Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo. Jeho výroba byla nyní zahájena v továrně v Chennai.

Ford Figo není ovšem ničím jiným než důkladně modernizovanou Fiestou minulé generace. Její příď byla výrazně přepracována, změnou prošly maska, nárazník, světlomety, kapota a blatníky. Nové je i zadní výklopné víko se zajímavě tvarovaným zadním sklem. Na indické poměry je však v Evropě již vyběhlý model veskrze moderní, přitom jeho cena nemá být nijak přemrštěná. Segment B, tedy malé vozy, je navíc ve druhé nejlidnatější zemi na světě největší.

Podle marketingových expertů je typickým zákazníkem pro tento automobil muž, který překročil 25 let věku, je již profesionálně poměrně úspěšný, ale zároveň stále velmi ambiciózní. Je čerstvě ženatý, zatím bezdětný, žije s rodiči nebo ve velké rodině a snaží se skloubit tuto část svého bytí s prací.

Dost marketingu, pojďme se podívat na použitou techniku. Pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l, který se spolu s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou IB5 vyrábí také v Chennai. Motor byl upraven pro spalování benzinu s nízkým oktanovým číslem 88. V nabídce je ale také turbodiesel Duratorq TDCi objemu 1,4 l.

Podvozek s rozvorem náprav 2489 mm a rozchodem kol 1474 mm vpředu a 1444 mm vzadu byl přizpůsoben provozu na ne vždy kvalitních indických silnicích. Světlá výška činí 168 mm, Ford udává dokonce i nájezdové úhly, které jsou běžnou součástí technických specifikací terénních vozů – vpředu 21,6o, vzadu 32,5o. Při zkouškách projel automobil brodem o hloubce přes půl metru bez jakékoli újmy. V Indii se budou hodit i krátké převisy, které nedosahují ani 0,7 m.

Zavěšení obstarávají vpředu vzpěry McPherson s rameny ve tvaru písmene A, které spolu s hydraulickým hřebenovým řízením spočívají na tuhém pomocném rámu. Jsou schopny se pohybovat v rozmezí 170 mm! Zadní náprava je kliková s vlečenými rameny, tlumiče byly zdvojeny.

Brzdy jsou vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu najdeme bubny. Kotouče jsou různé velikosti, levné verze Figa totiž nemají ABS ani elektronický distributor brzdné síly. Již zmíněné řízení ovšem nepostrádá posilovač. Nádrž pojme 45 l paliva, pokud je k dispozici již pouze rezerva (vydrží asi 80 km), rozsvítí se kontrolka, tedy hladové oko. Pro řidiče v bývalé britské kolonii zřejmě funkce ne zcela běžná.

Indická Fiesta alias Figo je 3795 mm dlouhá, 1680 mm široká a 1427 mm vysoká. Ford se chlubí její pětimístnou obsaditelností. Bude k mání ve třech výbavách, ta nejluxusnější bude obsahovat i bezdrátové připojení Bluetooth a konektor pro iPod. Všem ale budou muset stačit čtrnáctipalcová kola s pneumatikami 175/65 R14, stupně Mid a High budou mít navíc plastové kryty.

Investice do přestavby továrny na výrobu automobilů i jejich motorů v Chennai spolykaly 500 milionů dolarů. Její kapacita narostla na 200 tisíc vozů ročně. Figo se bude dokonce i vyvážet, ovšem do zemí asijsko-pacifického regionu a také do Jižní Afriky.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - stevosk
11. 3. 2010 22:18
Re: Ako stvorené.
Veď ja len pre informáciu. Ostatne menšie vozy majú lepšie akcie na Slovensku (napr. Fiesta za 12 000 v absolútnej plnke bez kože), ale v tých veľkých je to lepšie v ČR viď. akcia na Lagunu (2.0 benzín) za 17300 Eur.
11. 3. 2010 19:39
Re: Ako stvorené.
Octavia je kapitola sama osebe. U Forda som bol pred spomínanou akciou, tá je dosť nová, nie?
Avatar - stevosk
11. 3. 2010 16:39
Re: Ako stvorené.
Toto ti veľmi neuverím, nakoľko ford má celkom fajn akciový cenník na Focusa. V slabšej výbave s 1.6 výjde iba 14 000 eur a skoro v plnke ho dostaneš s 1.8 TDCI za 18 500 eur(elektróny sú už vo výbave). Ak si to porovnáš napr. s cenou Octavie kombi 2.0 TDI v obdobnej výbave a úvidíš celkom iné cenové relácie. Druhá vec je, že v ČR za túto cenu kúpiš Lagunu s 2.0 benzínom a si o triedu vyššie.

akciový cenník Ford Focus kombi: [odkaz]
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2010 15:43
docela dobry
jako FL slusny...
11. 3. 2010 11:42
Re: Ako stvorené.
Tak neviem, kde si bol, všetko čo mi na kombíkového Focusa v BA ponúkli, bola zľava 1150 € z cenníkovej ceny, konečná cena s dieslom 1,8 niečo vyše 19.000,- € je v dnešnej dobe dosť silná káva, pritom navrch sú v cene len elektróny, popolník a metalíza... :no: