Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Ford představuje finální provedení modelu EcoSport, jehož prodej se má na evropských trzích rozběhnout do konce letošního roku.

Ford aktualizovaný EcoSport pro Evropu představil poprvé na letošním březnovém autosalonu a nyní nabízí novou sérii snímků provedení pro starý kontinent, které doplňuje informacemi o provedených úpravách, technice i výbavě.

Hlavní odlišností evropského EcoSportu od mimoevropského provedení je sejmutí rezervního kola z pátých dveří. Toto řešení se v Evropě údajně setkalo s vlnou kritiky ohledně zhoršeného přístupu do zavazadlového prostoru. Ford jej proto nahradil sadou na opravu pneumatik.

Další viditelné změny se odehrály v interiéru, v němž je použit nový volant s menší počtem tlačítek. Standardem se stává regulace podsvícení přístrojů i palubní desky a tubusy rychloměru i otáčkoměru mají chromované orámování, které je použito i na ovládačích elektrického stahování oken.

Pro vozy se stupněm výbavy Titanium bude standardem kožené čalounění sedadel a pro všechny verze má být na přání dostupný zimní paket, jehož součástí budou vyhřívaná přední sedadla, vnější zpětná zrcátka a čelní sklo. Později se má v nabídce objevit i satelitní navigace a parkovací kamera.

Vozy, v jejichž výbavě bude systém SYNC budou disponovat čtyřpalcovým barevným displejem na středové konzole. Ve všech nových EcoSportech pak má být upravena páka ruční brzdy, aby se zlepšil přístup k ní i její ovládání.

Ford EcoSport pro Evropu má vedle změn ve výbavě nabídnout díky silnější zvukové izolaci i kvalitnější odhlučnění a rovněž lepší jízdní vlastnosti. Konstruktéři zapracovali na zavěšení, konkrétně torzní příčce zadní nápravy a rovněž upravili odpružení. Vůz je nižší o 10 mm a rovněž dostal optimalizovaný stabilizační systém, jakož i elektromechanický posilovač řízení.

Paleta zážehových pohonných jednotek nabídne 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW (125 k) a spotřebou paliva 5,4 l benzinu na 100 km nebo 1,5-litrový Ti-VCT, u nějž Ford uvádí spotřebu 6,3 l benzinu na 100 km. Zájemce o vznětový agregát uspokojí 1.5 TDCI s výkonem 70 kW (95 k) a spotřebou 4,4 l nafty na 100 km.

V souvislosti s úpravami modelu EcoSport pro evropský trh Ford připomíná, že začátkem roku 2016 hodlá rozšířit svou nabídku SUV na starém kontinentu ještě o model Edge.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
2. 7. 2015 23:02
Designová tragédie
Opravdu by mě zajímalo, kdo si troufne se v něčem takovém ukázat >:D Proti "Ecosportu" (to je ale opravdu zoufalý název, že?) je i Fusion velmi elegantní auto!
2. 7. 2015 17:23
Proč ?
Forda mám rád, ale tohle je příšernost. Jen pro srovnání doporučuji kouknout na povedený, jednoduchý, čistý design nové Vitary, či Hyundai Creta ...
Avatar - pumpkin
2. 7. 2015 17:21
Niekomu ušiel vlak...
Ďalšia automobilka, ktorá zaspala boom malých crossoverov a teraz sa to snaží improvizovane dohnať cez brazílsky model. Sedel som v tom pred dvoma rokmi keď to bolo len v nejakej druhej finálnej verzii a s tou cenovkou to bol teda otras. Dvierka pred radiacou pákou mi ostali v ruke, paráda. Toto na fotkách už skôr vyzerá ako facelift a rozlúčková edícia v jednom.
2. 7. 2015 17:02
Re: kufr
Prašť jako uhoď.
Keď sa budú otvárať naopak, tak ich vodič síce nebude obiehať, ale bude mať problém ich obísť s nákladom v rukách. Alebo všetko poukladá na zem, zabuchne a potom pohodlnne odkráča aj s nákupom.
Má to však tú výhodu, že ich môže zabuchnúť nohou, čo je pri japonských pántoch akosi komplikované. ;-)
2. 7. 2015 16:52
Re: trosku zvlastne auticko
... asi ako Fabia 1.0 MPI so vznostným názvom Monte Carlo.