Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaká auta najdeme ve firemních flotilách? Polovinu tvoří vozy VW a Škoda, třetinu Toyota

ČTK
Diskuze (18)
Přestože 58 procent dotázaných považuje hybridní vozy za vhodné pro vozové parky firem, nejpreferovanějším pohonem jsou diesely.

Nejrozšířenějšími značkami aut v tuzemských firemních flotilách jsou Volkswagen a Škoda. Koncernové vozy jsou celkově zastoupené ve více než polovině podnikových vozových parků, značka Toyota jezdí ve třetině flotil. Podíl v jednotkách procent mají Hyundai, Renault a Ford. Vyplývá to z průzkumu, který zpracovala agentura NMS Market Research mezi fleetovými manažery.

Téměř tři čtvrtiny (72 procent) vozových parků tvoří různé značky různých koncernů, v pětině (18 procent) jsou zastoupeny pouze značky jedné skupiny a desetinu parků tvoří vozy jedné značky.

Obecně je za fleetovou značku nejčastěji považována Škoda, kterou uvádí 65 procent respondentů, dále Volkswagen s 58 procenty a Toyota (41 procent).

Nejdůležitějším kritériem při výběru značky vozu do firemní flotily je pro polovinu respondentů spolehlivost, 29 procent uvádí výši splátky. Důležitá je také spotřeba vozu a poskytnutá sleva. Jen málokdo ale tyto aspekty považuje při rozhodování za hlavní. Loajalitu ke značce jako kritérium pro výběr uvádí jen tři procenta respondentů.

Přestože 58 procent dotázaných považuje hybridní vozy za vhodné pro vozové parky firem, nejpreferovanějším pohonem jsou diesely, které volí polovina firem, pro benzinové agregáty pak 29 podniků. Hybridy si zatím pořídilo jen 18 procent firem.

O přechodu na hybridní vozy uvažuje 55 procent podniků. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů, kterou jako hlavní důvod uvádí 55 procent zájemců o tyto vozy. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.

Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).

Celkem 77 procent firem pořizuje auta prostřednictvím finančních produktů, zbytek platí hotově. Z finančních produktů je nejoblíbenější operativní leasing, který využívá 67 procent zákazníků, půjčku pak volí 11 procent, stejně jako klasický leasing.

Krátkodobý operativní leasing se podle jednatele Toyota Financial Services Aleše Kamaryta firmám vyplatí pouze tehdy, pokud mají zájem vozy rychle obnovovat a je-li výše měsíční splátky pro ni akceptovatelná v porovnání vůči jiným délkám smluv o operativním leasingu. "Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12 až 24 měsíců se totiž trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36 až 48, v některých případech až 60 měsíců," dodal.

Prodej osobních aut klesl za deset měsíců letošního roku meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. Z toho firmy nakoupily 72 procent.

ČTK
Diskuze (18)
11. 10. 2022 20:34
Firemní auta
Třeba u nás ve firmě také převládají hlavně škodovky a Volkswageny. Škodovky jako osobní auta a Volkswageny jako dodávky. Já primárně jezdím s osobními auty. Celkem zajímavá vychytávka, která je u nás ve firmě teď novinkou je, že v každém autě je teď nově GPS lokátor viz https://lokatory.cz/ Díky tomu má firma přehled o tom, kde se auto pohybuje.
Avatar - .StenLi.
4. 12. 2018 10:58
Re: No jasně hybrid, to je ono
To malo byt KUNkunenovi, on ma celkovo pomylene predstavy o hybridoch a EV a o tom ze iba im jazdenie za kamionom setri palivo. Ak by som ja plnil fleet tak jednoznacne Corollou ST alebo Sedan 1.8 hybrid. Nulovy servis, relaxujuce jazdenie, neriesenie nabijania - ideal na fleet.
4. 12. 2018 06:44
Re: No jasně hybrid, to je ono
Nepletu si nic, reaguji na nesmysly v příspěvku, že si máš jako zaměstnanec dobíjet PHEV doma a jak se s hybridy nedá jako služebákem. Prostě se koupil Ioniq phev a používá se. Za dva roky se vyhodnotí náklady, zkušenosti a podle toho se bude pokračovat tou nebo onou cestou. Jednoduché a bez emocí. Kupodivu si to lidi primárně berou na kratší cesty, zcela bez nucení, ženský z Nákupu nebo Financí tím dají dvě 75km cesty bez nabíjení uprostřed za super spotřebu. Jen těch keců kolem a snad vždy jen od lidí, kteří na služebky ani nejezdí.
3. 12. 2018 19:11
Re: No jasně hybrid, to je ono
Na tvoj obmedzený rozhľad to bude asi moc ale nie každý musí so služobákom drviť dé jedničku. Kopa služobákov je aj na poskakovanie po okolí sídla, alebo vyslovene ako benefit. Musí to byť za každú cenu hltač diaľničných kilometrov. Tvoja rekuperácia za kamiónom je už tiež obohraná, nikde takto nevidím hybridy jazdiť (aspoň nie na Sk), takto jazdili hrdý majitelia tdi keď došlo k ich rozmachu. Rozmýšlaj
3. 12. 2018 19:09
Re: No jasně hybrid, to je ono
Čo to znamená jazdenie kilometrov. Na služobnom, mimochodom benziňáku mám za posledné dva roky nájazd cca 26-30kkm/rok. Pomer mesto - diaľnica 1:1. Vieš si predstaviť to utrpenie v meste ak by to bol napr. 1,6tdi s 5kvaltom (taký typický služobák)?