Ford: Každý čtvrtý prodaný Focus má motor 1,0 EcoBoost
V 19 evropských státech si během letošního dubna více než 4.700 zákazníků objednalo Ford Focus s tříválcem 1,0 Ecoboost. To znamená, že 23,3 % všech v dubnu prodaných Focusů používalo tento agregát. Mezi těchto 19 států patří i Česká republika.
Například v Británii je pro Focus s 1,0 Ecoboost duben první celý měsíc, kdy je tento motor v nabídce. Během této doby si skoro 1.000 zákazníků Focusu (17 % z celkového počtu) objednalo vůz právě se tříválcem. Obliba motoru pokračuje i tento měsíc, v současnosti více než čtvrtina britských objednávek na Focus žádá právě tuto jednotku.
Roelant de Waard, viceprezident evropského zastoupení Fordu pro marketing, prodej a servis tvrdí, že 1,0 Ecoboost vstoupil na trh ve správný čas, v době, kdy zákazníci žádají účinný zážehový motor, se kterým je však zábava jezdit.
Jednotka má přímé vstřikování, proměnné časování ventilů Ti-VCT, ale světe, div se, litinový blok. Ten je možná těžší, ale k jeho zahřátí na provozní teplotu je třeba o polovinu méně energie ve srovnání s hliníkovým.
Tříválec vyvinuli britští inženýři v technických střediscích Fordu v Duntonu a Dagenhamu. Dostal malé účinné turbodmychadlo, které se dokáže díky extrémně rychlé odezvě roztočit prakticky okamžitě až na 250.000 min-1.
Energetické nároky agregátu snižují také variabilní kompresor klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem. Pohyblivé části mají speciální povrchovou úpravu, čímž kleslo vnitřní tření.
Motor je zatím dostupný pro Focus, také B-Max je už možné objednat s tímto motorem. Ještě letos bude k dostání také pro C-Max. V budoucnu mají následovat další modely, například Fiesta.
Výroba motorů 1,0 EcoBoost byla v Kolíně nad Rýnem zahájena loni na podzim, v Craiově pak letos v květnu. Do budoucna chce Ford vyrábět až 300.000 aut s tímto motorem.