25.4. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ford Fiesta ST přichází na český trh: Který je nejzajímavější prvek příplatkové výbavy?

 

Současná generace Fiesty je na trhu od loňského roku. V tom letošním ji výrobce obohatil o sportovní verzi ST. Pod kapotou má sice „jen“ přeplňovaný tříválec, avšak celek doplňuje mimořádný podvozek. Co nabízí oproti předchůdci?

Že nová generace Fiesty ST dostane přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost se vědělo dávno před premiérou vozu. Nyní je vše již potvrzeno, včetně toho, že novinka nabídne standardně výkon 147 kW, tedy rovných 200 koní. Předchozí standardní Fiestu ST poháněl přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru EcoBoost s výkonem 134 kW. Rovných 200 koní (147 kW) vůz nabízel pouze v edici ST200, která vyjela až v roce 2016. Kromě přímého vstřikování je u nového motoru zajímavostí možnost deaktivovat jeden válec. To přináší snížení spotřeby paliva, ovšem konkrétní hodnoty zatím k dispozici nejsou. Pouze lakonické konstatování, že novinka je až o 11 procent úspornější, než předchůdce.

Nový tříválec bychom proto určitě nechápali jako nějakou nevýhodu novinky. Když už nic, tak minimálně s ohledem na diskutabilní spolehlivost čtyřválce 1.6 EcoBoost, se jedná o krok správným směrem.

Na českém trhu je novinka „k mání“ za konkurence schopnou cenu. Nabízí se ve dvou karosářských verzích. Třídveřový hatchback startuje na částce 522.990 korun, příplatek za pět dveří činí rovných 15.000 korun. Standardní výbava je bohatá, byť třeba samočinná klimatizace je dispozici pouze za příplatek 3.400 korun.

Zvolte si režim

Novinkou je u Fiesty ST možnost zvolit tři režimy auta. Pro normální ježdění se hodí nastavení Normal. Pro sportovnější jízdu lze auto přepnout do módu Sport. Při něm se změní mapa ovládání pedálu akcelerace, stejně jako posilovače řízení elektromechanického typu. Ve výfuku se navíc otevře klaka, čímž se zintenzivní zvuk motoru.

Ford Fiesta ST: První jízdní dojmy

Vrchol sportovního ježdění nabízí režim Track. V něm dojde k deaktivaci protiprokluzového systému a současně k přepnutí stabilizačního systému ESC do sportovního režimu, kdy zasahuje později a nechá tedy vše déle na řidiči. Kromě sportovního režimu nabízí ESC ještě možnost jej plně deaktivovat, což je v dnešní době docela unikum.

Obětujte 25.000 korun

Tím nejzajímavějším je ovšem na nové Fiestě ST podvozek. Když opomeneme extrémně strmé řízení s převodem ve střední poloze pouhých 12,0:1, pak ta první novinka se ukrývá na zadní nápravě. Ta je sice řešena torzní příčkou, avšak využívá inovativní vinuté pružiny. Ty si Ford nechal dokonce patentovat, přičemž dle prvních informací je jejich vinutí poněkud komplikovaněji řešeno, než jak jsme zvyklí. Tímto se dosáhlo nebývalé progrese v tuhosti pružiny. Poprvé tudíž nejsou obě pružiny zadní nápravy záměnné, ale liší se pro levou a pravou stranu. S novými pružinami plně korespondují tlumiče od Tenneco. Vpředu se dvěma plášti, vzadu postačí verze s jedním pláštěm.

Druhou novinkou je možnost objednat si samosvorný diferenciál. Pokud opomeneme starší limitovanou edici Opel Corsa OPC Nürburgring Edition, nějak nás nenapadá, které jiné auto segmentu B toto nabízí. Corsa ale používala lamelový samosvorný diferenciál, podobně jako Astra OPC, zatímco Fiesta ST využívá diferenciál Quaife, dosud známý z Focusu RS prvních dvou generací. Jde o modifikaci šroubového diferenciálu, citlivého na rozdíly momentů (torsen).

Pokud po něm zatoužíte, znamená to přihodit 25.000 korun v rámci balíčku „Sada Performance“. Kromě toho v něm dále získáte systém Launch Control, umožňující co možná nejrychlejší rozjetí vozu s optimálním využitím výkonu motoru a dále světelnou indikaci změny převodového stupně při dosažení nejvyšších otáček motoru.

Příplatkový samosvorný diferenciál doplňuje jeho elektronickou náhražku TVC (Torque Vectoring Control), která je na Fistě ST standardem. Novou Fiestu ST je možné již nyní objednat u autorizovaných prodejců značky Ford. Jen dodáváme, že vůz dosahuje maximální rychlosti 232 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,5 sekundy. Budoucí majitelé se tedy mají rozhodně na co těšit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Fordy Fiesta ST v Mostě: Tříválec vs. čtyřválec. Kdo bude rychlejší? Fordy Fiesta ST v Mostě: Tříválec vs. čtyřválec. Kdo bude rychlejší?

Vzali jsme do Mostu novou Fiestu ST. Společnost jí dělala…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…