Elektro pod půl mega a sériový hybrid. Nová značka Stellantisu má české ceny
V záplavě nových čínských automobilek z Číny trochu vyčnívá Leapmotor, který má za sebou silný evropský koncern Stellantis. Nově je dostupný na českém trhu, a zveřejněny byly i ceny.
V roce 2023 koncern Stellantis, vzniklý spojením PSA a FCA, zakoupil 20 % podíl v čínském startupu Leapmotor. Kromě toho také s Číňany založil nový společný podnik Leapmotor International, ve kterém má s 51 % Stellantis kontrolní podíl. Díky tomu se Evropané dostali k výhradním právům na prodej vozů Leapmotor mimo Čínu, a dnes se nabízejí na mnohých trzích v Evropské unii. Letos Leapmotor oficiálně vstoupil také k nám; prodeje zde má na starosti skupina Emil Frey. Začátkem léta byl spuštěn prodej, a objevily se ceníky prvních dvou modelů.
Menší a levnější T03, dlouhý jen 3,6 metru, nabízí baterii s kapacitou 37,3 kWh, která má stačit na kombinovaný dojezd až 265 kilometrů. Elektromotor má výkon 70 kW a pohání přední kola. Baterii je možné dobíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 48 kW, dojezd dle WLTP je 265 km. Na českém trhu je dostupný v jedné verzi s cenou 470.000 Kč. Auto se chvíli vyrábělo v Polsku, kde muselo z politických důvodů skončit. Momentálně se plánuje výroba ve španělské továrně Stellantisu, kde by měly vznikat i další modely této značky nabízené v Evropě.
Leapmotor C10 je elektrické SUV, velikostí odpovídající zhruba Škodě Kodiaq. V Česku nabízí pohon zadních kol o výkonu 160 kW a LFP baterii s kapacitou 69,9 kWh, kterou lze dobíjet výkonem 84 kW. Dostupné jsou dvě výbavy; u základní je akční cena 890.000 Kč a standardní 940.000 Kč. Vyšší výbava Design, která přidává třeba výhřev a odvětrávání předních sedaček, ambientní osvětlení, elektricky otvírané páté dveře nebo výhřev volantu, je v akci za 930.000 Kč a standardně za 980.000 Kč.
Zajímavostí je EREV verze, což je na našem trhu stále docela unikum. Sériový hybrid kombinuje 28,4 kWh LFP baterii a spalovací čtyřválcovou patnáctistovkou pod přední kapotou. Výkon elektromotoru je 158 kW, nádrž má 50 litrů a kombinovaný dojezd je 974 km, na elektřinu má ujet 145 kilometrů. Ceny základu i vyššího Designu jsou totožné s čistě elektrickou verzí. Příplatková výbava v ceníku není; připlatit se dá 20.000 Kč za lakování, základní zelený lak je v ceně.
Na českém webu je už i nový model B10, který velikostně míří třeba na Škodu Enyaq. Stejně jako ona má pohon zadních kol a na výběr z LFP baterií o kapacitě 56,2 nebo 67,1 kWh; REV verze u tohoto modelu není. Motor má dle verze výkon 132 kW nebo 160 kW, a auto slibuje nabití ze 30 % do 80 % za 20 minut u obou baterií. Jestli se k nám dostanou obě varianty, nebo stejně jako u C10 jen ta výkonnější, zatím z webu není zřejmé.
V Číně už má Leapmotor další čtyři modely, které by se tu potenciálně měly objevit. Letos automobilka zahájila spolupráci s koncernem FAW a jeho značkou Hongqi, která se také nově začala prodávat v Česku. Nový model Hongqi by měl využít techniku Leapmotoru B10 a nabídnout elektrickou i REV verzi. Výroba má začít v druhé polovině příštího roku a zamířit na exportní trhy, tedy i k nám.

Zdroj: Leapmotor, zdroj foto: Leapmotor, zdroj videa: Leapmotor