7.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce

 

Nová verze kompaktního MPV od Fordu má sice Sport v názvu, z hlediska motorů ale moc sportovní není. Mimo jiné nabídne tříválec s vypínáním jednoho válce.

Velkoprostorové automobily dnes už Evropany tolik netáhnou, dávají raději přednost různým crossoverům a SUV. Patrné je to i na výsledcích Ford C-Max, jehož evropské prodeje loni meziročně klesly o 17 %. Ford chce ale zájem o toto MPV oživit, a tak ho uvádí v nové verzi Sport.

Ford C-Max Sport tak má poskytnout to, co si s velkoprostorovými automobily často nespojíme – více stylu. Vyjádřeno je to v tomto případě černě lakovanými detaily karoserie, ať už kryty vnějších zpětných zrcátek nebo střechou. Černě orámovaná jsou také světla.

Naopak dolní část nárazníku nebo boční prahy jsou lakovány barvou karoserie. Specialitou je i výraznější střešní spoiler nebo výrazná 17palcová kola z lehkých slitin, které alternativně mohou nahradit osmnáctky.

Sportovním stylem je okořeněn také interiér, kde najdete sportovní volant nebo sportovní sedačky. Všech pět sedadel je čalouněno odolným materiálem, který je schopný si poradit snad se vším, co na něj dětští pasažéři hodí. Kombinuje černou barvu s šedým prošíváním.

To je však ze sportovních prvků vlastně všechno, konkrétně nabídka motorů rozhodně není omezena jen na nejsilnější verze. K dispozici je tak i nový litrový tříválec s vypínáním jednoho válce, C-Max Sport tak zvládne jezdit jen na dva válce. Systém zvládne vypnout nebo sepnout válec za pouhých 14 milisekund, což je dvacetkrát rychleji než mrknutí oka, přičemž speciální řešení potlačují vibrace, aby o tomto kroku posádka vlastně vůbec nevěděla.

K dispozici budou dvě verze 1.0 EcoBoost, a to s výkonem 73 kW, respektive 92 kW. Obě budou nově vybaveny filtrem pevných částic, který se v souvislosti s přísnějšími emisními normami stávají stále častějším řešením i u benzinových agregátů. Spárovány budou s šestistupňovým manuálem.

Dále bude k dispozici zážehový motor 1.5 EcoBoost ve verzích se 110 kW a 132 kW, přičemž slabší z nich nabídne výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem, zatímco u toho silnějšího bude samočinná převodovka standardem. Turbodiesely pak zastoupí 1.5 TDCi s novým systémem selektivní katalytické redukce pro snížení emisí dusíku a 2.0 TDCi. Patnáctistovka nabídne výběr mezi 70 kW a 88 kW, zatímco dvoulitr mezi 110 kW a 125 kW.

Na českém trhu je v tuto chvíli C-Max Sport dostupný pouze s dvěma motory. Tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) s manuálem pořídíte za 473.990 korun, 1.5 EcoBoost (110 kW) s manuálem za 504.990 korun. Výbava zahrnuje mlhovky, zadní parkovací čidla, dešťový a světelný senzor, multimediální systém SYNC nebo manuální klimatizaci. Natažený Grand C-Max v tomto provedení dostupný není.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Ojetý Ford C-Max/Grand C-Max: Druhá generace neuspěla. Zaslouženě? Ojetý Ford C-Max/Grand C-Max: Druhá generace neuspěla. Zaslouženě?

Už v předchozí generaci platil C-Max za trochu…

Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodinně založená dvojčata Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodinně založená dvojčata

Dvojice MPV značky Ford zamířila do testů organizace Euro…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…