Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Každý čtvrtý prodaný Focus má motor 1,0 EcoBoost

David Bureš
Diskuze (45)
Od přeplňovaného tříválce si Ford do budoucna mnohé slibuje, zatím je o něj mezi zákazníky zájem.

V 19 evropských státech si během letošního dubna více než 4.700 zákazníků objednalo Ford Focus s tříválcem 1,0 Ecoboost. To znamená, že 23,3 % všech v dubnu prodaných Focusů používalo tento agregát. Mezi těchto 19 států patří i Česká republika.

Například v Británii je pro Focus s 1,0 Ecoboost duben první celý měsíc, kdy je tento motor v nabídce. Během této doby si skoro 1.000 zákazníků Focusu (17 % z celkového počtu) objednalo vůz právě se tříválcem. Obliba motoru pokračuje i tento měsíc, v současnosti více než čtvrtina britských objednávek na Focus žádá právě tuto jednotku.

Roelant de Waard, viceprezident evropského zastoupení Fordu pro marketing, prodej a servis tvrdí, že 1,0 Ecoboost vstoupil na trh ve správný čas, v době, kdy zákazníci žádají účinný zážehový motor, se kterým je však zábava jezdit.

Jednotka má přímé vstřikování, proměnné časování ventilů Ti-VCT, ale světe, div se, litinový blok. Ten je možná těžší, ale k jeho zahřátí na provozní teplotu je třeba o polovinu méně energie ve srovnání s hliníkovým.

Tříválec vyvinuli britští inženýři v technických střediscích Fordu v Duntonu a Dagenhamu. Dostal malé účinné turbodmychadlo, které se dokáže díky extrémně rychlé odezvě roztočit prakticky okamžitě až na 250.000 min-1.

Energetické nároky agregátu snižují také variabilní kompresor klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem. Pohyblivé části mají speciální povrchovou úpravu, čímž kleslo vnitřní tření.

Motor je zatím dostupný pro Focus, také B-Max je už možné objednat s tímto motorem. Ještě letos bude k dostání také pro C-Max. V budoucnu mají následovat další modely, například Fiesta.

Výroba motorů 1,0 EcoBoost byla v Kolíně nad Rýnem zahájena loni na podzim, v Craiově pak letos v květnu. Do budoucna chce Ford vyrábět až 300.000 aut s tímto motorem.

David Bureš
Diskuze (45)
1. 6. 2012 07:58
Re: Povinné ručení
Ano, ano - můžu potvrdit, že dnes je to s povinným ručením již docela vychytané. Já jsem právě zakoupil auto s motorem 2,2 D. (185k) a sjednal povinné ručení za 2.120,- Kč. To si myslím, že je víc než dobré... (při bonusu 107 měsíců). Za manželčino Clio 1,2 (60k) platím 1.300,- Kč (s poj. čelního skla 1.800,- Kč).
31. 5. 2012 08:09
Re: Povinné ručení
To jste trochu zaspal dobu. Už zhruba polovina pojišťoven nebere zdvihový objem vůbec v potaz a berou to spíše podle výkonu. A taky hraje roli místo bydliště, věk, bonusy atd. Já mám dvoulitr a platím 2500 Kč. Jasně, pokud je někdo chce být u pojišťovny, co to furt má podle zdvihového objemu, tak pro něj to může být výhoda.
30. 5. 2012 22:10
Re: Dobrá zpráva
na dialnici 130 kopec nekopec, htp sa trasie >:-[]
Avatar - SEKYC
30. 5. 2012 21:57
Povinné ručení
No možná se mi budete smát ,pro někoho je to pár kaček ta pojistka, ale pro mě ne.Není to tak dloho co si hlavně majitelé dieslů stěžovali na výpočet pojisky podle obsahu motoru a ne podle výkonu jako v zahraničí,pojištovny se bránili že je to tu zavedeno dlouho a že to měnit nebudou a dál rejžujou.Tedˇ můžem každým rokem čekat jak to zase vokecaj a honem přejdou na výpočet podle výkonu,protože povinný ručení na 1.0 je cca do 1500kč na rok a to se jim moc líbit nebude,to samý 1.2TSI a těch se prodá mraky.Osobně si myslím že dnes už pojištovny mezi sebou kartelujou jak s tím naloží,takže třeba 70kw -90kw - 5000kč pojiska >:-[]
Avatar - Type-RR
30. 5. 2012 20:10
Re: Dobrá zpráva
Opatrne s tim nazyvanim motoru od Kie skvosty... >:D a Honda civic mela z 1,6 160 koni pred 15 lety..takze dneska by to melo byt lepsi (bohuzel, kdyz vymejslej porad naky pitomy normy... :D)