Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

 
 

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo. Jeho výroba byla nyní zahájena v továrně v Chennai.

Ford Figo není ovšem ničím jiným než důkladně modernizovanou Fiestou minulé generace. Její příď byla výrazně přepracována, změnou prošly maska, nárazník, světlomety, kapota a blatníky. Nové je i zadní výklopné víko se zajímavě tvarovaným zadním sklem. Na indické poměry je však v Evropě již vyběhlý model veskrze moderní, přitom jeho cena nemá být nijak přemrštěná. Segment B, tedy malé vozy, je navíc ve druhé nejlidnatější zemi na světě největší.

Podle marketingových expertů je typickým zákazníkem pro tento automobil muž, který překročil 25 let věku, je již profesionálně poměrně úspěšný, ale zároveň stále velmi ambiciózní. Je čerstvě ženatý, zatím bezdětný, žije s rodiči nebo ve velké rodině a snaží se skloubit tuto část svého bytí s prací.

Dost marketingu, pojďme se podívat na použitou techniku. Pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l, který se spolu s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou IB5 vyrábí také v Chennai. Motor byl upraven pro spalování benzinu s nízkým oktanovým číslem 88. V nabídce je ale také turbodiesel Duratorq TDCi objemu 1,4 l.

Podvozek s rozvorem náprav 2489 mm a rozchodem kol 1474 mm vpředu a 1444 mm vzadu byl přizpůsoben provozu na ne vždy kvalitních indických silnicích. Světlá výška činí 168 mm, Ford udává dokonce i nájezdové úhly, které jsou běžnou součástí technických specifikací terénních vozů – vpředu 21,6o, vzadu 32,5o. Při zkouškách projel automobil brodem o hloubce přes půl metru bez jakékoli újmy. V Indii se budou hodit i krátké převisy, které nedosahují ani 0,7 m.

Zavěšení obstarávají vpředu vzpěry McPherson s rameny ve tvaru písmene A, které spolu s hydraulickým hřebenovým řízením spočívají na tuhém pomocném rámu. Jsou schopny se pohybovat v rozmezí 170 mm! Zadní náprava je kliková s vlečenými rameny, tlumiče byly zdvojeny.

Brzdy jsou vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu najdeme bubny. Kotouče jsou různé velikosti, levné verze Figa totiž nemají ABS ani elektronický distributor brzdné síly. Již zmíněné řízení ovšem nepostrádá posilovač. Nádrž pojme 45 l paliva, pokud je k dispozici již pouze rezerva (vydrží asi 80 km), rozsvítí se kontrolka, tedy hladové oko. Pro řidiče v bývalé britské kolonii zřejmě funkce ne zcela běžná.

Indická Fiesta alias Figo je 3795 mm dlouhá, 1680 mm široká a 1427 mm vysoká. Ford se chlubí její pětimístnou obsaditelností. Bude k mání ve třech výbavách, ta nejluxusnější bude obsahovat i bezdrátové připojení Bluetooth a konektor pro iPod. Všem ale budou muset stačit čtrnáctipalcová kola s pneumatikami 175/65 R14, stupně Mid a High budou mít navíc plastové kryty.

Investice do přestavby továrny na výrobu automobilů i jejich motorů v Chennai spolykaly 500 milionů dolarů. Její kapacita narostla na 200 tisíc vozů ročně. Figo se bude dokonce i vyvážet, ovšem do zemí asijsko-pacifického regionu a také do Jižní Afriky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Ford Fiesta ST 2.0 16V Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Ford Fiesta ST 2.0 16V

"Učaruje vám její vzhled i zvuk a zážitky s ní se vám…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Dnes 19:50

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené Brno i tak slavilo

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené…

Těchto tří bodů si budou fotbalisté Zbrojovky hodně vážit. Proti Teplicím museli hrát 50 minut o deseti, protože…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…