 měsíců se totiž trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36 až 48, v některých případech až 60 měsíců," dodal.

Prodej osobních aut klesl za deset měsíců letošního roku meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. Z toho firmy nakoupily 72 procent.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl

V příštím roce čeká pět sněmovních stran volební sjezd,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Potupa Kristelové při vstupu do USA: Úředníci se ptají na trestanost

Potupa Kristelové při vstupu do USA: Úředníci se…

Velkým snem Kateřiny Kristelové (39) je podívat se do USA. A sny jsou od toho, aby se plnily. S Tomášem Řepkou…

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance? Otrávené ksichty divákům neušly!

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance?…

Po dvou letech »kralování« předal Zdeněk Piškula (20) žezlo dalšímu vítězi StarDance Jiřímu Dvořákovi (51) a…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…