Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce

David Bureš
Diskuze (6)
Nová verze kompaktního MPV od Fordu má sice Sport v názvu, z hlediska motorů ale moc sportovní není. Mimo jiné nabídne tříválec s vypínáním jednoho válce.

Velkoprostorové automobily dnes už Evropany tolik netáhnou, dávají raději přednost různým crossoverům a SUV. Patrné je to i na výsledcích Ford C-Max, jehož evropské prodeje loni meziročně klesly o 17 %. Ford chce ale zájem o toto MPV oživit, a tak ho uvádí v nové verzi Sport.

Ford C-Max Sport tak má poskytnout to, co si s velkoprostorovými automobily často nespojíme – více stylu. Vyjádřeno je to v tomto případě černě lakovanými detaily karoserie, ať už kryty vnějších zpětných zrcátek nebo střechou. Černě orámovaná jsou také světla.

Naopak dolní část nárazníku nebo boční prahy jsou lakovány barvou karoserie. Specialitou je i výraznější střešní spoiler nebo výrazná 17palcová kola z lehkých slitin, které alternativně mohou nahradit osmnáctky.

Sportovním stylem je okořeněn také interiér, kde najdete sportovní volant nebo sportovní sedačky. Všech pět sedadel je čalouněno odolným materiálem, který je schopný si poradit snad se vším, co na něj dětští pasažéři hodí. Kombinuje černou barvu s šedým prošíváním.

To je však ze sportovních prvků vlastně všechno, konkrétně nabídka motorů rozhodně není omezena jen na nejsilnější verze. K dispozici je tak i nový litrový tříválec s vypínáním jednoho válce, C-Max Sport tak zvládne jezdit jen na dva válce. Systém zvládne vypnout nebo sepnout válec za pouhých 14 milisekund, což je dvacetkrát rychleji než mrknutí oka, přičemž speciální řešení potlačují vibrace, aby o tomto kroku posádka vlastně vůbec nevěděla.

K dispozici budou dvě verze 1.0 EcoBoost, a to s výkonem 73 kW, respektive 92 kW. Obě budou nově vybaveny filtrem pevných částic, který se v souvislosti s přísnějšími emisními normami stávají stále častějším řešením i u benzinových agregátů. Spárovány budou s šestistupňovým manuálem.

Dále bude k dispozici zážehový motor 1.5 EcoBoost ve verzích se 110 kW a 132 kW, přičemž slabší z nich nabídne výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem, zatímco u toho silnějšího bude samočinná převodovka standardem. Turbodiesely pak zastoupí 1.5 TDCi s novým systémem selektivní katalytické redukce pro snížení emisí dusíku a 2.0 TDCi. Patnáctistovka nabídne výběr mezi 70 kW a 88 kW, zatímco dvoulitr mezi 110 kW a 125 kW.

Na českém trhu je v tuto chvíli C-Max Sport dostupný pouze s dvěma motory. Tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) s manuálem pořídíte za 473.990 korun, 1.5 EcoBoost (110 kW) s manuálem za 504.990 korun. Výbava zahrnuje mlhovky, zadní parkovací čidla, dešťový a světelný senzor, multimediální systém SYNC nebo manuální klimatizaci. Natažený Grand C-Max v tomto provedení dostupný není.

David Bureš
Diskuze (6)
7. 5. 2018 21:13
Re: MPV
Zase kecas jak tele. Disely maji milionkrat vetsi servisni narocnost a furt se najdou zeme, kde je 80% dieselu. Vsechny moderni trivalce jsou prikladne spolehlive. Zadny nema chronickou nemoc. A pokud myslis DPF, tak 150euro za mini fltrik pro benzinu nikoho v ojetine nezruinuje - pokud chces, tak je to cena repase jednoho vstrikovace, ktery usetris proti 4hrnku u dieselu. A navic ten filtr se tam bude jenom poflakovat, beznin nekouri jak diesel, ktery ucpe obrovsky hrnec klidne za 300km a nevratne ho zaplni za 100-250tisickm.
7. 5. 2018 20:03
Re: MPV
To je pravda, dost nesmyslná kombinace, na druhou stranu ta 1.5 turbobenzín 110 kW za půl mega mi přijde jako fér nabídka.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2018 17:23
Re: MPV
Ne, nemám strach o výkon.
První tři roky a tak cca 120 tis km to pojede slušně. Teda kromě těch servisních nákladů. Pak se přidají náklady na opravy, které to celé pošlu do šrotu.
Možná OK pro firmy... ale auto typu C_Max bylo původně myšlený pro rodiny. Děti, dovolená, a tak.

A na 18" kolech se pěkně vytřesou... a cena za sadu pneumatik? Asi tak dvojnásobná, než by byla na 16"... o tom, že někde škrtneš o obrubník raději ani nepřemýšlím.
7. 5. 2018 16:08
Re: MPV
Niekomu to proste staci. Su ludia co jazdia pomaly a pre takych v pohode. Svizne to pojde len velmi tazko, ale sto koni nebude mat problem to auto robehnut.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2018 15:31
Re: MPV
Ale jo, sluší... ale k čemu je "rodinné" auto, s litrovým tříválcem, navíc odpojujícím jeden z nich, s filtrem pevných částic... a na 18" kolech?!

:-(

Asi fakt stárnu...