Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu
Ford aktualizovaný EcoSport pro Evropu představil poprvé na letošním březnovém autosalonu a nyní nabízí novou sérii snímků provedení pro starý kontinent, které doplňuje informacemi o provedených úpravách, technice i výbavě.
Hlavní odlišností evropského EcoSportu od mimoevropského provedení je sejmutí rezervního kola z pátých dveří. Toto řešení se v Evropě údajně setkalo s vlnou kritiky ohledně zhoršeného přístupu do zavazadlového prostoru. Ford jej proto nahradil sadou na opravu pneumatik.
Další viditelné změny se odehrály v interiéru, v němž je použit nový volant s menší počtem tlačítek. Standardem se stává regulace podsvícení přístrojů i palubní desky a tubusy rychloměru i otáčkoměru mají chromované orámování, které je použito i na ovládačích elektrického stahování oken.
Pro vozy se stupněm výbavy Titanium bude standardem kožené čalounění sedadel a pro všechny verze má být na přání dostupný zimní paket, jehož součástí budou vyhřívaná přední sedadla, vnější zpětná zrcátka a čelní sklo. Později se má v nabídce objevit i satelitní navigace a parkovací kamera.
Vozy, v jejichž výbavě bude systém SYNC budou disponovat čtyřpalcovým barevným displejem na středové konzole. Ve všech nových EcoSportech pak má být upravena páka ruční brzdy, aby se zlepšil přístup k ní i její ovládání.
Ford EcoSport pro Evropu má vedle změn ve výbavě nabídnout díky silnější zvukové izolaci i kvalitnější odhlučnění a rovněž lepší jízdní vlastnosti. Konstruktéři zapracovali na zavěšení, konkrétně torzní příčce zadní nápravy a rovněž upravili odpružení. Vůz je nižší o 10 mm a rovněž dostal optimalizovaný stabilizační systém, jakož i elektromechanický posilovač řízení.
Paleta zážehových pohonných jednotek nabídne 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW (125 k) a spotřebou paliva 5,4 l benzinu na 100 km nebo 1,5-litrový Ti-VCT, u nějž Ford uvádí spotřebu 6,3 l benzinu na 100 km. Zájemce o vznětový agregát uspokojí 1.5 TDCI s výkonem 70 kW (95 k) a spotřebou 4,4 l nafty na 100 km.
V souvislosti s úpravami modelu EcoSport pro evropský trh Ford připomíná, že začátkem roku 2016 hodlá rozšířit svou nabídku SUV na starém kontinentu ještě o model Edge.