25.4. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ford Fiesta ST přichází na český trh: Který je nejzajímavější prvek příplatkové výbavy?

 

Současná generace Fiesty je na trhu od loňského roku. V tom letošním ji výrobce obohatil o sportovní verzi ST. Pod kapotou má sice „jen“ přeplňovaný tříválec, avšak celek doplňuje mimořádný podvozek. Co nabízí oproti předchůdci?

Že nová generace Fiesty ST dostane přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost se vědělo dávno před premiérou vozu. Nyní je vše již potvrzeno, včetně toho, že novinka nabídne standardně výkon 147 kW, tedy rovných 200 koní. Předchozí standardní Fiestu ST poháněl přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru EcoBoost s výkonem 134 kW. Rovných 200 koní (147 kW) vůz nabízel pouze v edici ST200, která vyjela až v roce 2016. Kromě přímého vstřikování je u nového motoru zajímavostí možnost deaktivovat jeden válec. To přináší snížení spotřeby paliva, ovšem konkrétní hodnoty zatím k dispozici nejsou. Pouze lakonické konstatování, že novinka je až o 11 procent úspornější, než předchůdce.

Nový tříválec bychom proto určitě nechápali jako nějakou nevýhodu novinky. Když už nic, tak minimálně s ohledem na diskutabilní spolehlivost čtyřválce 1.6 EcoBoost, se jedná o krok správným směrem.

Na českém trhu je novinka „k mání“ za konkurence schopnou cenu. Nabízí se ve dvou karosářských verzích. Třídveřový hatchback startuje na částce 522.990 korun, příplatek za pět dveří činí rovných 15.000 korun. Standardní výbava je bohatá, byť třeba samočinná klimatizace je dispozici pouze za příplatek 3.400 korun.

Zvolte si režim

Novinkou je u Fiesty ST možnost zvolit tři režimy auta. Pro normální ježdění se hodí nastavení Normal. Pro sportovnější jízdu lze auto přepnout do módu Sport. Při něm se změní mapa ovládání pedálu akcelerace, stejně jako posilovače řízení elektromechanického typu. Ve výfuku se navíc otevře klaka, čímž se zintenzivní zvuk motoru.

Ford Fiesta ST: První jízdní dojmy

Vrchol sportovního ježdění nabízí režim Track. V něm dojde k deaktivaci protiprokluzového systému a současně k přepnutí stabilizačního systému ESC do sportovního režimu, kdy zasahuje později a nechá tedy vše déle na řidiči. Kromě sportovního režimu nabízí ESC ještě možnost jej plně deaktivovat, což je v dnešní době docela unikum.

Obětujte 25.000 korun

Tím nejzajímavějším je ovšem na nové Fiestě ST podvozek. Když opomeneme extrémně strmé řízení s převodem ve střední poloze pouhých 12,0:1, pak ta první novinka se ukrývá na zadní nápravě. Ta je sice řešena torzní příčkou, avšak využívá inovativní vinuté pružiny. Ty si Ford nechal dokonce patentovat, přičemž dle prvních informací je jejich vinutí poněkud komplikovaněji řešeno, než jak jsme zvyklí. Tímto se dosáhlo nebývalé progrese v tuhosti pružiny. Poprvé tudíž nejsou obě pružiny zadní nápravy záměnné, ale liší se pro levou a pravou stranu. S novými pružinami plně korespondují tlumiče od Tenneco. Vpředu se dvěma plášti, vzadu postačí verze s jedním pláštěm.

Druhou novinkou je možnost objednat si samosvorný diferenciál. Pokud opomeneme starší limitovanou edici Opel Corsa OPC Nürburgring Edition, nějak nás nenapadá, které jiné auto segmentu B toto nabízí. Corsa ale používala lamelový samosvorný diferenciál, podobně jako Astra OPC, zatímco Fiesta ST využívá diferenciál Quaife, dosud známý z Focusu RS prvních dvou generací. Jde o modifikaci šroubového diferenciálu, citlivého na rozdíly momentů (torsen).

Pokud po něm zatoužíte, znamená to přihodit 25.000 korun v rámci balíčku „Sada Performance“. Kromě toho v něm dále získáte systém Launch Control, umožňující co možná nejrychlejší rozjetí vozu s optimálním využitím výkonu motoru a dále světelnou indikaci změny převodového stupně při dosažení nejvyšších otáček motoru.

Příplatkový samosvorný diferenciál doplňuje jeho elektronickou náhražku TVC (Torque Vectoring Control), která je na Fistě ST standardem. Novou Fiestu ST je možné již nyní objednat u autorizovaných prodejců značky Ford. Jen dodáváme, že vůz dosahuje maximální rychlosti 232 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,5 sekundy. Budoucí majitelé se tedy mají rozhodně na co těšit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Future Port Prague i letos přivítá hvězdné řečníky a top inovace Future Port Prague i letos přivítá hvězdné řečníky a top inovace

Praha se v září znovu stane evropským epicentrem…

Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze

Zahraniční média si dnes povšimla mlčení prezidenta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh

Jde o nejdéle používaný tank na světě, pořád drží rekord…

 



Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 



 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Včera

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

 

iSport.cz

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych se měnil

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych…

Málokde v extralize foukal přes léto takový vítr jako v Hradci. Nový je trenér, vyměnila se velká část týmu a…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…