Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Wolf Racing: Poník s barvičkami a kompresorem

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Němečtí Wolf Racing ladí fordy více než tři dekády. Spoustu toho mají připraveno také pro amerického zástupce modrého oválu se sportovními geny. Třeba kompresor...

Tuningu Fordu Mustang se věnuje spousta firem v USA. Těch evropských je mnohem méně. Aktuální generace se nabízí oficiálně i na starém kontinentu včetně našeho trhu a daří se jí dobře, stejně jako v ráji úpravců na západ od našich hranic, tedy v Německu. Tam nepoužívají poladěné „poníky“ jen američtí vojáci, kteří si je přivezli z domova...

Představovat formu Wolf Racing z Neuensteinu, která se věnuje modifikacím fordů pro běžné silnice i závodní okruhy, asi nijak zvlášť není třeba. Na poli „aftermarketu“ působí dlouhá léta. Není tedy divu, že se pustila i do Mustangu, a to jak zavřeného, tak i otevřeného. Na čtyřválcový EcoBoost 2,25 litru zapomeňte, tady se sáhlo na Coyote, tedy atmosférický pětilitrový vidlicový osmiválec. A pěkně po americku, přibyl mu kompresor!

Místo exportních 450 koní (331 kW) a 527 N.m z objemu přesně 5038 cm3 (model 2017 měl ještě 4,95 l) se výkon vyšplhá až na 515 kW, tedy rovných 700 koní. Točivý moment dosahuje maxima 790 N.m. To jsou opravdu půvabná čísla, takže ještě dvě důležitá: z klidu na stovku zrychlují taková auta pod 4 s a dosahují 322 km/h. Mustang tedy dostal trochu „evropských steroidů“. Trochu víc, pravda...

Samozřejmě je mechanické přeplňování připraveno i pro starší véosmičky, i individuálně dovezené a evropskému provozu uzpůsobené americké specifikace. Tuner dává dvouletou záruku, ale za dmychadlo, montáž a odzkoušení požaduje bez „pětky“ 16 tisíc eur (413.700 korun).

Komu to nestačí, může si dál koupit nerezový výfuk se dvěma koncovkami o průměru 114 mm. Aby nepobuřoval ctihodné měšťany (a vyhovoval protihlukovým normám), je celý systém vybaven klapkou, po stisku tlačítka se otevře a pak zazní ta správná muzika. Podvozek může klesnout k zemi díky kratším pružinám o 55 mm, tady se platí mnohem méně, jen 1.489 eur (38.500 korun). Záď může zdobit křidélko, ale důležitější jsou kola, Wolf má v katalogu dvě různé verze jedenadvacítek, na přání je i nalakuje... Náš zákazník – náš pán.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)