25.4. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ford Fiesta ST přichází na český trh: Který je nejzajímavější prvek příplatkové výbavy?

 

Současná generace Fiesty je na trhu od loňského roku. V tom letošním ji výrobce obohatil o sportovní verzi ST. Pod kapotou má sice „jen“ přeplňovaný tříválec, avšak celek doplňuje mimořádný podvozek. Co nabízí oproti předchůdci?

Že nová generace Fiesty ST dostane přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost se vědělo dávno před premiérou vozu. Nyní je vše již potvrzeno, včetně toho, že novinka nabídne standardně výkon 147 kW, tedy rovných 200 koní. Předchozí standardní Fiestu ST poháněl přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru EcoBoost s výkonem 134 kW. Rovných 200 koní (147 kW) vůz nabízel pouze v edici ST200, která vyjela až v roce 2016. Kromě přímého vstřikování je u nového motoru zajímavostí možnost deaktivovat jeden válec. To přináší snížení spotřeby paliva, ovšem konkrétní hodnoty zatím k dispozici nejsou. Pouze lakonické konstatování, že novinka je až o 11 procent úspornější, než předchůdce.

Nový tříválec bychom proto určitě nechápali jako nějakou nevýhodu novinky. Když už nic, tak minimálně s ohledem na diskutabilní spolehlivost čtyřválce 1.6 EcoBoost, se jedná o krok správným směrem.

Na českém trhu je novinka „k mání“ za konkurence schopnou cenu. Nabízí se ve dvou karosářských verzích. Třídveřový hatchback startuje na částce 522.990 korun, příplatek za pět dveří činí rovných 15.000 korun. Standardní výbava je bohatá, byť třeba samočinná klimatizace je dispozici pouze za příplatek 3.400 korun.

Zvolte si režim

Novinkou je u Fiesty ST možnost zvolit tři režimy auta. Pro normální ježdění se hodí nastavení Normal. Pro sportovnější jízdu lze auto přepnout do módu Sport. Při něm se změní mapa ovládání pedálu akcelerace, stejně jako posilovače řízení elektromechanického typu. Ve výfuku se navíc otevře klaka, čímž se zintenzivní zvuk motoru.

Ford Fiesta ST: První jízdní dojmy

Vrchol sportovního ježdění nabízí režim Track. V něm dojde k deaktivaci protiprokluzového systému a současně k přepnutí stabilizačního systému ESC do sportovního režimu, kdy zasahuje později a nechá tedy vše déle na řidiči. Kromě sportovního režimu nabízí ESC ještě možnost jej plně deaktivovat, což je v dnešní době docela unikum.

Obětujte 25.000 korun

Tím nejzajímavějším je ovšem na nové Fiestě ST podvozek. Když opomeneme extrémně strmé řízení s převodem ve střední poloze pouhých 12,0:1, pak ta první novinka se ukrývá na zadní nápravě. Ta je sice řešena torzní příčkou, avšak využívá inovativní vinuté pružiny. Ty si Ford nechal dokonce patentovat, přičemž dle prvních informací je jejich vinutí poněkud komplikovaněji řešeno, než jak jsme zvyklí. Tímto se dosáhlo nebývalé progrese v tuhosti pružiny. Poprvé tudíž nejsou obě pružiny zadní nápravy záměnné, ale liší se pro levou a pravou stranu. S novými pružinami plně korespondují tlumiče od Tenneco. Vpředu se dvěma plášti, vzadu postačí verze s jedním pláštěm.

Druhou novinkou je možnost objednat si samosvorný diferenciál. Pokud opomeneme starší limitovanou edici Opel Corsa OPC Nürburgring Edition, nějak nás nenapadá, které jiné auto segmentu B toto nabízí. Corsa ale používala lamelový samosvorný diferenciál, podobně jako Astra OPC, zatímco Fiesta ST využívá diferenciál Quaife, dosud známý z Focusu RS prvních dvou generací. Jde o modifikaci šroubového diferenciálu, citlivého na rozdíly momentů (torsen).

Pokud po něm zatoužíte, znamená to přihodit 25.000 korun v rámci balíčku „Sada Performance“. Kromě toho v něm dále získáte systém Launch Control, umožňující co možná nejrychlejší rozjetí vozu s optimálním využitím výkonu motoru a dále světelnou indikaci změny převodového stupně při dosažení nejvyšších otáček motoru.

Příplatkový samosvorný diferenciál doplňuje jeho elektronickou náhražku TVC (Torque Vectoring Control), která je na Fistě ST standardem. Novou Fiestu ST je možné již nyní objednat u autorizovaných prodejců značky Ford. Jen dodáváme, že vůz dosahuje maximální rychlosti 232 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,5 sekundy. Budoucí majitelé se tedy mají rozhodně na co těšit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

Ford Fiesta přichází v další verzi. Nákladní! Se sportovním stylem... Ford Fiesta přichází v další verzi. Nákladní! Se sportovním stylem...

Užitková Fiesta Van je součástí nabídky tohoto malého…

 



 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka Tereza strach?

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka…

Velmi otevřená zpověď, která má ale i nadále svá tajemná místa! Tereza H. (22), která je v Pákistánu obviněná z…

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…